Πολιτισμός

Η γυναίκα πίσω από τον Έλγιν: Γυρίσματα στο Λονδίνο για το νέο docudrama της Μιμής Ντενίση

Η γυναίκα πίσω από τον Έλγιν: Γυρίσματα στο Λονδίνο για το νέο docudrama της Μιμής Ντενίση

Τα γυρίσματα του νέου δραματοποιημένου ντοκιμαντέρ της Μιμής Ντενίση Η γυναίκα πίσω από τον Έλγιν, σε σκηνοθεσία της πολυβραβευμένης σκηνοθέτιδας Κατερίνας Ευαγγελάκου και σε συμπαραγωγή με την ΕΡΤ, συνεχίστηκαν στο Λονδίνο στην Πρεσβευτική Κατοικία της Ελλάδας και σε

Τα γυρίσματα του νέου δραματοποιημένου ντοκιμαντέρ της Μιμής Ντενίση Η γυναίκα πίσω από τον Έλγιν, σε σκηνοθεσία της πολυβραβευμένης σκηνοθέτιδας Κατερίνας Ευαγγελάκου και σε συμπαραγωγή με την ΕΡΤ, συνεχίστηκαν στο Λονδίνο στην Πρεσβευτική Κατοικία της Ελλάδας και σε εξωτερικούς χώρους γύρω από το Βρετανικό Μουσείο.
Η παραγωγή επιχειρεί να φωτίσει με νέο τρόπο την υπόθεση των Γλυπτών του Παρθενώνα, μέσα από το πρόσωπο της Μαίρης Νίσμπετ, συζύγου του λόρδου Έλγιν, η οποία κατέγραψε με ιδιωτική αλληλογραφία τη διαδικασία της αφαίρεσης των Γλυπτών στις αρχές του 19ου αιώνα.

Ανταπόκριση από Λονδίνο

Η ιστορία μέσα από τα γραπτά της Λαίδης Έλγιν
Το ντοκιμαντέρ βασίζεται σε επιστολές της Λαίδης Έλγιν που δημοσιεύθηκαν το 1926 από απόγονο της οικογένειας και θεωρούνται ιδιαίτερα αποκαλυπτικές για το πώς μεταφέρθηκαν τα Γλυπτά αλλά και για το αρχικό σχέδιο να αποτελέσουν ιδιωτική συλλογή.
Το δυσεύρετο βιβλίο ανακάλυψε η Μιμή Ντενίση και αποφάσισε να το εισάγει στον δημόσιο διάλογο με ένα δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ.
Η κυρία Ντενίση αναφέρει ότι οι επιστολές αποτελούν απάντηση σε σύγχρονες βρετανικές θέσεις, καθώς καταγράφουν γεγονότα και προθέσεις από την πλευρά μιας Βρετανίδας, σε μια εποχή που η συζήτηση περί νόμιμης απόκτησης δεν είχε καν τεθεί με ιστορικούς ή ηθικούς όρους.
Δεν είναι ένα επιθετικό ντοκιμαντέρ. Μέσα από τα γράμματα αυτής της γυναίκας βλέπουμε καθαρά ότι τα Γλυπτά προορίζονταν για μια ιδιωτική συλλογή. Η ιστορία μιλάει μόνη της, σημειώνει η δημιουργός.

Διεθνείς προσωπικότητες στις συνεντεύξεις
Από το Λονδίνο συμμετέχουν, μεταξύ άλλων, ο ηθοποιός και ακτιβιστής Σερ Stephen Fry, η συγγραφέας Victoria Hislop και ο Λόρδος Simon Woolley, προσφέροντας διεθνή διάσταση στο θέμα της επανένωσης των Γλυπτών.
Ο Λόρδος Woolley υπογραμμίζει πως η απόκτηση των Μαρμάρων δεν σχετίστηκε με ηθική ή ιστορική αξιολόγηση, αλλά με την ισχύ των αυτοκρατορικών δυνάμεων της εποχής:
Η απόκτηση των Μαρμάρων δεν βασίστηκε στο σωστό ή το λάθος, ούτε στην παιδεία ή την ιστορία. Ο μοναδικός στόχος ήταν η ισχύς.

Μια νέα ελληνική παραγωγή διεθνών προδιαγραφών
Το ντοκιμαντέρ συνδυάζει δραματοποιημένες αναπαραστάσεις, ιστορικό σχολιασμό και συνεντεύξεις, σε ένα είδος που συναντάται συχνά σε βρετανικές και αμερικανικές παραγωγές, αλλά αποτελεί μία από τις πρώτες μεγάλες ελληνικές απόπειρες αυτού του ύφους.
Τα γυρίσματα θα συνεχιστούν στην Κωνσταντινούπολη και στόχος είναι η πρώτη πρεμιέρα να γίνει την άνοιξη.

Το ζήτημα της επανένωσης
Η Μιμή Ντενίση τονίζει ότι το έργο δεν τοποθετείται σε πολιτική αντιπαράθεση, αλλά στο διεθνές αίτημα της επανένωσης των Γλυπτών του Παρθενώνα, επισημαίνοντας πως η Ελλάδα δεν ζητά την επιστροφή εκθεμάτων από τα μουσεία του εξωτερικού, αλλά μόνο την επανένωση ενός ενιαίου μνημείου παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.

Η παραγωγή επιδιώκει παρουσία σε διεθνή φεστιβάλ και πολιτιστικούς χώρους, συμβάλλοντας μέσα από την εικόνα και την αφήγηση στη διεθνή συζήτηση γύρω από τα Γλυπτά του Παρθενώνα, ενώ τηλεοπτικά θα προβληθεί από την ΕΡΤ.

www.ertnews.gr

Θεσσαλία

Με εξωστρέφεια υποδέχεται

Η νέα απευθείας αεροπορική σύνδεση Βρυξέλλες Βόλος και οι προοπτικές που ανοίγει για την τουριστική εξωστρέφεια της Θεσσαλίας βρέθηκαν στο επίκεντρο ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου στην Πρεσβεία της Ελλάδος στο Βέλγιο.

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio