Πολιτισμός

Tilda Swinton σε Ροζ χαλί, με Nick Cave και κάτι από τα παλιά

Tilda Swinton σε Ροζ χαλί, με Nick Cave και κάτι από τα παλιά

Το Σάββατο το βράδυ, όσο η ΕΡΤ βρισκόταν στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιαν για την ανταπόκριση, η Τίλντα Σουίντον ήταν στην Ολλανδία και είχε τα κέφια της.Στο Eye Filmmuseum του Άμστερνταμ φόρεσε και εκείνη (και το μουσείο) τα καλά του (τους) για την έκθεση Tilda Swinton Ongoing, με την ίδια τη

Το Σάββατο το βράδυ, όσο η ΕΡΤ βρισκόταν στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιαν για την ανταπόκριση, η Τίλντα Σουίντον ήταν στην Ολλανδία και είχε τα κέφια της.Στο Eye Filmmuseum του Άμστερνταμ φόρεσε και εκείνη (και το μουσείο) τα καλά του (τους) για την έκθεση Tilda Swinton Ongoing, με την ίδια τη Swinton να περπατάει στο ροζ χαλί και τον Nick Cave να εμφανίζεται απροσδόκητα για μια μικρή μουσική έκπληξη. (Φανταστείτε την έκπληξη του κοινού).

Η έκθεση, που θα διαρκέσει από 28 Σεπτεμβρίου 2025 έως 8 Φεβρουαρίου 2026, είναι αφιερωμένη στην πολυδιάστατη Σκωτσέζα ηθοποιό, καλλιτέχνιδα και fashion icon, και υμνεί τόσο το έργο της όσο και τις φιλίες και συνεργασίες της. 

Στα εγκαίνια έδωσαν το παρών πολλοί από τους κοντινούς της φίλους και συνεργάτες, όπως οι σκηνοθέτες Joanna Hogg και Apichatpong Weerasethakul, ο φωτογράφος μόδας Tim Walker και ο επιμελητής Olivier Saillard.

Το πρόγραμμα περιλάμβανε την έκπληξη του Nick Cave, παθιασμένες ομιλίες από την Swinton και τη διευθύντρια του Eye, Bregtje van der Haak, και DJ set από την Λονδρέζα καλλιτέχνιδα Princess Julia. Μετά την τελετή, οι καλεσμένοι ξεναγήθηκαν στην έκθεση, που παρουσιάζει νέες και παλιές δουλειές οκτώ συνεργατών της Swinton, μεταξύ των οποίων οι Pedro Almodóvar, Luca Guadagnino, Derek Jarman και Jim Jarmusch.

Στην ομιλία της η Tilda Swinton δήλωσε: Στήσαμε μια έκθεση εστιασμένοι στην περιέργεια του να είσαι νέος, να μεγαλώνεις, να ακολουθείς το ένστικτό σου και να μοιράζεσαι το βάρος (της εμπειρίας). (Το κάναμε) Για το άγνωστο, για τη διαδικασία και όχι το αποτέλεσμα. Για τη σύνδεση, τη συνεργασία και τη χαρά. Και για τον κινηματογράφο. Αλληλούια σε όλους. Προχωράμε.

Η Bregtje van der Haak πρόσθεσε: Η έκθεση είναι ένα προσωπικό και τολμηρό δημιούργημα. Είναι μια ζωντανή συλλογή ιδεών, ταινιών, φιλιών και αναμνήσεων της Tilda. Μας θυμίζει ότι η τέχνη και ο κινηματογράφος δεν δημιουργούνται ποτέ σε ομάδες, αλλά πάντα από παρέες. Ο κινηματογράφος δεν ολοκληρώνεται ποτέ είναι πάντα σε κίνηση, πάντα σε εξέλιξη.

Η έκθεση συνοδεύεται από εκτενές πρόγραμμα προβολών, πανεθνική κυκλοφορία της ταινίας του Derek Jarman Caravaggio, ζωντανές συζητήσεις, performances και ειδική έκδοση βιβλίου από τις Rizzoli και Hannibal Books. Παράλληλα, η Swinton θα εμφανίζεται τακτικά στο Eye για live συζητήσεις και τις παραστάσεις A Biographical Wardrobe και Bliss #2.

www.ertnews.gr

Θεσσαλία

Μπλόκο Μικροθηβών:

Ήταν έτοιμοι να κόψουν την Ελλάδα στα δυο- Προτάχθηκε η αναμονή Έντονη οργή και διάθεση κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων εκφράζουν οι αγρότες, μετά την αιφνιδιαστική αφαίρεση χρημάτων από προσωπικούς τραπεζικούς τους λογαριασμούς, χωρίς όπως καταγγέλλουν να έχει προηγηθεί

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio