Ελλάδα

Κικίλιας: Η Ελλάδα είναι η πρώτη ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο

Κικίλιας: Η Ελλάδα είναι η πρώτη ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο

Όπως ανέφερε ο Κικίλιας η Ευρώπη οφείλει να αναδείξει τα πλεονεκτήματά της απέναντι στον έντονο διεθνή ανταγωνισμό, ώστε η ευρωπαϊκή ναυτιλία να συνεχίσει να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Η Ελλάδα είναι η πρώτη ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο, με το 20% του παγκόσμιου στόλου και

Όπως ανέφερε ο Κικίλιας η Ευρώπη οφείλει να αναδείξει τα πλεονεκτήματά της απέναντι στον έντονο διεθνή ανταγωνισμό, ώστε η ευρωπαϊκή ναυτιλία να συνεχίσει να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Η Ελλάδα είναι η πρώτη ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο, με το 20% του παγκόσμιου στόλου και το 60% του στόλου της Ε.Ε. Με αυτήν τη ναυτική παράδοση, η χώρα μας βρίσκεται παντού, συνδιαμορφώνοντας τις εξελίξεις στον κλάδο και στηρίζοντας την ανάπτυξη της οικονομίας, τη δημιουργία θέσεων εργασίας και συμβάλλοντας καθοριστικά στην ευημερία της πατρίδας μας, ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, από το βήμα της London International Shipping Week.

Ο Κικίλιας αναφέρθηκε στη θέση της ελληνικής ναυτιλίας διεθνώς, υπογραμμίζοντας ότιοι Έλληνες πλοιοκτήτες και η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα χαίρουν μεγάλου σεβασμού και ότι κάνουμε ό,τι μπορούμε για να την υποστηρίζουμε και να την ενισχύουμε.

Η Ευρώπη οφείλει να αναδείξει τα πλεονεκτήματα της στη ναυτιλία δηλώνει ο Κικίλιας

Αναφερόμενος την ίδια στιγμή στο ρόλο της Ευρώπης, ο Κικίλιας τόνισε ότι η Ευρώπη οφείλει να αναδείξει τα πλεονεκτήματά της απέναντι στον έντονο διεθνή ανταγωνισμό, ώστε η ευρωπαϊκή ναυτιλία να συνεχίσει να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κατά την παραμονή του στο Λονδίνο είχε συνάντηση και με τοννέο Υπουργό Μεταφορών (αρμόδιο για θέματα ναυτιλίας) του Ηνωμένου Βασιλείου, Keir Mather MP.

Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση στη συζήτηση, που έγινε σε ιδιαίτερα θερμό κλίμα, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην περαιτέρω διεύρυνση των διμερών σχέσεων Ελλάδας Ηνωμένου Βασιλείου και στην ενδυνάμωση της συνεργασίας στο ναυτιλιακό τομέα. Αναδείχθηκε, δε, ο καθοριστικός ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας, που εδρεύει ή δραστηριοποιείται στο Λονδίνο.

Επιπλέον, τονίστηκε ότι, παρά το γεγονός πως το Ηνωμένο Βασίλειο δεν είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι διαχρονικοί δεσμοί των δύο χωρών στη ναυτιλία παραμένουν ισχυροί και αποτελούν σταθερή βάση για περαιτέρω συνεργασία, με θετική προοπτική και για τις δύο οικονομίες.

Πηγή: in.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio