Ελλάδα

Πάνω από 3.600 παιδιά στην Αττική χωρίς σχολικό λεωφορείο Καθημερινός Γολγοθάς για μαθητές

Πάνω από 3.600 παιδιά στην Αττική χωρίς σχολικό λεωφορείο  Καθημερινός Γολγοθάς για μαθητές

Η κατάσταση πλήττει ιδιαίτερα μαθητές απόειδικά σχολεία,μουσικά και καλλιτεχνικά, που πολλές φορές μένουν εκτός σχολείου, λόγω της αδυναμίας πρόσβασης. Η μεταφορά μαθητών στην Αττική παραμένει άλυτο πρόβλημα, με περισσότερα από 3.600 παιδιά να μην έχουν πρόσβαση στη δωρεάν

Η κατάσταση πλήττει ιδιαίτερα μαθητές απόειδικά σχολεία,μουσικά και καλλιτεχνικά, που πολλές φορές μένουν εκτός σχολείου, λόγω της αδυναμίας πρόσβασης.

Η μεταφορά μαθητών στην Αττική παραμένει άλυτο πρόβλημα, με περισσότερα από 3.600 παιδιά να μην έχουν πρόσβαση στη δωρεάν μετακίνηση, παρότι πληρούν τα κριτήρια. Η καθυστέρηση ενεργοποίησης 252 δρομολογίων αναγκάζει τις οικογένειες να καλύπτουν το κενό με δικά τους μέσα, επηρεάζοντας την εργασία και την καθημερινότητά τους.

Η κατάσταση πλήττει ιδιαίτερα μαθητές απόειδικά σχολεία,μουσικά και καλλιτεχνικά, που πολλές φορές μένουν εκτός σχολείου, λόγω της αδυναμίας πρόσβασης. Υπάρχουν αναφορές για παιδιά που ξυπνούν από τις 5 το πρωί και χρησιμοποιούν έως και 4 μέσα μαζικής μεταφοράς για να φτάσουν στο σχολείο τους.

Προτεραιότητα ο τουρισμός

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενώσεων Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Αττικής, Φίλιππος Φλουσκούνης, μιλώντας στοΕΡΤnewsεπισημαίνει ότι το πρόβλημα επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, καθώς οι ιδιώτες μεταφορείς που αναλαμβάνουν τις μετακινήσεις, συχνά δίνουν προτεραιότητα στον τουρισμό, εγκαταλείποντας ακόμη και εν ενεργεία συμβάσεις με τα σχολεία. Πιθανόν να μην τους συμφέρει να αφήσουν οι πράκτορες τον τουρισμό και για αυτό να μην έχουν ξεκινήσει ακόμα, τόνισε ενδεικτικά και πρόσθεσε ότι για το λόγο αυτό απαιτούνται κρατικά σχολικά λεωφορεία.

Αποτέλεσμα είναι οι γονείς και οι μαθητές να βρίσκονται σε συνεχή αβεβαιότητα, χωρίς σαφή ενημέρωση για το πότε θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια.

Η Αντιπεριφερειάρχης Παιδείας Αττικής, Έρρικα Μπερζεράκου παραδέχεται τις καθυστερήσεις, σημειώνοντας ότι έχουν γίνει τρεις διαγωνιστικές διαδικασίες και διαπραγματεύσεις, χωρίς όμως ακόμη να καλυφθεί το σύνολο των αναγκών. Τονίζει ότι η Περιφέρεια δεν νομοθετεί, αλλά εφαρμόζει το ισχύον νομικό πλαίσιο, διαχειριζόμενη τα κονδύλια του Υπουργείου. Παρόλα αυτά, η αδυναμία να δοθεί συγκεκριμένη ημερομηνία επίλυσης εντείνει την ανησυχία γονιών και μαθητών.

Η ανάγκη για δημόσιο φορέα μεταφοράς μαθητών και αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου κρίνεται πλέον επιτακτική. Χωρίς κεντρικό σχεδιασμό και κρατική ευθύνη, η μεταφορά των μαθητών θα συνεχίσει να εξαρτάται από την κερδοφορία των ιδιωτών, με τα σχολικά κουδούνια να ηχούν χωρίς μαθητές.

Πηγή: in.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio