Ελλάδα

Μέσω φαρμακείων το 70% των φαρμάκων σοβαρών παθήσεων του ΕΟΠΥΥ

Μέσω φαρμακείων το 70% των φαρμάκων σοβαρών παθήσεων του ΕΟΠΥΥ

Στις 2,5 μέρες ο μέσος χρόνος παράδοσης από τον ΕΟΠΥΥ των φαρμάκων κατ οίκον στην Αττική, στις 6 μέρες στην περιφέρεια Περίπου 100.000 ασφαλισμένοι του ΕΟΠΥΥ έχουν πάρει το τελευταίο τρίμηνο τα φάρμακά τους με αποστολή στο σπίτι ή στο φαρμακείο της γειτονιάς τους, σύμφωνα με τη

Στις 2,5 μέρες ο μέσος χρόνος παράδοσης από τον ΕΟΠΥΥ των φαρμάκων κατ οίκον στην Αττική, στις 6 μέρες στην περιφέρεια

Περίπου 100.000 ασφαλισμένοι του ΕΟΠΥΥ έχουν πάρει το τελευταίο τρίμηνο τα φάρμακά τους με αποστολή στο σπίτι ή στο φαρμακείο της γειτονιάς τους, σύμφωνα με τη διοικήτρια του Οργανισμού Θεανώ Καρποδίνη.

Από αυτές, οι 30.000 ασθενείς παρέλαβαν το φάρμακό τους στο σπίτι τους, ενώ οι υπόλοιποι 70.000 το πήραν μέσω του φαρμακείου που επέλεξαν οι ίδιοι για την παραλαβή του. Όσο για τον χρόνο που χρειάζεται να φτάσει το φάρμακο στον ασθενή, είναι 2,5 ημέρες για την Αττική και 6 ημέρες για την περιφέρεια, συμπεριλαμβανομένων και των απομακρυσμένων περιοχών της χώρας.

Πρόκειται για τα φάρμακα υψηλού κόστους που αφορούν ασθενείς με σοβαρές παθήσεις και διανέμονται μέσω των φαρμακείων του ΕΟΠΥΥ. Για αυτή την κατηγορία φαρμάκων ενεργοποιήθηκε η αποστολή κατ οίκον αρχικά και στη συνέχεια επεκτάθηκε η διανομή τους και μέσω ιδιωτικών φαρμακείων, προκειμένου να εξαλειφθούν οι ατέλειωτες ουρές αναμονής των ασθενών στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ ανά τη χώρα.

Η κατ οίκον παράδοση φαρμάκων αποτελεί υπηρεσία που εξαλείφει τις ανισότητες πρόσβασης σε ασθενείς που δεν μπορούν να μετακινηθούν εύκολα

Η διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ Θεανώ Καρποδίνη

Τα παραπάνω ανέφερε η διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ, μιλώντας στη διημερίδα του υπουργείου Υγείας για τα νοσοκομεία που πραγματοποιήθηκε στην Εθνική Πινακοθήκη. Στην ομιλία της, η κ. Καρποδίνη χαρακτήρισε την κατ οίκον παράδοση φαρμάκων ως μια υπηρεσία που εξαλείφει τις ανισότητες πρόσβασης σε ασθενείς που δεν μπορούν να μετακινηθούν εύκολα.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, μέχρι την προηγούμενη εβδομάδα, κατά τους 3 πρώτους μήνες λειτουργίας της νέας υπηρεσίας που παρέχει ο Οργανισμός στους ασφαλισμένους του, οι αποστολές είναι περίπου 100.000, εκ των οποίων οι 30.000 αφορούν σε κατ οίκον αποστολές.

Ο χρόνος παράδοσης από την υποβολή του αιτήματος κατ οίκον ανέρχεται στην Αττική κατά μέσο όρο σε 2,5 ημέρες, ενώ στην επαρχία για αίτημα κατ οίκον και σημεία διανομής ανέρχεται κατά μέσο όρο σε 6 ημέρες.

Το έργο αφορά την πανελλαδική κάλυψη και έως σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί αποστολές και σε απομακρυσμένα σημεία της χώρας.

Κλείνοντας την ομιλία της η κ. Καρποδίνη ανέφερε ότι ο ΕΟΠΥΥ είναι και θα παραμείνει αρωγός του υπουργείου Υγείας στη μεταρρύθμιση του ΕΣΥ, καθώς συμβάλλει σε ένα σύστημα υγείας πιο δίκαιο, πιο αποδοτικό, πιο ανθρώπινο. Το μέλλον του ΕΣΥ απαιτεί συνεργασία όλων μας και ο ΕΟΠΥΥ είναι εδώ, με διαφάνεια, με ποιότητα και με όραμα. Στον ΕΟΠΥΥ είμαστε δίπλα στον ασθενή, στηρίζουμε το Εθνικό Σύστημα Υγείας.

Πηγή: in.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio