Πολιτισμός

Σεμινάριο Επιμόρφωσης για Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με θέμα: Η διδασκαλία της Ιστορίας μέσω των πηγών ΙΙ

Σεμινάριο Επιμόρφωσης για Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με θέμα: Η διδασκαλία της Ιστορίας μέσω των πηγών ΙΙ

Το Σάββατο 11 Οκτωβρίου και την Κυριακή 12 Οκτωβρίου το Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών (Ι.Ι.Ε.) του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών (Ε.Ι.Ε.), η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας, το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών Ελλάδος του

Το Σάββατο 11 Οκτωβρίου και την Κυριακή 12 Οκτωβρίου το Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών (Ι.Ι.Ε.) του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών (Ε.Ι.Ε.), η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας, το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών Ελλάδος του Πανεπιστημίου Harvard, και ο Δήμος Ναυπλιέων διοργανώνουν Σεμινάριο Επιμόρφωσης για Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με θέμα: Η διδασκαλία της Ιστορίας μέσω των πηγών ΙΙ. Το Σεμινάριο έχει διάρκεια δύο (2) ημερών / δεκαέξι (16) ωρών (περιλαμβανομένων των εναρκτήριων ομιλιών, των διαστημάτων ανάπτυξης διαλόγου και των διαλειμμάτων, μη περιλαμβανομένου του χρόνου εγγραφών και υποδοχής) και οδηγεί σεπιστοποίηση παρακολούθησης Σεμιναρίου Επιμόρφωσης 16 ωρών.

Οι διαρκείς αλλαγές που σημειώνονται τα τελευταία χρόνια σε εθνικό και διεθνές επίπεδο έχουν διαμορφώσει ένα ιδιαίτερα περίπλοκο περιβάλλον στην εκπαίδευση, στο οποίο ο εκπαιδευτικός καλείται να ανταποκριθεί σε πληθώρα νέων, διαρκώς μεταβαλλόμενων ρόλων και αξιώσεων. Αυτό αναδεικνύει την ανάγκη και το αίτημα για υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου μέσα από προγράμματα συστηματικής επιμόρφωσης. Ειδικά το αντικείμενο της Ιστορίας κρίνεται εξαιρετικά σημαντικό, καθώς σχετίζεται με την καλλιέργεια ιστορικής συνείδησης και την ανάπτυξη τρόπου σκέψης και στάσεων ζωής, ενώ ταυτόχρονα παραμένει σύνθετο και ευαίσθητο, βάλλεται από νοσηρά φαινόμενα και κινδυνεύει από την αλλοίωση της υπόστασής του. Για το λόγο αυτό, διοργανώνεται Σεμινάριο Επιμόρφωσης με στόχο την ενίσχυση των εκπαιδευτικών αναφορικά με τις ιστορικές μεθοδολογικές αρχές, την προσέγγιση της ουσίας των ιστορικών γεγονότων και τη συστηματική μελέτη των πηγών. Μέσα από το Σεμινάριο, οι εκπαιδευτικοί θα υποστηριχθούν στο να καθοδηγούν τους μαθητές και τις μαθήτριες ώστε να αναλύουν τις αιτιώδεις σχέσεις των φαινομένων και να αντιλαμβάνονται την ιστορία ως μία δυναμική, πολυσύνθετη και εξελισσόμενη πραγματικότητα. Με αυτόν τον τρόπο, ενισχύεται ο ρόλος του διδάσκοντος στην διαμόρφωση του μελλοντικού πολίτη και της κοινωνίας των πολιτών.

Ημερομηνίες:Σάββατο 11 Οκτωβρίου – Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2025, 9:00 π.μ.-5:00 μ.μ.

Τοποθεσία:Βουλευτικό, Ναύπλιο

Ανοικτό σε:Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όλους/ες (κατόπιν αίτησης παρακολούθησης)

Πηγή: https://el.greece.chs.harvard.edu/

www.ertnews.gr

Θεσσαλία

Μπλόκο Μικροθηβών:

Ήταν έτοιμοι να κόψουν την Ελλάδα στα δυο- Προτάχθηκε η αναμονή Έντονη οργή και διάθεση κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων εκφράζουν οι αγρότες, μετά την αιφνιδιαστική αφαίρεση χρημάτων από προσωπικούς τραπεζικούς τους λογαριασμούς, χωρίς όπως καταγγέλλουν να έχει προηγηθεί

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio