Ελλάδα

Πανελλαδική απεργία κατά του εργασιακού νομοσχεδίου Όχι στο 13ωρο

Πανελλαδική απεργία κατά του εργασιακού νομοσχεδίου  Όχι στο 13ωρο

Η χώρα κατεβάζει ρολά, καθώς η συμμετοχή των εργαζομένων και σωματείων στην γενική απεργία αναμένεται μαζική. Ποια είναι τα αιτήματα και πως θα κινηθούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Σε απεργιακό κλοιό θα βρεθεί η χώρα την Τετάρτη 1η Οκτωβρίου, μετά την ανακοίνωση των ΓΣΕΕ και

Η χώρα κατεβάζει ρολά, καθώς η συμμετοχή των εργαζομένων και σωματείων στην γενική απεργία αναμένεται μαζική. Ποια είναι τα αιτήματα και πως θα κινηθούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Σε απεργιακό κλοιό θα βρεθεί η χώρα την Τετάρτη 1η Οκτωβρίου, μετά την ανακοίνωση των ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ για24ωρη πανελλαδικήαπεργίαενάντια στονέο νομοσχέδιο για τα εργασιακά.

Στις κινητοποιήσεις αναμένεται να συμμετέχουν υγειονομικοί της ΠΟΕΔΗΝ, εργαζόμενοι ΟΤΑ, εκπαιδευτικοί ιδιωτικών και δημοσίων σχολείων, ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, ηΠανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας.

Τα Μέσα Ενημέρωσης θα καλύψουν κανονικά τις απεργιακές κινητοποιήσεις.

Τα ζητήματα που καίνε τους εργαζόμενους

Στα άμεσα αιτήματα των απεργών βρίσκεται η απόσυρση του νομοσχεδίου για τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας, που συμπεριλαμβάνει την 13ωρη εργασία, η θέσπιση εβδομαδιαίας εργασίας των 35 ωρών, η άμεση επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού, η επαναφορά ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων και συλλογικών συμβάσεων εργασίας, καθώς και οι αξιοπρεπείς αποδοχές και συνθήκες εργασίας.

Επιμέρους σωματεία όπως το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ προσθέτει στα μέτρα πλην της κατάργησης του νομοσχεδίου για τα εργασιακά, την πάταξη της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας, που αποτελεί το νο1 πρόβλημα όλων των νοικοκυριών, σύμφωνα με την συντριπτική πλειοψηφία των δημοσκοπήσεων.

Περαιτέρω οι εργαζόμενοι σε λεωφορεία και τρόλεϊ στην ανακοίνωσή τους δηλώνουν πως αγωνίζονται για ασφαλείς, σύγχρονες και αξιόπιστες συγκοινωνίες.

Η ΑΔΕΔΥ ζητά επιπρόσθετα να θεσμοθετηθούν Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και στο Δημόσιο.

Πέραν των κοινωνικών και εργασιακών συνθηκών, κυρίως λόγω της ακρίβειας, εκατοντάδες επιχειρήσεις αναμένεται να κλείσουν συμμετέχοντας στην γενική απεργία.

Πως θα κινηθούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς κατά την απεργία

Οι γραμμές 2 και 3 του μετρό, η γραμμή 1 του ηλεκτρικού και το τραμ, θα λειτουργήσουν από τις 09:00 έως τις 17:00 για να διευκολύνουν τη μετάβαση των απεργών στα συλλαλητήρια. Τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ θα κινηθούν από τις 9:00 έως τις 21:00.

Κανονικά θα κινηθούν τα λεωφορεία στις γραμμές οι οποίες έχουν ανατεθεί στην Κοινοπραξία Συγκοινωνιών Αττικής. Τη συμμετοχή της στην 24ωρη απεργία αποφάσισε και ηΠανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών. Αναμένεται ανακοίνωση της Hellenic Train για ακυρώσεις και τροποποιήσεις δρομολογίων τρένων και Προαστιακού ή το ενδεχόμενο εκτέλεσης δρομολογίων με προσωπικό ασφαλείας.

Με την σειρά του το Σωματείο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) ανακοίνωσε την συμμετοχή του στην απεργία, αντιδρώντας στο νομοσχέδιο και απαιτώντας αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας για τους επαγγελματίες του κλάδου.

Τα ταξί, στην φωτογραφία από την αυτοκινητοπομπή αλληλεγγύης στον Πάνο Ρούτσι, δεν θα κινηθούν συμμετέχοντας στην γενική απεργία.

Τι θα γίνει με την απεργία των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας

Στην 24ωρη πανελλαδικη απεργία θα συμμετάσχει και η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, εκτός αν δικαιωθεί η διοίκηση της ΥΠΑ η οποία προσέφυγε στη δικαιοσύνη.

Εφόσον η απεργία επιτραπεί θα πραγματοποιηθούν μονάχα πτήσειςπου υπερίπτανται του FIR Αθηνών, πουμεταφέρουν Αρχηγούς Κρατών, πρωθυπουργούς, πτήσεις της Πολεμικής Αεροπορίας που μετέχουν σε επιχειρησιακές αποστολές και προγραμματισμένες ασκήσεις, πτήσεις που αντιμετωπίζουν ασυνήθεις καταστάσεις ή διατελούν σε κατάσταση ανάγκης, νοσοκομειακές πτήσεις, πτήσεις ανθρωπιστικής βοήθειας και πτήσεις αεροσκαφών έρευνας και διάσωσης.

Σύμφωνα με σχετικήNOTAMαπό τηνΥΠΑ, η συμμετοχή τωνΕλεγκτώνστηναπεργίαμπορεί να ανασταλεί κατόπιν απόφασης των αρμόδιων δικαστικών αρχών.

Μέχρι τότε, και σε αναμονή της έκδοσης της σχετικής απόφασης, το πρόγραμμα δρομολογίων παραμένει αμετάβλητο.

Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια

Δεμένα θα βρίσκονται τα πλοία την Τετάρτη, καθώς η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία ανακοίνωσε 24ωρη απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Η ΠΝΟ επισημαίνει ότι η πρόβλεψη για 13ωρη εργασία υπονομεύει τις συνθήκες υγείας και ασφάλειας των ναυτικών, καταργώντας στην πράξη το 8ωρο 8ωρο 8ωρο που διαχρονικά αποτέλεσε θεμέλιο των εργασιακών δικαιωμάτων.

Σχολεία: Όλα έχουν να κάνουν με την συμμετοχή δασκάλων και καθηγητών

Οι γονείς καλούνται να επικοινωνήσουν με τις διευθύνσεις των σχολείων τους άμεσα, καθώς η λειτουργία ή μη τωνδημόσιωνσχολείωνθα εξαρτηθεί από τη συμμετοχή ή μη των εκπαιδευτικών στην απεργία. Κατά τόπους, ειδικά σε περιοχές όπου οι ενώσεις των εκπαιδευτικών είναι δυναμικές, αναμένεταιμαζική συμμετοχή.

Η ΟΙΕΛΕ με την σειρά της έχει καλέσει σε απεργία τουςιδιωτικούςεκπαιδευτικούς, την ώρα που καταγγέλλει πως το εργασιακό πλαίσιο βαίνει συνεχώς επιδεινούμενο. Η απεργία αφορά ιδιωτικά σχολεία,φροντιστήρια καικέντρα ξένων γλωσσών τα οποία κλήθηκαν να συμμετάσχουν στην γενική απεργία, εφόσον πάντα οι εκπαιδευτικοί συμμετάσχουν σε αυτήν.

Σε κάθε περίπτωση απαιτείται και πάλι συντονισμός, ενημέρωση και επικοινωνία γονέων και ιδιωτικών φορέων εκπαίδευσης σχετικά με την συμμετοχή ή όχι στην απεργία.

Ο χρόνος εργασίας δεν είναι εμπόρευμα, είναι η ζωή μας, λέει η ΓΣΕΕ

Η ΓΣΕΕ στο κάλεσμα που απηύθυνε, υπογραμμίζει πως η κυβέρνηση με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις για τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας δείχνει ότι δεν ενδιαφέρεται για την ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, για την υγεία και την ασφάλεια στους χώρους δουλειάς.

Συμπληρώνει ότι η ανάθεση της διευθέτησης του χρόνου εργασίας στο κράτος-πατερούλη αγνοεί τον κοινωνικό διάλογο, αποδυναμώνει εσκεμμένα τις ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις και εξυπηρετεί πολύ συγκεκριμένα εργοδοτικά συμφέροντα.

Η ΓΣΕΕ αναφέρει πως οι Έλληνες μισθωτοί που ήδη εργάζονται περισσότερες ώρες ετησίως από όλους τους συναδέλφους τους στην Ε.Ε., που δηλώνουν σε συντριπτικά ποσοστά εργασιακή εξουθένωση και καταπόνηση, είναι πλέον αντιμέτωποι με μια δυστοπία. Φτάνει πια. Δεν αντέχουμε άλλο ανέφεραν χαρακτηριστικά, συμπληρώνοντας ότι ο χρόνος εργασίας δεν είναι εμπόρευμα, είναι η ζωή μας.

Κοινά τα συμφέροντα των εργαζομένων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα αναφέρει η ΑΔΕΔΥ

Τα μέτρα της κυβέρνησης που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ αποτελούν έναν ακόμα εμπαιγμό για τους χιλιάδες εργαζομένους στο Δημόσιο για τους οποίους καμιά αύξηση δεν ανακοινώθηκε πέραν της μείωσης κατά 2%, του φορολογικού συντελεστή, δηλ. 100-200 τον χρόνο σύμφωνα με την ΑΔΕΔΥ.

Συμπληρώνει ότι η απεργία που έχει ήδη προκηρύξει ηΓΣΕΕγια την ίδια μέρα αναδεικνύειτα κοινά συμφέροντα των εργαζομένων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και καθιστά την απεργία Γενική.

ΗΑΔΕΔΥ αναφέρει τέλος πως εναντιώνεται στουςμισθούς πείναςκαι στις13 ώρες δουλειά. Αξίζει να σημειωθεί πως η ΑΔΕΔΥ έχει εκφράσει τις αντιδράσεις της και για το Πειθαρχικό Δίκαιο που περιλαμβάνει Δρακόντεια μέτρα, πρόστιμα και απολύσεις.

Πηγή: in.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio