Οικονομία

"Ελλάδα - Νότια Κορέα, Ινδία, Κίνα": Το νέο αεροπορικό δίκτυο που "χτίζεται" στους αιθέρες

"Ελλάδα - Νότια Κορέα, Ινδία, Κίνα": Το νέο αεροπορικό δίκτυο που "χτίζεται" στους αιθέρες

Του Στάθη Βασιλόπουλου Η Ελλάδα εισέρχεται δυναμικά σε μια νέα φάση εξωστρέφειας στον τομέα των αερομεταφορών, με το ενδιαφέρον να μετατοπίζεται όλο και περισσότερο στην Ασία και ιδιαίτερα στις αγορές της Νότιας Κορέας, της Ινδίας και της Κίνας. Η σταθερή αύξηση του

Του Στάθη Βασιλόπουλου

Η Ελλάδα εισέρχεται δυναμικά σε μια νέα φάση εξωστρέφειας στον τομέα των αερομεταφορών, με το ενδιαφέρον να μετατοπίζεται όλο και περισσότερο στην Ασία και ιδιαίτερα στις αγορές της Νότιας Κορέας, της Ινδίας και της Κίνας. Η σταθερή αύξηση του τουριστικού ρεύματος από την Άπω Ανατολή, αλλά και οι νέες εμπορικές και επενδυτικές συνεργασίες, ενισχύουν τις προοπτικές για απευθείας αεροπορικές συνδέσεις, που μέχρι πρότινος θεωρούνταν μακρινός στόχος.

Το τελευταίο διάστημα στο επίκεντρο βρίσκεται η Νότια Κορέα, όπου η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, πραγματοποίησε πρόσφατα σειρά επαφών με εκπροσώπους της τουριστικής αγοράς της χώρας. Πιο συγκεκριμένα υπήρξαν συζητήσεις με στελέχη της low cost αεροπορικής εταιρείας TWay Air, κατά τη διάρκεια των οποίων τονίστηκε ότι οι συνθήκες έχουν πλέον ωριμάσει για απευθείας πτήσεις μεταξύ Σεούλ και Αθήνας, καθώς ήδη επισκέπτονται τη χώρα μας, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, 55.000 Κορεάτες, αριθμός που στην πραγματικότητα είναι μεγαλύτερος, αν ληφθούν υπόψη ταξιδιώτες από άλλες χώρες της Συνθήκης Σένγκεν πριν φτάσουν στη χώρα μας.

Η υπουργός τόνισε ότι για πρώτη φορά ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού θα υλοποιήσει στοχευμένη στρατηγική προώθησης της Ελλάδας στην Κορέα, εστιάζοντας στα μοναδικά πολιτιστικά στοιχεία, τη γαστρονομία, τον οινοτουρισμό και τον τουρισμό ευεξίας. Τα ελληνικά αεροδρόμια, και κυρίως ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, θεωρούνται ικανά να υποστηρίξουν την αύξηση των πτήσεων υψηλής ποιότητας.

Παράλληλα, η Korean Air, μαζί με τους ταξιδιωτικούς οργανισμούς Hanjin Tour και Lotte Tour, εξεδήλωσαν στην κυρία Κεφαλογιάννη ενδιαφέρον για οργανωμένα ταξίδια υψηλού προφίλ μέσω εποχικών πτήσεων, ενισχύοντας περαιτέρω τη δυνατότητα απευθείας σύνδεσης μεταξύ των δύο χωρών.

Σε περίπτωση που προχωρήσει η απευθείας αεροπορική σύνδεση με την Ελλάδα, η Αθήνα θα ενισχύσει το δίκτυό της προς την Άπω Ανατολή, αποκτώντας δεύτερη απευθείας γραμμή μετά την Ινδία.

Η τελευταία αναδεικνύεται ως εκ των πιο ελπιδοφόρων νέων αγορών για τον ελληνικό τουρισμό. Σύμφωνα με το ΙΝΣΕΤΕ, το 72,4% των Ινδών σχεδιάζει να ταξιδέψει στο εξωτερικό το 2025 το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των βασικών αγορών μακρινών αποστάσεων. Η Ελλάδα σημείωσε "άλμα" στη δημοφιλία της, ανεβαίνοντας από την 39η θέση το 2024 στην 26η το 2025. Οι Ινδοί δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση σε εμπειρίες φύσης, ήλιο και θάλασσα, στοιχεία που η Ελλάδα διαθέτει σε αφθονία.

Στην απάντηση αυτής της ζήτησης, η Aegean Airlines θα ξεκινήσει απευθείας πτήσεις προς Νέο Δελχί και Μουμπάι από τον Μάρτιο του 2026, χρησιμοποιώντας δύο νέα Airbus A321neo XLR που μπορούν να πετάξουν έως 10,5 ώρες με υψηλά επίπεδα άνεσης. Επιπλέον, στρατηγικές συνεργασίες με τις IndiGo και Air India αναμένεται να διευρύνουν την πρόσβαση σε δεκάδες δευτερεύουσες πόλεις της Ινδίας. Η IndiGo ήδη ανακοίνωσε την ένταξη της Αθήνας στο δίκτυό της έως τον Μάρτιο του 2026, γεγονός που αναμένεται να ενισχύσει τη ροή ταξιδιωτών.

Η Κίνα στρατηγική αγορά για την Ελλάδα

Η Κίνα παραμένει στρατηγική αγορά για την Ελλάδα. Εκτός από Air China και Juneyao Air, η Sichuan Airlines ξεκίνησε πτήσεις από Αθήνα προς Τσενγκντού μέσω Κωνσταντινούπολης τον περασμένο Ιούνιο. Οι πτήσεις προς Πεκίνο και Σαγκάη συνεχίζουν να αυξάνουν τη συνδεσιμότητα με τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου. Τα στοιχεία δείχνουν την αύξηση του ενδιαφέροντος: οι αφίξεις Κινέζων επισκεπτών στο "Ελευθέριος Βενιζέλος" το 2024 ανήλθαν σε 139.000, αυξημένες κατά 45% σε σχέση με το 2023 και κατά 30% σε σχέση με το 2019. Η Ελλάδα κερδίζει έδαφος στην αγορά της Κίνας, επανατοποθετώντας τον εαυτό της ως κορυφαίο προορισμό για ταξιδιώτες της Άπω Ανατολής.

Πηγή: capital.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio