Ελλάδα

Τέμπη: Ανοίγει ο δρόμος για τη δίκη Κατατέθηκε η εισαγγελική πρόταση για τους κατηγορούμενους

Τέμπη: Ανοίγει ο δρόμος για τη δίκη  Κατατέθηκε η εισαγγελική πρόταση για τους κατηγορούμενους

Ο προϊστάμενος της εισαγγελίας εφετών Λάρισας εισηγείται να παραπεμφθούν στο εδώλιο για το δυστύχημα στα Τέμπη 36 μη πολιτικά πρόσωπα Στην τελική ευθεία για τον προσδιορισμό της δίκης μπαίνει η υπόθεση για την τραγωδία στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς.Με ταχύτατους ρυθμούς ο

Ο προϊστάμενος της εισαγγελίας εφετών Λάρισας εισηγείται να παραπεμφθούν στο εδώλιο για το δυστύχημα στα Τέμπη 36 μη πολιτικά πρόσωπα

Στην τελική ευθεία για τον προσδιορισμό της δίκης μπαίνει η υπόθεση για την τραγωδία στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς.Με ταχύτατους ρυθμούς ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Λάμπρος Τσίγκας ολοκλήρωσε την επεξεργασία της δικογραφίας και διαβίβασε το φάκελο όπως ορίζεται, σε πρόεδρο εφετών ώστε με τη δική του σύμφωνη γνώμη να δρομολογηθούν οι διαδικασίες για τον προσδιορισμό της δίκης.

Ο εισαγγελικός λειτουργός σε μία πρόταση που αριθμεί 996 σελίδες, αναφέρεται στις κατηγορίες, όπως ανθρωποκτονίες από πρόθεση, συνέργειες σε αυτή τη βαριά κατηγορία, -διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος, που αντιμετωπίζουν κατά περίπτωση 36 μη πολιτικά πρόσωπα.

-Ειδικότερα, όπως περιγράφεται, επικίνδυνη παρέμβαση στη συγκοινωνία μέσω σταθερής τροχιάς με ενδεχόμενο δόλο και με επικίνδυνες για την ασφάλεια των συγκοινωνιών πράξεις),

-σωματικές βλάβες μεγάλου αριθμού ανθρώπων και -σημαντικές βλάβες στις σιδηροδρομικές υποδομές,

-Ανθρωποκτονίες από αμέλεια και σωματικές βλάβες από αμέλεια, μεγάλου αριθμού πολιτών

-παραβάσεις καθήκοντος και άλλες.

Τέμπη: Η δίκη αναμένεται να ξεκινήσει τον Φεβρουάριο

Έτσι, όπως εξελίσσονται οι δικαστικές διαδικασίες, η δίκη για τους υπεύθυνους του δυστυχήματος στα Τέμπη, που συγκλόνισε το πανελλήνιο και προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων και ισχυρές πολιτικές αναταράξεις, αναμένεται να ξεκινήσει τον προσεχή Φεβρουάριο, όταν και συμπληρώνονται τρία χρόνια από την ανείπωτη τραγωδία.

Στο εδώλιο, αν δεν αλλάξει κάτι από την αξιολόγηση του προέδρου εφετών, θα καθίσουν ως υπεύθυνοι εκτός από τον μοιραίο σταθμάρχη και τους σιδηροδρομικούς που εγκατέλειψαν το πόστο τους, υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου (δύο διευθυντές του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών), της ΕΡΓΟΣΕ, της Hellenic Train, και άλλοι που με εγκληματικές παραλείψεις συνετέλεσαν καθοριστικά στο τραγικό δυστύχημα καθώς κρίσιμες τεχνολογικές υποδομές δεν είχαν ολοκληρωθεί και βασικά συστήματα ασφάλειας δεν λειτουργούσαν.

Άλλωστε και στην πρότασή του, ο εισαγγελέας εφετών Λάμπρος Τσόγκας, ο οποίος λεπτομερώς αναφέρεται στις κατηγορίες και το ανακριτικό υλικό, σημειώνει μεταξύ άλλων: Συμπερασματικά η πιο πάνω περιγραφείσα συμπεριφορά τους με τις επιμέρους αναλυτικά αναφερόμενες πράξεις λειτούργησε ως επικίνδυνη επέμβαση στην ασφάλεια των σιδηροδρόμων, αφού έτσι, μέχρι τις 28/2/2023 δεν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφάλειας τηλεδιοίκησης, φωτοσήμανσης και αυτόματης ακινητοποίησης των τρένων (ETCS-1) σε περίπτωση αντίρροπης κίνησής τους, οπότε επήλθε η σύγκρουση των αμαξοστοιχιών από τη διατάραξη στην ασφάλεια της κυκλοφορίας τους, από την οποία μπορούσε να προκύψει κίνδυνος για ανθρώπους, κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα.

Πηγή: in.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio