Πολιτισμός

Το φάντασμα της Βεατρίκης Τσέντσι επιστρέφει στη Ρώμη Ελληνική παράσταση στο ιστορικό OFF/OFF Theatre

Το φάντασμα της Βεατρίκης Τσέντσι επιστρέφει στη Ρώμη  Ελληνική παράσταση στο ιστορικό OFF/OFF Theatre

Για πρώτη φορά ελληνική θεατρική παραγωγή εντάσσεται στο ρεπερτόριο του ιστορικού ιταλικού OFF/OFF Theatre, στην περίφημη πλατεία Campo de’ Fiori στο κέντρο της Ρώμης. Η παράσταση Οικογένεια Τσέντσι, σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη, συνεχίζει τη διεθνή της πορεία, μετά τις επιτυχημένες

Για πρώτη φορά ελληνική θεατρική παραγωγή εντάσσεται στο ρεπερτόριο του ιστορικού ιταλικού OFF/OFF Theatre, στην περίφημη πλατεία Campo de’ Fiori στο κέντρο της Ρώμης. Η παράσταση Οικογένεια Τσέντσι, σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη, συνεχίζει τη διεθνή της πορεία, μετά τις επιτυχημένες παρουσίες της στη Νέα Υόρκη και στη Φιλιππούπολη, και παρουσιάζεται στην Ιταλική πρωτεύουσα στις 25 Νοεμβρίου 2025, ανήμερα της Παγκόσμιας Ημέρας για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών.

Το πρωτότυπο έργο της Ιόλης Ανδρεάδη και του Άρη Ασπρούλη αναβιώνει την αληθινή ιστορία της Βεατρίκης Τσέντσι, της πρώτης γυναίκας που τόλμησε να αντισταθεί στην πατριαρχική βία και την εξουσία του πατέρα της, πληρώνοντας το με την ίδια της τη ζωή στη Ρώμη του 1599. Με την παράσταση αυτή, η Βεατρίκη επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος πέντε αιώνες μετά.

Σημείο σημειολογικής αναφοράς αποτελεί η Γέφυρα των Αγγέλων στο Καστέλ Σαντ Άντζελο το σημείο όπου η νεαρή γυναίκα εκτελέστηκε δημόσια, και όπου οι Ιταλοί εξακολουθούν να πιστεύουν ότι περιπλανάται το στοιχειωμένο φάντασμά της. Η παράσταση παρουσιάζεται στα ελληνικά με ιταλικούς υπέρτιτλους, με πρωταγωνιστές τους Θάνο Κόνιαρη και Έλενα Καλαϊτζή, και με την υποστήριξη του Ιδρύματος Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου.

Η ιστορία πίσω από την Οικογένεια Τσέντσι

Η δράση τοποθετείται στη Ρώμη του 1599. Ο Κόμης Φραντσέσκο Τσέντσι πλούσιος, κυνικός και αδίστακτος βρίσκεται αντιμέτωπος με τον απεσταλμένο του Πάπα, ο οποίος τον καλεί να παραχωρήσει μέρος της περιουσίας του για να παραμείνουν κρυφά τα εγκλήματά του. Η συνθηκολόγηση οδηγεί τον Τσέντσι στο αδιανόητο: οργανώνει ένα τερατώδες όργιο που θα σημάνει την καταστροφή της οικογένειάς του.

Η νεαρή Βεατρίκη, θύμα των σκοτεινών πράξεων του πατέρα της, είναι η μόνη που βρίσκει το θάρρος να τον αντιμετωπίσει. Η εξουσία, ωστόσο, επιστρέφει σκληρά την αντίσταση, οδηγώντας την ίδια στο ικρίωμα μια ιστορία που παραμένει ανατριχιαστικά επίκαιρη.

Το έργο και η καλλιτεχνική του διαδρομή

Το θεατρικό γράφτηκε το 2015 από τους Ιόλη Ανδρεάδη και Άρη Ασπρούλη, αντλώντας έμπνευση από την πραγματική ιστορία της οικογένειας Τσέντσι, από τους Τσέντσι του Αντονέν Αρτώ, αλλά και από το χρονογράφημα του Σταντάλ. Το έργο λειτουργεί σαν μια σύγχρονη ανάγνωση ενός γεγονότος του 16ου αιώνα, με τους ήρωες εγκλωβισμένους σε μια ιδεατή βιτρίνα μια δομή που ενισχύει τη θεματική τραγικότητα και την αίσθηση αναπόδραστης μοίρας.

Η παράσταση πρωτοπαρουσιάστηκε στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης το 2015 και στη συνέχεια στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης το 2022, πριν ξεκινήσει μια διεθνή πορεία με σταθμούς σε Ευρώπη και Αμερική. Η παρουσίασή της στη Νέα Υόρκη το 2024 απέσπασε ενθουσιώδεις κριτικές, μεταξύ των οποίων και από το BroadwayWorld.com, το μεγαλύτερο θεατρικό portal παγκοσμίως.

Το έργο κυκλοφορεί στα ελληνικά από την Κάπα Εκδοτική και στα ιταλικά σε μετάφραση του Γιάγκου Ανδρεάδη. Αποτελεί μέρος της τριλογίας The Artaud Trilogy, αφιερωμένης στη σκέψη και την επιρροή του Αντονέν Αρτώ.

www.ertnews.gr

Θεσσαλία

Με εξωστρέφεια υποδέχεται

Η νέα απευθείας αεροπορική σύνδεση Βρυξέλλες Βόλος και οι προοπτικές που ανοίγει για την τουριστική εξωστρέφεια της Θεσσαλίας βρέθηκαν στο επίκεντρο ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου στην Πρεσβεία της Ελλάδος στο Βέλγιο.

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio