Πολιτισμός

Αποκαλύφθηκε μυστικό πρότζεκ του Ντέιβιντ Μπόουι στο αρχείο του

Αποκαλύφθηκε μυστικό πρότζεκ του Ντέιβιντ Μπόουι στο αρχείο του

Το μυστικό τελευταίο πρότζεκτ του Ντέιβιντ Μπόουι αποκαλύφθηκε μετά τον εντοπισμό του στο γραφείο του αείμνηστου μουσικού. Το 2016, ο Ντέιβιντ Μπόουι μοιράστηκε την τελευταία του δημιουργική πρόταση στο άλμπουμ Blackstar, το οποίο κυκλοφόρησε λίγες μέρες πριν από τον θάνατό του

Το μυστικό τελευταίο πρότζεκτ του Ντέιβιντ Μπόουι αποκαλύφθηκε μετά τον εντοπισμό του στο γραφείο του αείμνηστου μουσικού.

Το 2016, ο Ντέιβιντ Μπόουι μοιράστηκε την τελευταία του δημιουργική πρόταση στο άλμπουμ Blackstar, το οποίο κυκλοφόρησε λίγες μέρες πριν από τον θάνατό του και αφορούσε τον τρόπο που αντιμετώπιζε τη θνητότητα εν μέσω 18μηνης μάχης με τον καρκίνο.

Τώρα, αποκαλύφθηκε ότι πέρασε τους τελευταίους μήνες της ζωής του δουλεύοντας σε ένα ξεχωριστό πρότζεκτ, το οποίο περιγράφεται στις σημειώσεις του ως μιούζικαλ του 18ου αιώνα με τίτλο The Spectator. Οι λεπτομέρειες του κρατήθηκαν μυστικές και η ύπαρξή του παρέμενε άγνωστη ακόμη και στους στενότερους συνεργάτες του μέχρι που οι σημειώσεις ανακαλύφθηκαν κλειδωμένες στο γραφείο του το 2016.

Το δωμάτιο ήταν πάντα κλειδωμένο, πρόσβαση είχαν μόνον ο Ντέιβιντ Μπόουι και η προσωπική του βοηθός, έτσι όλες οι χειρόγραφες σημειώσεις του παρέμεναν άθικτες έως ότου οι αρχειονόμοι άρχισαν να καταγράφουν τα υπάρχοντά του. Τώρα έχουν δωρηθεί στο Μουσείο V&A, μαζί με το υπόλοιπο αρχείο του αείμνηστου θρυλικού τραγουδιστή της ροκ.

Το αρχείο θα είναι διαθέσιμο για τους θαυμαστές όταν εγκαινιαστεί το Κέντρο Ντέιβιντ Μπόουι στο V&A East Storehouse στο Λονδίνο στις 13 Σεπτεμβρίου, με το συγκρότημμα The Last Dinner Party και τον Νάιλ Ρότζερς να επιμελούνται ειδικές εκθέσεις.

Μαζί με 90.000 αντικείμενα που σχετίζονται με τον εμβληματικό καλλιτέχνη, η συλλογή θα αναδεικνύει τη διαδικασία δημιουργίας που ακολουθούσε ο Ντέιβιντ Μπόουι ως καινοτόμος μουσικός, πολιτιστικό είδωλο και υποστηρικτής της αυτοέκφρασης και της επανεφεύρεσης και έχει αποκτηθεί από το V&A μέσω του Ιδρύματος που διαχειρίζεται την περιουσία του Ντέιβιντ Μπόουι, του Ιδρύματος της οικογένειας Μπλαβάτνικ και της Warner Music Group.

Φωτογραφίες από τις σημειώσεις του μουσικού κοινοποιήθηκαν σε εκπομπή του BBC.

Αν είχε ολοκληρώσει το μιούζικαλ, The Spectator, θα είχε πραγματοποιήσει μια από τις φιλοδοξίες της ζωής του. Το 2002 είχε αναφέρει ότι θέλει να γράψει για το θέατρο, λέγοντας στον John Wilson του BBC Radio 4: Υποθέτω ότι θα μπορούσα να είχα γράψει για θέατρο στο σαλόνι μου – αλλά νομίζω ότι η πρόθεση ήταν να έχω ένα αρκετά μεγάλο κοινό.

www.ertnews.gr

Θεσσαλία

Μπλόκο Μικροθηβών:

Ήταν έτοιμοι να κόψουν την Ελλάδα στα δυο- Προτάχθηκε η αναμονή Έντονη οργή και διάθεση κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων εκφράζουν οι αγρότες, μετά την αιφνιδιαστική αφαίρεση χρημάτων από προσωπικούς τραπεζικούς τους λογαριασμούς, χωρίς όπως καταγγέλλουν να έχει προηγηθεί

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio