Πολιτισμός

Η μουσική του Μάνου Χατζιδάκι μάγεψε τη Βιέννη: Μια μοναδική συναυλία από την πρεσβεία της Ελλάδας για τα 100 χρόνια από τη γέννησή του

Η μουσική του Μάνου Χατζιδάκι μάγεψε τη Βιέννη: Μια μοναδική συναυλία από την πρεσβεία της Ελλάδας για τα 100 χρόνια από τη γέννησή του

Μια πόλη όπου η μουσική παράδοση αναπνέει σε κάθε γωνιά της, η Βιέννη, υποδέχθηκε την περασμένη Δευτέρα (17 Νοεμβρίου) τη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι. Στο κατάμεστο ORF RadioKulturhaus, η Πρεσβεία της Ελλάδας στην Αυστρία τίμησε τον κορυφαίο μουσουργό, εκατό χρόνια από τη γέννησή του

Μια πόλη όπου η μουσική παράδοση αναπνέει σε κάθε γωνιά της, η Βιέννη, υποδέχθηκε την περασμένη Δευτέρα (17 Νοεμβρίου) τη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι. Στο κατάμεστο ORF RadioKulturhaus, η Πρεσβεία της Ελλάδας στην Αυστρία τίμησε τον κορυφαίο μουσουργό, εκατό χρόνια από τη γέννησή του -και 31 από τον θάνατό του- με μια συναυλία που έμοιαζε περισσότερο με μουσικό ταξίδι μνήμης και ανακάλυψης παρά με μια απλή επετειακή εκδήλωση.

Το Ensemble Retro Vienna, υπό τη διεύθυνση του Αναστάσιου Στρίκου, με σολίστ τις Μαρία Κωστράκη, Ελένη Κουτσούμπη και Άννα Αγαθώνος και αφηγήτρια την Ινώ Μάτσου, γοήτευσε το διεθνές και αυστριακό φιλόμουσο κοινό.

Το πρώτο μέρος της συναυλίας Elective Affinities I Ex Occidente & II Ex Oriente ανίχνευσε τις μουσικές καταβολές του Μάνου Χατζιδάκι από τη δύση και την ανατολή και ανέδειξε τις εκλεκτικές συγγένειες που τον συνδέουν με Ευρωπαίους δημιουργούς, όπως οι Darius Milhaud, Gustav Mahler, Franz Schubert, Kurt Weill, Maurice Jaubert, Norbert Schultze, Nino Rota και Enrique Granados αλλά και τους Έλληνες ρεμπέτες Μάρκο Βαμβακάρη, Βασίλη Τσιτσάνη, Δημήτρη Γκόγκο (Μπαγιαντέρα) και Γιάννη Παπαϊωάννου.

Στο δεύτερο μέρος της συναυλίας το κοινό είχε την σπάνια ευκαιρία να απολαύσει ζωντανά τον κύκλο τραγουδιών του Μάνου Χατζιδάκι Μύθοι μιας γυναίκας (Op. 47, 1988) — μια από τις πλέον ώριμες και συγκινητικές δημιουργίες του, σε στίχους των Νίκου Γκάτσου και Αγαθής Δημητρούκα. Ο κύκλος κορυφώθηκε με Τέσσερα Αφιερώματα σε εμβληματικές μορφές του 20ού αιώνα: τον Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα, τον Maurice Jaubert, την Ουμ Καλσούμ και την Άλμα Μάλερ. Το τελευταίο τραγούδι, Κραυγές για ενός αγγέλου μνήμη, ένα ταγκό για την Άλμα Μάλερ με ευθείες αναφορές στη μουσική των Γκούσταβ Μάλερ και Άλμπαν Μπέργκ, ακούστηκε για πρώτη φορά στην πόλη που σκιαγραφεί, τη Βιέννη.

Ensemble Retro Vienna

Το Ensemble Retro Vienna γιορτάζει, φέτος, είκοσι χρόνια από την ίδρυσή του, το 2005. Στη διάρκεια της ύπαρξής του έχει παρουσιάσει πολλές πρωτότυπες, συνήθως θεματικές παραγωγές με μουσική του 20ού αιώνα. Με σημαντικές συνεργασίες και διεθνείς διακρίσεις, συνδυάζει το ελληνικό με το ευρωπαϊκό μουσικό πνεύμα.

www.ertnews.gr

Θεσσαλία

Επιμνημόσυνη δέηση στη

Σε κλίμα βαθιάς συγκίνησης πραγματοποιήθηκε σήμερα, 18 Δεκεμβρίου 2025, στη Δράκεια Πηλίου επιμνημόσυνη δέηση για τη μνήμη των 118 κατοίκων του χωριού που σφαγιάστηκαν από τις γερμανικές δυνάμεις κατοχής στις 18 Δεκεμβρίου 1943.

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio