Πολιτισμός

Η ταινία μικρού μήκους του Τσάρλι Κάουφμαν How to shoot a ghost κάνει ελληνική πρεμιέρα στη Στέγη παρουσία του βραβευμένου δημιουργού

Η ταινία μικρού μήκους του Τσάρλι Κάουφμαν How to shoot a ghost κάνει ελληνική πρεμιέρα στη Στέγη παρουσία του βραβευμένου δημιουργού

Μετά την παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Βενετίας, η νέα ταινία μικρού μήκους του μεγάλου δημιουργού του 21ου αιώνα, Τσάρλι Κάουφμαν “How to shoot a ghost”, προβάλλεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στη Στέγη, παρουσία του ίδιου του σκηνοθέτη, της σεναριογράφου Eva H.D. και συντελεστών

Μετά την παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Βενετίας, η νέα ταινία μικρού μήκους του μεγάλου δημιουργού του 21ου αιώνα, Τσάρλι Κάουφμαν “How to shoot a ghost”, προβάλλεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στη Στέγη, παρουσία του ίδιου του σκηνοθέτη, της σεναριογράφου Eva H.D. και συντελεστών της ταινίας.

Η προβολή θα γίνει την Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου, στις 8 μ.μ., στην Κεντρική Σκηνή, ενώ την επόμενη μέρα θα ακολουθήσει masterclass του σκηνοθέτη και της σεναριογράφου.

Μια στοιχειωμένη Αθήνα φτιαγμένη από θραύσματα μνήμης, αρχειακό υλικό και καθηλωτικές εικόνες. Ο Τσάρλι Κάουφμαν, σκηνοθέτης των βραβευμένων ταινιών “Synecdoche, New York” (Η συνεκδοχή της Νέας Υόρκης) και “Anomalisa”, αλλά και βραβευμένος με Όσκαρ σεναριογράφος του “Eternal Sunshine of the Spotless Mind” (Η αιώνια λιακάδα ενός καθαρού μυαλού), γύρισε τη νέα του ταινία μικρού μήκους “How to Shoot a Ghost”, στην Αθήνα, με την υποστήριξη του Onassis Culture.

Η ταινία, που εξερευνά τη θνητότητα τόσο ως γεγονός όσο και ως μεταφορά, αποτελεί το δεύτερο μέρος ενός δίπτυχου ταινιών -μετά το Jackals & Fireflies (Τσακάλια & Πυγολαμπίδες).

Αναφορικά με την επιλογή της Αθήνας ως σκηνικού της ταινίας, ο Τσάρλι Κάουφμαν εξηγεί: Η Αθήνα είναι μια πόλη όπου τα οστά της Ιστορίας είναι διαρκώς εκτεθειμένα -είτε πρόκειται για τις ανοιχτές πληγές από τη Δικτατορία της δεκαετίας του 1970 είτε για τα μνημεία που στέκονταν όρθια όταν ο λοιμός εξολόθρευσε τόσους πολίτες πριν από δύο χιλιάδες χρόνια. Είναι ο ιδανικός τόπος για να ξετυλίξει κανείς το κουβάρι του παρελθόντος και του παρόντος και να διερευνήσει πώς οι πολιτικές και οι επιθυμίες των νεκρών συνεχίζουν να ζουν μέσα μας.

Η ταινία “How to Shoot a Ghost” είναι μια παραγωγή της Unmade, της Soft Focus Films και της Monarch Kaleidoscope, με συμπαραγωγή της Green Olive Films, σε συνεργασία με τη Nightjar Films και τη Liaison Pictures, με την υποστήριξη του Onassis Culture και τη συμμετοχή του Athens Film Office του Δήμου Αθηναίων, με πρωταγωνιστές την Τζέσι Μπάκλεϊ και τον Γιόζεφ Ακίκι. Η ταινία έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο 82ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, ενώ η ελληνική πρεμιέρα της θα προβληθεί στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

www.ertnews.gr

Θεσσαλία

Επιμνημόσυνη δέηση στη

Σε κλίμα βαθιάς συγκίνησης πραγματοποιήθηκε σήμερα, 18 Δεκεμβρίου 2025, στη Δράκεια Πηλίου επιμνημόσυνη δέηση για τη μνήμη των 118 κατοίκων του χωριού που σφαγιάστηκαν από τις γερμανικές δυνάμεις κατοχής στις 18 Δεκεμβρίου 1943.

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio