Πολιτισμός

Οι υποψηφιότητες των Χρυσών Σφαιρών με Ποιοτικά και Ποσοτικά κριτήρια

Οι υποψηφιότητες των Χρυσών Σφαιρών με Ποιοτικά και Ποσοτικά κριτήρια

Ας δούμε λίγο πιο κριτικά, με ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια τις βασικές κατηγορίες υποψηφιοτήτων των Χρυσών Σφαιρών: Καλύτερη ταινία Κατηγορία (Δραματική) Φρανκενστάιν Frankenstein (Netflix) Χάμνετ Hamnet (Focus Features) Ένα Απλό Ατύχημα It Was Just An Accident (NEON) Ο Μυστικός Πράκτορας The Secret Agent (NEON)

Ας δούμε λίγο πιο κριτικά, με ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια τις βασικές κατηγορίες υποψηφιοτήτων των Χρυσών Σφαιρών:

Καλύτερη ταινία Κατηγορία (Δραματική)

  • Φρανκενστάιν Frankenstein (Netflix)
  • Χάμνετ Hamnet (Focus Features)
  • Ένα Απλό Ατύχημα It Was Just An Accident (NEON)
  • Ο Μυστικός Πράκτορας The Secret Agent (NEON)
  • Συναισθηματική Αξία Sentimental Value (NEON)
  • Αμαρτωλοί Sinners (Warner Bros. Pictures)

Στην κατηγορία καλύτερο δράμα, σε ποσοστό 50% βλέπουμε διεθνείς συμπαραγωγές (όλες υπό τη διαχείριση της ΝΕΟΝ), και το υπόλοιπο 50% καταλαμβάνουν δύο ταινίες του νέου μεγάλου δικτύου του Netflix (δηλαδή Netflix/Warner) και μια ταινία της Universal/Focus που απευθύνεται σε περισσότερο καλλιτεχνικό κοινό.

Άξιο προσοχής είναι ότι η Αφροαμερικανική κοινότητα έχει εκπροσώπηση σε αυτή την κατηγορία αλλά και η ενισχυμένη συμπερίληψη ξενόγλωσσων παραγωγών με φεστιβαλικό εκτόπισμα.

Καλύτερη ταινία Κατηγορία (Μιούζικαλ ή Κωμωδία)

  • Μπλε Φεγγάρι Blue Moon (Sony Pictures Classics)
  • Βουγονία Bugonia (Focus Features)
  • Μάρτι Σουπρίμ Marty Supreme (A24)
  • Καμία Άλλη Επιλογή No Other Choice (NEON)
  • Νουβέλ Βαγκ Nouvelle Vague (Netflix)
  • Μια Μάχη Μετά Την Άλλη One Battle After Another (Warner Bros. Pictures)

Με δύο διεθνείς ταινίες σε αυτή την κατηγορία (Καμία Άλλη Επιλογή, Νουβέλ Βαγκ), δύο ταινίες του νέου ενδυναμωμένου Netflix (Νουβέλ Βαγκ και Μια Μάχη Μετά την Άλλη) κανένα μιούζικαλ (ενώ να θυμίσουμε ότι φέτος υπήρξαν αρκετά, ανάμεσα τους και Το Φιλί της Γυναίκας Αράχνης που αγνοήθηκε πλήρως, και το Wicked Μέρος 2 που θα συναντήσουμε σε παρακάτω κατηγορίες), καμία από τις παραπάνω ταινίες δεν είναι αμιγώς κωμωδίες, φαινόμενο της εποχής της πολιτικής ορθότητας όπου το χιούμορ για να περάσει πρέπει να είναι είτε φιλτραρισμένο, είτε εκλεπτυσμένο, είτε μη δυτικού πολιτιστικού γεωγραφικού τόπου. Ελληνικό ενδιαφέρον όμως υπάρχει καθώς συναντάμε τη Βουγονία του Γιώργου Λάνθιμου.

Καλύτερη ταινία Κατηγορία (Κινούμενα Σχέδια)

  • Άρκο Arco (NEON)
  • Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba Infinity Castle (Aniplex / Crunchyroll / Sony)
  • Έλιο Elio (Disney)
  • Kpop Demon Hunters Kpop Demon Hunters (Netflix)
  • Η Μικρή Αμελί Και Η Μεταφυσική Των Σωλήνων Little Amélie Or The Character Of Rain (GKIDS)
  • Ζωούπολη 2 Zootopia 2 (Disney)

Δύο ταινίες της Disney θα βρεθούν αντιμέτωπες με τέσσερις παραγωγές μη Αμερικανικών συμφερόντων ή μη Αμερικανικής πολιτισμικής ταυτότητας. Όλα δείχνουν ότι το μεγαθήριο των κινουμένων σχεδίων έχει σοβαρό ανταγωνισμό και από τη Γαλλία και από την Ασία, με το K-Pop Demon Hunters (με συνολικά παρακαλώ τρείς υποψηφιότητες)  να μοιάζει η μεγαλύτερη απειλή. Αξίζει να αναφερθεί ότι αυτή η παραγωγή του Netflix διανεμήθηκε πρώτα τηλεοπτικά αλλά λόγω της υπερβολικά μεγάλης δημοφιλίας, διανεμήθηκε και κινηματογραφικά σε αρκετές χώρες.

Κινηματογραφικό και Εισπρακτικό επίτευγμα

  • Avatar: Φωτιά Και Στάχτη Avatar: Fire And Ash (Disney)
  • F1 F1 (Apple Original Films)
  • Kpop Demon Hunters Kpop Demon Hunters (Netflix)
  • Mission: Impossible Η Τελική Κρίση Mission: Impossible The Final Reckoning (Paramount Pictures)
  • Αμαρτωλοί Sinners (Warner Bros. Pictures)
  • Όπλα Weapons (Warner Bros. / New Line Cinema)
  • Wicked: Για Πάντα Wicked: For Good (Universal Pictures)
  • Ζωούπολη 2 Zootopia 2 (Disney)

Με τρείς ταινίες από το νέο Netflix (τέσσερις αν υπολογίσουμε ότι το F1 σε αρκετές χώρες διανεμήθηκε από τη Warner) και δύο από την Disney, αξίζει να ερευνήσουμε τις υπόλοιπες υποψήφιες ταινίες. Η Paramount (που περνάει ήδη πολλές οικονομικές δυσκολίες) και η Universal έχουν εκπροσώπηση και η πλατφόρμα της Apple χαμογελά συγκρατημένα με μισή εκπροσώπηση.

Καλύτερη ταινία Κατηγορία (Ξενόγλωσση)

  • Ένα Απλό Ατύχημα It Was Just An Accident (NEON) France
  • Καμία Άλλη Επιλογή No Other Choice (NEON) South Korea
  • Ο Μυστικός Πράκτορας The Secret Agent (NEON) Brazil
  • Συναισθηματική Αξία Sentimental Value (NEON) Norway
  • Σιράτ Sirāt (NEON) Spain
  • Η Φωνή Της Χιντ Ρατζάμπ The Voice Of Hind Rajab (Willa) Tunisia

Οι τέσσερις ξενόγλωσσες ταινίες που κατέλαβαν μια θέση στις κατηγορίες Καλύτερης ταινίας Δράμα, Μιούζικαλ ή κωμωδία, εμφανίζονται και εδώ. Ο Μυστικός Πράκτορας μετρά συνολικά τρείς υποψηφιότητες, το Καμία Άλλη Επιλογή επίσης τρεις, το Ένα Απλό Ατύχημα έχει τέσσερις υποψηφιότητες παρακαλώ και η Συναισθηματική αξία τις διπλάσιες από την προηγούμενη ταινία. To Σιράτ κέρδισε 2 υποψηφιότητες και Η Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ μονάχα μία (για λόγους που ίσως μπορείτε να φανταστείτε).  

Ποιοι θα είναι οι τυχεροί; Σε σχεδόν ένα μήνα θα γνωρίζουμε με βεβαιότητα.

www.ertnews.gr

Θεσσαλία

Μπλόκο Μικροθηβών:

Ήταν έτοιμοι να κόψουν την Ελλάδα στα δυο- Προτάχθηκε η αναμονή Έντονη οργή και διάθεση κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων εκφράζουν οι αγρότες, μετά την αιφνιδιαστική αφαίρεση χρημάτων από προσωπικούς τραπεζικούς τους λογαριασμούς, χωρίς όπως καταγγέλλουν να έχει προηγηθεί

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio