Πολιτισμός

Super Story Market: Το ελληνικό φιλμ που γέννησε ένα νέο κινηματογραφικό κίνημα και διαδίδεται στην Ευρώπη

Super Story Market: Το ελληνικό φιλμ που γέννησε ένα νέο κινηματογραφικό κίνημα  και διαδίδεται στην Ευρώπη

Η ανεξάρτητη ελληνική ταινίαSuper Story Market, σε σκηνοθεσία Κριστιάν Νίρκα, κατάφερε κάτι που δεν έχει προηγούμενο στην ελληνική κινηματογραφική ιστορία. Στις 17 πρώτες προβολές της,150 άνθρωποι γράφτηκαν ως νέοι υποψήφιοι δότες μυελού των οστών, αμέσως μετά την προβολή της

Η ανεξάρτητη ελληνική ταινίαSuper Story Market, σε σκηνοθεσία Κριστιάν Νίρκα, κατάφερε κάτι που δεν έχει προηγούμενο στην ελληνική κινηματογραφική ιστορία. Στις 17 πρώτες προβολές της,150 άνθρωποι γράφτηκαν ως νέοι υποψήφιοι δότες μυελού των οστών, αμέσως μετά την προβολή της ταινίας και την οργανωμένη ενημέρωση που τη συνόδευε, από τον οργανισμόΌραμα Ελπίδας.

Πρόκειται για μια πράξηπρωτόγνωρηγια τα εγχώρια κινηματογραφικά δεδομένα. Η διαδικασία ήταν απλή αλλά συγκλονιστική: ο θεατής βγαίνει από την αίθουσα και, αντί να μιλήσει απλώς για το έργο,παίρνει θέση μέσα στη ζωή.Προχωρά στη λήψη δείγματος και δηλώνει διαθέσιμος να βοηθήσει έναν άγνωστο συνάνθρωπο – μία πράξη που μπορεί να σώσει μια ζωή.

Αυτό το μοντέλο, που συνδυάζει τη δύναμη της κινηματογραφικής αφήγησης με την άμεση δράση, ονομάστηκε από τους δημιουργούς του Cinepraxis-Movement.

Ένα κίνημα που ιδρύθηκε από τον σκηνοθέτηΚριστιάν Νίρκακαι την ηθοποιό και σεναριογράφοΕλένη Κόντη.

Η βασική του ιδέα:

Δεν παρακολουθούμε απλώς ιστορίες.Γινόμαστε μέρος τους.Ο κινηματογράφος δεν είναι μόνο χώρος αναστοχασμού – είναι καταλύτης για κοινωνική συμμετοχή.

Η εξάπλωση της ιδέας:

Το ενδιαφέρον για αυτή τη νέα φιλοσοφία ήταν άμεσο και ξεπέρασε τα ελληνικά σύνορα. Ευρωπαϊκά φεστιβάλ και πολιτιστικοί φορείς αναγνωρίζουν ήδη το Cinepraxis ως μία από τις πιο καινοτόμες προσεγγίσεις των τελευταίων ετών στο κοινωνικά προσανατολισμένο σινεμά. 

Ως αποτέλεσμα, οργανώνεται μιαευρωπαϊκή περιοδεία της ταινίαςγια την άνοιξη του 2026,με προβολές σε μεγάλες πόλεις και χώρες της Ευρώπης – ενώ η αρχή γίνεται ήδη, με τηνπρώτη επίσημη προβολή στο Παρίσι:

Κυριακή 21 Δεκεμβρίου 2025, 20:00
Le Grand Action – 5 rue des Écoles, 75005 Paris**

Στο χώρο θα υπάρχει stand ενημέρωσης για την δωρεά μυελού των οστών, ενώ μετά την προβολή θα πραγματοποιηθείσύντομο Q&Aμε τον σκηνοθέτη και την σεναριογράφο.

Το Super Story Market δεν είναι μόνο ταινία – είναι αφορμή για δράση. Οι 150 νέοι δότες έως τώρα, είναι η απόδειξη ότι ο θεατής μπορεί να γίνει ενεργός φορέας αλλαγής. Το Cinepraxis Movement πρεσβεύει ακριβώς αυτό: ότι η τέχνη δεν περιορίζεται στην οθόνη. Μπορεί να βγει από την αίθουσα και να αλλάξει τη ζωή κάποιου – κυριολεκτικά. Μόλις επικοινωνήθηκε αυτή η ιδεά στο εξωτερικό, η ανταπόκριση ήταν άμεση και διερευνητική. Όταν στείλαμε όμως και την ταινία λάβαμε πολύ ενθουσιασμό και μια αίσθηση ανυπομονησίας.

Κριστιάν Νίρκα- Σκηνοθέτης

www.ertnews.gr

Θεσσαλία

Μπλόκο Μικροθηβών:

Ήταν έτοιμοι να κόψουν την Ελλάδα στα δυο- Προτάχθηκε η αναμονή Έντονη οργή και διάθεση κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων εκφράζουν οι αγρότες, μετά την αιφνιδιαστική αφαίρεση χρημάτων από προσωπικούς τραπεζικούς τους λογαριασμούς, χωρίς όπως καταγγέλλουν να έχει προηγηθεί

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio