Πολιτισμός

Τρίτο Πρόγραμμα: Ημέρα Χριστουγεννιάτικης Μουσικής 2025 Ένα ξεχωριστό μουσικό ταξίδι σε δέκα ευρωπαϊκές πόλεις

Τρίτο Πρόγραμμα: Ημέρα Χριστουγεννιάτικης Μουσικής 2025  Ένα ξεχωριστό μουσικό ταξίδι σε δέκα ευρωπαϊκές πόλεις

Το Τρίτο Πρόγραμμα σάς προσκαλεί την Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025, από τις10:00 έως τις 20:00,σε ένα ξεχωριστό μουσικό ταξίδισε δέκα ευρωπαϊκές πόλεις που θα συνδεθούν στο ημερήσιο αφιέρωμα τηςEBU στα Χριστούγεννα. Ένα αφιέρωμα, που θα παρουσιάσουν η Αλεξάνδρα Γιαλίνη και ο Θεόδωρος

Το Τρίτο Πρόγραμμα σάς προσκαλεί την Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025, από τις10:00 έως τις 20:00,σε ένα ξεχωριστό μουσικό ταξίδισε δέκα ευρωπαϊκές πόλεις που θα συνδεθούν στο ημερήσιο αφιέρωμα τηςEBU στα Χριστούγεννα.

Ένα αφιέρωμα, που θα παρουσιάσουν η Αλεξάνδρα Γιαλίνη και ο Θεόδωρος Λούστας, γεμάτο κάλαντα, μουσικές ευχές, δημοφιλή συμφωνικά θέματα από χριστουγεννιάτικες ταινίες και παραμύθια, καθώς και αγαπημένα χριστουγεννιάτικα έργα.

Η Αλεξάνδρα Γιαλίνη ξεκινά στις 10:00 και μας οδηγεί στην Κοπεγχάγη, στη Δανία όπου το Danish National Vocal Ensemble, υπό τη διεύθυνση του Marcus Creed, μας ανοίγει την πόρτα της βόρειας παράδοσης με έργα των Michael Praetorius, Dietrich Buxtehude και Hieronymus Praetorius, σε ένα καθαρόαιμο χριστουγεννιάτικο πρόγραμμα.

Στις 11:00, ταξιδεύουμε στη Βιέννη, στην Αυστρία. Στο εορταστικό κλίμα της αυστριακής πρωτεύουσας, η μουσική της ιταλικής μπαρόκ παράδοσης αποκτά ξεχωριστή λάμψη, με το σύνολο Gabetta Consort και έργα των Geminiani, Vivaldi, Locatelli και Alessandro Marcello να υφαίνουν έναν ανάλαφρο, δεξιοτεχνικό καμβά Χριστουγεννιάτικου Μπαρόκ.

Στις 12:00, η Μπρατισλάβα στη Σλοβακία, μας υποδέχεται με κάτι τελείως διαφορετικό: δημοφιλή συμφωνικά θέματα από αγαπημένες χριστουγεννιάτικες ταινίες και παραμύθια, από το Μόνος στο Σπίτι μέχρι τις θαυμαστές σλοβακικές ιστορίες. Μαζί τους, σλοβακικά και αγγλικά παραδοσιακά κάλαντα με τη φωνή του τενόρου Pavel Bršlík και της Παιδικής Χορωδίας και της Συμφωνικής Ορχήστρας της Ραδιοφωνίας.

Από τις 13:00 έως τις 17:00, τη σκυτάλη της παρουσίασης παίρνει ο Θεόδωρος Λούστας, συνοδεύοντάς μας σε ακόμα περισσότερους προορισμούς.

Στις 13:00, μεταφερόμαστε στη Μαδρίτη, στην Ισπανία. Η ιβηρική Αναγέννηση ζωντανεύει μέσα από τον ρυθμό του Φωνητικού Συνόλου Cantoría και τον θεατρικό παλμό της μουσικής του Mateo Flecha σε διάλογο με κάλαντα από το βιβλίο Cancionero de Uppsala, κυρίως ανώνυμης ισπανικής μουσικής που τυπώθηκε στη Βενετία το 1556.

Στις 14:00, επόμενος προορισμός το Ανόβερο, στη Γερμανία. Η νεανική λάμψη της Χορωδίας Κοριτσιών του Ανόβερο, ενώνεται με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας (NDR) του Ανόβερο που διευθύνει ο Andreas Felber, σε έργα των Engelbert Humperdinck, Charles Gounod, Ola Gjeilo και άλλων αγαπημένων συνθετών.

Στις 15:00, φτάνουμε στο Ελσίνκι, στη Φινλανδία, σε μια γιορτή της φινλανδικής παράδοσης. Το Φεστιβάλ JuuriJuhlaRotFest παρουσιάζει το σύνολο Gamut!, ένα τολμηρό σχήμα που συνδυάζει μεσαιωνικές μελωδίες και φινλανδικά folk τραγούδια με ελευθερία, πειραματισμό και ηλεκτρονικούς ήχους.

Στις 16:00, βρισκόμαστε στο Μόναχο, στη Γερμανία. Η μακρά παράδοση των χριστουγεννιάτικων συναυλιών ενώνει ξανά τη Χορωδία του Καθεδρικού Ναού του Ρέγκενσμπουργκ με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας του Μονάχου, ενώ ο διεθνώς αναγνωρισμένος Benjamin Appl επιστρέφει για να τραγουδήσει μαζί με το δικό του χορωδιακό σπίτι. Bach, Cornelius και αγαπημένες μελωδίες υφαίνουν μια ατμόσφαιρα γλυκιάς προσμονής.

Στις 17:00, η Αλεξάνδρα Γιαλίνη επιστρέφει και μας μεταφέρει στο Κίεβο, στην Ουκρανία. Παραδοσιακά κάλαντα της Ουκρανίας και το Χριστουγεννιάτικο Ορατόριο του Camille Saint-Saëns από την Platon Maiboroda Academic Choir της Ουκρανικής Ραδιοφωνίας προσφέρουν μια στιγμή βαθιάς συγκίνησης και γιορτινής κατάνυξης.

Στις 18:00, κάνουμε μια στάση στο Λονδίνο. O Antiphons ονομάζεται το πρόγραμμα που μας προσφέρουν οι BBC Singers με μουσική των εσπερινών των τελευταίων ημερών της εποχής των Χριστουγέννων και με δύο νέες παραγγελίες από τις συνθέτριες Kornélia Nemcová και Millicent B. James.

Τελευταίος σταθμός, στις 19:00, το Βερολίνο. Στον ανακαινισμένο Καθεδρικό Ναό της Αγίας Χέντβιγκ, οι γυναικείες φωνές της RIAS Kammerchor Berlin υψώνουν το αιθέριο φως της χορωδιακής μουσικής του Benjamin Britten, με το συγκλονιστικό Ceremony of Carols και τη λαμπερή Missa brevis.

Συντονιστείτε στο Τρίτο Πρόγραμμα για ένα ταξίδι από τον παγετό του Βορρά μέχρι τη ζεστή καρδιά της Μεσογείου, ένα μωσαϊκό από παραδόσεις, χρώματα και ιστορίες που φωτίζουν με μουσική την πορεία προς τα Χριστούγεννα.

Τρίτο Πρόγραμμα 90.9 και 95,6 στα Fm και στο ertecho.gr

Κλασικά, Τρίτο.

www.ertnews.gr

Θεσσαλία

Μπλόκο Μικροθηβών:

Ήταν έτοιμοι να κόψουν την Ελλάδα στα δυο- Προτάχθηκε η αναμονή Έντονη οργή και διάθεση κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων εκφράζουν οι αγρότες, μετά την αιφνιδιαστική αφαίρεση χρημάτων από προσωπικούς τραπεζικούς τους λογαριασμούς, χωρίς όπως καταγγέλλουν να έχει προηγηθεί

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio