Ελλάδα

Λέσβος: Ο βράχος ζυγίζει 40 τόνους- Δρόμος επικίνδυνος, χτισμένος το 1980 σε σαθρό έδαφος με απότομα πρανή

Λέσβος: Ο βράχος ζυγίζει 40 τόνους- Δρόμος επικίνδυνος, χτισμένος το 1980 σε σαθρό έδαφος με απότομα πρανή

Μη ασφαλής δρόμος εδώ και 4 δεκαετίες- Θρυμματίζουν τον βράχο για να τον απομακρύνουν - Συχνά τα φαινόμενα κατολισθήσεων- Τι λένε στο in ο Ευθύμης Λέκκας και ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου Πρόκειται για έναν δρόμουψηλής επικινδυνότητας, ο οποίος θα έπρεπε να

Μη ασφαλής δρόμος εδώ και 4 δεκαετίες- Θρυμματίζουν τον βράχο για να τον απομακρύνουν - Συχνά τα φαινόμενα κατολισθήσεων- Τι λένε στο in ο Ευθύμης Λέκκας και ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου

Πρόκειται για έναν δρόμουψηλής επικινδυνότητας, ο οποίος θα έπρεπε να χρησιμοποιείται μόνο έπειτα από εκτεταμένες παρεμβάσεις λέει στο inγια τον τεράστιο βράχο που αποκολλήθηκε στον επαρχιακό δρόμο Μελίντας- Πλωμαρίου στη Λέσβο, μετά τη χθεσινή έντονη βροχόπτωση, ο καθηγητής φυσικών καταστροφών στο ΕΚΠΑ, Ευθύμης Λέκκας.

Σύμφωνα με τον κ. Λέκκα, οι βροχοπτώσεις δρομολογούν στο συγκεκριμένο σημείο, φαινόμενα προδιαγεγραμμένα να συμβούν, λόγω της πολύ κακής κατάστασης του δρόμου.

Το 2017 , στο μεγάλο σεισμό της Βρίσας, είχαν σημειωθεί πολλές αποκολλήσεις μεγάλων βράχων. Οσο για τις μικρότερες κατολισθήσεις, αυτές είναι συνηθισμένο φαινόμενο, με τις τελευταίες να έχουν σημειωθεί μόλις πριν από λίγες μέρες.

Ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου στο σημείο όπου αποκολλήθηκε ο τεράστιος βράχος, βάρους 40 τόνων

Κατά καιρούς έγιναν κάποιες παρεμβάσεις, όμως απαιτείται ένα εκτεταμένο έργο για να γίνει αυτός ο δρόμος ασφαλής. Πρόκειται για ένα πολύ ακριβό έργο, το οποίο έχει καθυστερήσει πολύ να γίνει τονίζει ο κ. Λέκκας.

Χτισμένος το 1980 σε σαθρό έδαφος

Πρόκειται για δρόμο που βρίσκεται κάτω από μεγάλους βράχους και κατά καιρούς εμφανίζονται διάφορα ζητήματα, σημειώνει με τη σειρά του και ο μηχανικός στο επάγγελμα, Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, Κώστας Μουτζούρης.

Σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη, ο δρόμος είναι χτισμένος σε σαθρό έδαφος, με πρανή απότομα τα οποία έχουν πολύ μεγάλη κλίση. Οταν σημειώνονται βροχοπτώσεις και σεισμικές δονήσεις, μικρότερα ή μγαλύτερα βράχια αποκολλώνται από τα πρανή. Ο συγκεκριμένος βράχος είναι ο πιο μεγάλος που έχει πέσει ποτέ. Ζυγίζει 40 τόνους και αφού έσπασε την άσφαλτο βυθίστηκε 2 μέτρα μέσα στο έδαφος, μετακινώντας το παρακείμενο τοιχίο περιγράφει ο κ. Μουτζούρης.

Ο δρόμος κατασκευάστηκε το 1980 από την τότε υπηρεσία του στρατού ΜΟΜΑ (Μικτές Ομάδες Μηχανημάτων Ανασυγκρότησης). Και μπορεί να μην ξεπερνάει τα 6 χιλιόμετρα σε μήκος, παρόλα αυτά είναι νευραλγικής σημασία για τους κατοίκους του Πλωμαρίου, της Μελίντας και του Παλαιοχωρίου.

Μάλιστα, τα τελευταία δύο χρόνια, στη συγκεκριμένη περιοχή, χτίστηκαν με γοργό ρυθμό, τουλάχιστον 200 βίλες και υπερπολυτελείς κατοικίες. Οι περισσότερες ανήκουν σε Ισραηλινούς αγοραστές αναφέρει ο Περιφερειάρχης.

Εκτός από τους νέους κατοίκους της περιοχής η οποία ανπτύσσεται ραγδαία, ο εν λόγω δρόμος εξυπηρετεί και τους κατοίκους του Παλαιοχωρίου, οι οποίοι αν δεν μπορούν να τον χρησιμοποιήσουν προσθέτουν τουλάχιστον 20 χιλιόμετρα στη διαδρομή προς το σπίτι τους.

Τους δε καλοκαιρινούς μήνες, τον επαρχιακό δρόμο Μελίντας- Πλωμαρίου χρησιμοποιούν και οι επισκέπτες του νησιού για να επισκεφτούν τη Μελίντα, η οποία είναι μία από τις πιο γνωστές παραλίες της Λέσβου.

Ο βράχος θρυμματίζεται από το μηχάνημα που ονομάζεται σφυρί για να γίνει εφικτό να απομακρυνθεί από το σημείο

Το μεγάλο τεχνικό έργο και οι άμεσες παρεμβάσεις

Η διαδικασία της απομάκρυνσης του τεράστιου βράχου έχουν ήδη ξεκινήσει, με τα μηχανήματα της Περιφέρειας να τον θρυμματίζουν έτσι ώστε να γίνει εφικτό να μετακινηθούν τα κομμάτια του.

Παρεμβαίνουμε συνεχώς καθαρίζοντας αυτόν τον δρόμο σε αρκετα σημεία, ωστόσο η μελέτη που έχει εκπονηθεί για τη συνολική του αποκατάσταση είναι δύσκολη και έχει μεγάλο κόστος σημειώνει ο κ. Μουτζούρης

Σύμφωνα με τον ίδιο, το έργο έχει λάβει την απαραίτητη περιβαλλοντική άδεια. Αυτή τη στιγμή, το έργο είναι σε φάση δημοπράτησης. Το σημερινό γεγονός μας ωθεί στην επίσπευση της διαδικασίας.

Το έργο, το οποίο απαιτεί βαθιές κατασκευές, αφορά σε παρεμβάσεις σε 126 σημεία κατά μήκος της οδού. Σε 2-3 επικίνδυνα σημεία όπως σε αυτό που αποκολλήθηκε ο τεράστιος βράχος ξεκινάμε να κάνουμε άμεσες επισκευές για να δούμε πώς μπορούμε να μειώσουμε τις καταπτώσεις βράχων λέει ο κ. Μουτζούρης.

Τα πρανή του επαρχιακού δρόμου που δεν ξεπερνά τα 6 χιλιόμετρα σε μήκος, αλλά εξυπηρετεί πολλούς κατοίκους, είναι απότομα και επικίνδυνα. Τέσσερις δεκαετίες από την κατασκευή του, ο εν λόγω δρόμος δεν έχει καταστεί ασφαλής

Πηγή: in.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio