Ελλάδα

Πτήσεις: Ετοιμαστείτε για μεγαλύτερες καθυστερήσεις προειδοποιούν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας

Πτήσεις: Ετοιμαστείτε για μεγαλύτερες καθυστερήσεις προειδοποιούν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας

Κρίσιμη Γενική Συνέλευση του κλάδου τη Δευτέρα - Διακόπτουν το καθεστώς υπερεργασίας - Οι καθυστερήσεις στις πτήσεις ξεκινούν από 15-20 λεπτά το πρωί και φτάνουν τις 3 ώρες αργά το απόγευμα Σκληραίνουν ακόμα περισσότερο τη στάση τους οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, που εδώ

Κρίσιμη Γενική Συνέλευση του κλάδου τη Δευτέρα - Διακόπτουν το καθεστώς υπερεργασίας - Οι καθυστερήσεις στις πτήσεις ξεκινούν από 15-20 λεπτά το πρωί και φτάνουν τις 3 ώρες αργά το απόγευμα

Σκληραίνουν ακόμα περισσότερο τη στάση τους οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, που εδώ και μια εβδομάδα έχουν ήδη περιορίσει κατά 25% τις εξυπηρετούμενες πτήσεις ανά ώρα, με βάση τις τεχνικές προβλέψεις του υπάρχοντος συστήματος αεροναυτιλίας, προκαλώντας χάος και ταλαιπωρία κυρίως στις αφίξεις και αναχωρήσεις αεροσκαφών στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.

Οι επιβάτες καλούνται προτού ξεκινήσουν να επικοινωνούν με την αεροπορική εταιρεία για τυχόν αλλαγές στις πτήσεις

Οπως αποκαλύπτουν σήμερα ΤΑ ΝΕΑ, οι αεροελεγκτές προσανατολίζονται να διακόψουν οριστικά κάθε μορφή υπερεργασίας για τα επόμενα δύο χρόνια.

Η απόφαση που ήδη εφαρμόζουν από την περασμένη Παρασκευή προβλέπει την εξυπηρέτηση έως 28 κινήσεων αεροσκαφών (απογειώσεις και προσγειώσεις) ανά ώρα, έναντι 36 που ίσχυαν κατά τη θερινή περίοδο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι επιβάτες να αντιμετωπίζουν σημαντικές καθυστερήσεις στις πτήσεις τους, οι οποίες ξεκινούν από 15-20 λεπτά τις πρωινές ώρες και φτάνουν ακόμα και στις 3 ώρες αργά το απόγευμα.

Οι επιβάτες καλούνται, πριν μεταβούν στο αεροδρόμιο, να ενημερώνονται από την αεροπορική τους εταιρεία για τυχόν αλλαγές στο πρόγραμμα των πτήσεων. Η κατάσταση αυτή προκαλεί ήδη αντιδράσεις από την πλευρά των αεροπορικών εταιρειών (Ryanair κ.λπ.), σε μια στιγμή που η τουριστική κίνηση παραμένει ακόμα σε υψηλά επίπεδα.

Σκληραίνουν τη στάση τους

Το επιβατικό κοινό και οι αεροπορικές εταιρείες ουσιαστικά πληρώνουν την κόντρα των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τις μεγάλες καθυστερήσεις στην προμήθεια νέων σύγχρονων ραντάρ και άλλων συστημάτων ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας, από τα οποία εξαρτάται η ασφάλεια πτήσεων, αλλά και για τις διοικητικές αλλαγές που προωθούνται στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) μέσω νομοσχεδίου που βρίσκεται ήδη σε δημόσια διαβούλευση.

Η κίνηση αυτή των ελεγκτών έχει προκαλέσει τριβές με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με αποτέλεσμα να έχει διακοπεί κάθε δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ των δύο πλευρών. Στο πλαίσιο αυτό, το Διοικητικό Συμβούλιο της Ενωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας (ΕΕΕΚΕ) οδηγείται σε ολομέτωπη σύγκρουση με το εποπτεύον υπουργείο, καθώς, όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές στα ΝΕΑ, για τη Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2025 η ΕΕΕΚΕ προγραμματίζει έκτακτη γενική συνέλευση του κλάδου, με σκοπό τη λήψη απόφασης για οριστική έξοδο των ελεγκτών από τα συνεργεία υπεραπόδοσης κατά τα έτη 2026 και 2027 και εξουσιοδότηση του ΔΣ για απεργιακές κινητοποιήσεις.

Αυτό σημαίνει ότι για τα επόμενα δύο χρόνια (!) οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας θα σταματήσουν να παρέχουν υπερεργασία, παγιώνοντας ουσιαστικά το νέο πρόγραμμα των 28 κινήσεων αεροσκαφών ανά ώρα!

Στη σκλήρυνση αυτή, σύμφωνα με εκπροσώπους των ελεγκτών, οδηγεί και η στάση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που αρνείται τον διάλογο με τον κλάδο, ενώ καρφώνει τους αεροελεγκτές για τις απολαβές τους, λέγοντας ότι ένας έμπειρος ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας μπορεί να ξεπεράσει τα 120.000 ευρώ τον χρόνο με το επίδομα του Eurocontrol.

Οπως χαρακτηριστικά δήλωσε πρόσφατα ο υπουργός Μεταφορών Χρίστος Δήμας, είναι σημαντικές απολαβές για τα δεδομένα του ελληνικού κράτους, προσθέτοντας: Προφανώς φορολογούνται και τα δικαιούνται σύμφωνα με τον κανονισμό. Παρ όλα αυτά, ζητούν επιπλέον. Σε ανακοίνωσή τους, οι αεροελεγκτές μιλούν για αποπροσανατολιστική τακτική και σημειώνουν ότι οι καθαρές αποδοχές τους είναι πολύ χαμηλότερες και κατατάσσονται στην 33η θέση ανάμεσα σε 38 ευρωπαϊκές χώρες.

Premium έκδοση Τα ΝΕΑ

Πηγή: in.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio