Πολιτισμός

Ο Τζέιμς Κάμερον κατά της Τεχνητής Νοημοσύνης Δεν θέλω ένας υπολογιστής να αντικαθιστά τους ηθοποιούς

Ο Τζέιμς Κάμερον κατά της Τεχνητής Νοημοσύνης  Δεν θέλω ένας υπολογιστής να αντικαθιστά τους ηθοποιούς

Την έντονη ανησυχία του για τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στο κινηματογράφο εξέφρασε ο Τζέιμς Κάμερον, μιλώντας σε νέα του συνέντευξη για την τεχνολογία και τον τρόπο που αξιοποιείται στην επερχόμενη ταινία του Avatar: Fire and Ash. Ο πολυβραβευμένος σκηνοθέτης τόνισε ότι παρά

Την έντονη ανησυχία του για τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στο κινηματογράφο εξέφρασε ο Τζέιμς Κάμερον, μιλώντας σε νέα του συνέντευξη για την τεχνολογία και τον τρόπο που αξιοποιείται στην επερχόμενη ταινία του Avatar: Fire and Ash. Ο πολυβραβευμένος σκηνοθέτης τόνισε ότι παρά την προηγμένη ψηφιακή τεχνολογία που χρησιμοποιεί η παραγωγή, η δημιουργία ηθοποιών μέσω γενετικής Τεχνητής Νοημοσύνης δεν μπορεί να δημιουργήσει κάτι νέο που δεν έχει ξαναδεί.

Μιλώντας στην εκπομπή CBS Sunday Morning, ο Κάμερον εξήγησε ότι η διαδικασία που εφαρμόζεται στο Avatar: Fire and Ash δεν αντικαθιστά τους ηθοποιούς, αντιθέτως τους αναδεικνύει. Περιέγραψε το σύστημα σύλληψης ερμηνείας, μια τεχνική που χρησιμοποιεί εκτενώς στη νέα ταινία, τονίζοντας ότι πρόκειται για μια γιορτή της στιγμής ηθοποιού-σκηνοθέτη.

Όπως ανέφερε, ηθοποιοί όπως η Σιγκούρνι Γουίβερ και η Ζόι Σαλντάνια κινηματογράφησαν πρώτα τις υποβρύχιες σκηνές τους σε μια ειδική δεξαμενή 250.000 γαλονιών, αναπαριστώντας τις συνθήκες του φεγγαριού Πανδώρα.

Χρησιμοποιούμε πολλές κάμερες για να απαθανατίσουμε τη σωματική ερμηνεία του ηθοποιού, δήλωσε. Και χρησιμοποιούμε μία μόνο κάμερα (ή τώρα χρησιμοποιούμε δύο) για να βιντεοσκοπήσουμε το πρόσωπό τους. Βρίσκονται σε κοντινό πλάνο το 100% του χρόνου. Αλλά υπάρχει κάτι όμορφο στο να βρίσκεσαι σε κοντινό πλάνο το 100% του χρόνου. Είναι σαν πρόβα στο θέατρο

Ο σκηνοθέτης όμως διαχώρισε πλήρως αυτή την τεχνική από τις δυνατότητες της γενετικής Τεχνητής Νοημοσύνης. Τώρα, πηγαίνουμε στο άλλο άκρο του φάσματος και έχουμε τη γενετική Τεχνητή Νοημοσύνη, όπου μπορούν να επινοήσουν έναν χαρακτήρα. Μπορούν να επινοήσουν έναν ηθοποιό, τόνισε χαρακτηριστικά. Μπορούν να επινοήσουν μια ερμηνεία από την αρχή. Αυτό είναι τρομακτικό για μένα. Αυτό είναι το αντίθετο. Αυτό ακριβώς δεν κάνουμε.

Ο Κάμερον υπογράμμισε ότι για εκείνον η ουσία της κινηματογραφικής δημιουργίας βρίσκεται στην ανθρώπινη συνεργασία. Δεν θέλω έναν υπολογιστή να κάνει αυτό που είμαι περήφανος ότι μπορώ να κάνω με τους ηθοποιούς. Δεν θέλω να τους αντικαταστήσω, μου αρέσει να δουλεύω με ανθρώπους, σημείωσε.

www.ertnews.gr

Θεσσαλία

Με εξωστρέφεια υποδέχεται

Η νέα απευθείας αεροπορική σύνδεση Βρυξέλλες Βόλος και οι προοπτικές που ανοίγει για την τουριστική εξωστρέφεια της Θεσσαλίας βρέθηκαν στο επίκεντρο ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου στην Πρεσβεία της Ελλάδος στο Βέλγιο.

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio