Πολιτισμός

Αποκλειστική συνέντευξη: Πώς η συνεργασία Παρκ Τσαν Γουκ Λι Μπιουνγκ-Χουν γέννησε το φαβορί της Κορέας για τα Όσκαρ

Αποκλειστική συνέντευξη: Πώς η συνεργασία Παρκ Τσαν Γουκ  Λι Μπιουνγκ-Χουν γέννησε το φαβορί της Κορέας για τα Όσκαρ

Η συνεργασία τουΛιΜπιουνγκ-Χουνμε τονΠαρκΤσανΓουκσυντελεί στην πιο γόνιμησυνεργασία του σύγχρονουκορεατικού κινηματογράφου. Χτισμένη πάνω σε αμοιβαία εμπιστοσύνη, αισθητική συνέπεια και κοινή τόλμη, η μακροχρόνια αυτή σύμπραξη επιστρέφει φέτος με την ταινίαΚαμία

Η συνεργασία τουΛιΜπιουνγκ-Χουνμε τονΠαρκΤσανΓουκσυντελεί στην πιο γόνιμησυνεργασία του σύγχρονουκορεατικού κινηματογράφου. Χτισμένη πάνω σε αμοιβαία εμπιστοσύνη, αισθητική συνέπεια και κοινή τόλμη, η μακροχρόνια αυτή σύμπραξη επιστρέφει φέτος με την ταινίαΚαμία άλλη επιλογή, ένα έργο που ήδη συζητιέται έντονα εντός και εκτός Κορέας.

Είναι ηεπίσημη πρόταση της χώρας για τα επερχόμενα Όσκαρ(για την κατηγορία Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας),καιαντλεί την αρχική της έμπνευση από έργο του Κώστα ΓαβράΤο Τσεκούρι,ενός δημιουργού που συνδέεται άμεσα με το πρότζεκτ, καθώς η οικογένειά του συμμετέχειπλέονενεργά στη συμπαραγωγή. Το πολιτικό της υπόβαθρο, η ηθική της ένταση και η ανθρώπινη διάσταση των χαρακτήρων φέρουν εμφανώς το αποτύπωμα αυτής της κληρονομιάς.

Με αφορμή την προώθηση της ταινίας στην Αμερική, και οι δύο τους έδωσαν αποκλειστική συνέντευξη στοertnews.gr

Τα δύο φαβορί για Όσκαρ καλύτερης ξένης ταινίας αποκλειστικά στο ΕΡΤNews

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΩΜΑΝΟΣ ΛΙΖΑΡΔΟΣ

Καλησπέρα από την Ελλάδα, όπου η ταινία σας έκανε πρεμιέρα πριν από λίγες μέρες και, παρότι προβάλλεται σε ανεξάρτητους κινηματογράφους, η ανταπόκριση είναι εξαιρετική. Ήταν μια πραγματικά απολαυστική ταινία σε κάθε διάσταση. Επιτρέψτε μου να πω ότι ήταν δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι βασίζεται σε έργο που έχει σκηνοθετήσει και ο Κώστας Γαβράς, καθώς ήταν τόσο διαφορετική η ερμηνεία που δώσατε. Γιατί σας τράβηξε το ενδιαφέρον αυτή η ταινία/βιβλίο;

ΠΑΡΚ ΤΣΑΝ ΓΟΥΚ

Αποφάσισα να σκηνοθετήσω αυτή την ταινία (και να ασχοληθώ με τη διασκευή) όταν διάβασα το πρωτότυπο μυθιστόρημα Το Τσεκούρι. Η ιστορία βασίζεται σε αμερικανικό μυθιστόρημα. Καθώς αναζητούσα τα δικαιώματα για να το μεταφέρω στον κινηματογράφο, ανακάλυψα ότι ήδη υπήρχε μια γαλλική ταινία. Τα δικαιώματα τα είχε ο σκηνοθέτης Κώστας Γαβράς, οπότε βιαστικά βρήκα και είδα την ταινία που είχε γυρίσει. Τότε διαπίστωσα ότι η κατεύθυνση της διασκευής που είχα στο μυαλό μου ήταν σχεδόν, θα έλεγα, πλήρως αντίθετη. Ήταν τόσο διαφορετική, που ένιωσα σιγουριά πως υπήρχε χώρος για μια ακόμη κινηματογραφική εκδοχή. Έτσι προσκάλεσα το ζεύγος Γαβρά ως παραγωγούς και δουλέψαμε μαζί τα τελευταία 15 χρόνια.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΩΜΑΝΟΣ ΛΙΖΑΡΔΟΣ

Τώρα, μιας και η ταινία έχει χιούμορ, ας κάνουμε μια ερώτηση σε παρόμοιο ύφος: Έχετε βρεθεί κι οι δύο σε παρόμοια κατάσταση με τον πρωταγωνιστή (σ.σ. που εξολοθρεύει κυριολεκτικά τους ανταγωνιστές του). Με άλλα λόγια, θα εξολοθρεύατε αν δεν είχατε συνέπειες έναν εξίσου καλό ηθοποιό που δίνει μια σαρωτική ερμηνεία ή έναν σκηνοθέτη που θαυμάζετε, προκειμένου να μειώσετε τον ανταγωνισμό;

ΠΑΡΚ ΤΣΑΝ ΓΟΥΚ

[Γέλια] Όχι. Ο κόσμος του κινηματογράφου δεν λειτουργεί έτσι. Δεν επικρατεί μια διαρκής σύγκριση και ανταγωνισμός μεταξύ σκηνοθετών. Σε αντίθεση με τον αθλητισμό, πιστεύω ότι οι σκηνοθέτες δεν συγκρούονται μεταξύ τους ο ανταγωνισμός υπάρχει στα παιχνίδια, τα αθλήματα και τις άλλες ψυχαγωγικές δραστηριότητες που αποσπούν το κοινό από τον κινηματογράφο. Ευτυχώς, δεν ζούμε σε μια κατάσταση απόλυτης ανάγκης όπου πρέπει να ανησυχούμε για την επόμενη μέρα ή να παλεύουμε απεγνωσμένα μεταξύ μας.

ΛΙ ΜΠΙΟΥΝΓΚ-ΧΟΥΝ

Δεν είμαστε πραγματικοί ανταγωνιστές κι εμείς αντιθέτως, τρέφουμε βαθύ σεβασμό ο ένας για τον άλλον και θαυμάζουμε το έργο του άλλου. Και σε περιστάσεις όπως αυτή εδώ, όταν συναντιόμαστε, μιλάμε πολύ και βρίσκουμε χαρά σε αυτές τις συζητήσεις. Γι αυτό η αίσθηση ανταγωνισμού που βιώνει ο Μανσού στην ταινία είναι πολύ διαφορετική από τη δική μας πραγματικότητα.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΩΜΑΝΟΣ ΛΙΖΑΡΔΟΣ

Και τώρα, η τελευταία ερώτηση: Πώς θα παρουσιάζατε την ταινία σας στους Έλληνες θεατές;

ΠΑΡΚ ΤΣΑΝ ΓΟΥΚ

Γεια σας, κινηματογραφόφιλοι θεατές της Ελλάδας. Είμαι ο σκηνοθέτης του Καμία Άλλη Επιλογή. Αυτή η ταινία, την πρώτη φορά που τη βλέπει κανείς, μοιάζει απλή και αστεία, αλλά τη δεύτερη και τρίτη φορά αποκαλύπτεται όλο και πιο σύνθετη και πιο τραγική.

ΛΙ ΜΠΙΟΥΝΓΚ-ΧΟΥΝ

Γεια σας, Έλληνες φίλοι του κινηματογράφου. Είμαι ο Λι Μπιουνγκ-χουν. Ένα από τα μεγαλύτερα προτερήματα αυτής της ταινίας είναι ότι, ενώ γελάς, ταυτόχρονα νιώθεις θλίψη και μέσα στη θλίψη ξαφνικά ξεσπάς σε γέλια. Είναι μια πολύ ιδιαίτερη συναισθηματική εμπειρία. Ελπίζουμε να την απολαύσετε πολλοί.

Διάβασε εδώ το παρασκήνιο της δημιουργίας της ταινίας

Με την αριστοτεχνική σκηνοθεσία τουΠαρκΤσανΓουκκαι την υποβλητική, μεστή ερμηνεία τουΛιΜπιουνγκ-Χουν,τοΚαμία άλλη επιλογή φαίνεται να βαδίζει με αυτοπεποίθηση προς τις οσκαρικές υποψηφιότητες,και, όπως όλα δείχνουν, με διάθεση όχι μόνο να φτάσει εκεί αλλά και να διεκδικήσει δυναμικά τη νίκη.

www.ertnews.gr

Θεσσαλία

Οι φορείς της Μαγνησίας

Οι φορείς της Μαγνησίας που συνυπογράφουν το παρόν κείμενο συζήτησαν το φλέγον ζήτημα των αγροτικών κινητοποιήσεων και κατέληξαν στην κοινή θέση ότι ο αγώνας για να παραμείνουν οι δρόμοι ανοιχτοί πρέπει να είναι ενιαίος και συλλογικός.

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio