Ελλάδα

Πέθανε η Άννα Κυριακού: Η θρυλική θεία Μπεμπέκα από τις Τρεις Χάριττες

Πέθανε η Άννα Κυριακού: Η θρυλική θεία Μπεμπέκα από τις Τρεις Χάριττες

Έφυγε από τη ζωή η Άννα Κυριακού, όπως έγινε γνωστό το πρωί της Δευτέρας 13 Οκτώβρη. Η Άννα Κυριακού, η οποία έγινε ευρέως γνωστή ως η γλυκύτατη Μπεμπέκα στις Τρεις Χάριτες, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 96 χρόνων.Ήταν γεννημένη στην Αθήνα, στις 17 Ιανουαρίου 1929.Ο αποχαιρετισμός του

Έφυγε από τη ζωή η Άννα Κυριακού, όπως έγινε γνωστό το πρωί της Δευτέρας 13 Οκτώβρη.

Η Άννα Κυριακού, η οποία έγινε ευρέως γνωστή ως η γλυκύτατη Μπεμπέκα στις Τρεις Χάριτες, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 96 χρόνων.Ήταν γεννημένη στην Αθήνα, στις 17 Ιανουαρίου 1929.

Ο αποχαιρετισμός του Σπύρου Μπιμπίλα

Άννα Κυριακού: Η διαδρομή της στο θέατρο

Σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, καθώς και στη Σχολή Σαρλ Ντιλέν (Charles Dullin) στο Παρίσι (1954-1956), έχοντας καθηγητή τον Ζαν Βιλάρ (Jean Vilar). Έκανε την πρώτη της θεατρική εμφάνιση σε εφηβική ηλικία στο Θέατρο ΡΕΞ με το θίασο Μαρίκας Κοτοπούλη στο έργο Κάρμεν. Ακολούθησε συνεργασία με τους θιάσους Μανωλίδου-Παππά, Βασίλη Λογοθετίδη, Κατερίνας, Μάνου Κατράκη.

Το 1953-1954 συνεργάστηκε με τον θίασο του Δημήτρη Μυράτ. Επιστρέφοντας από το Παρίσι συνεργάστηκε σε πρωταγωνιστικούς ρόλους με τους θιάσους των Ντίνου Ηλιόπουλου, Μίμη Φωτόπουλου και Αλέκου Αλεξανδράκη.

Οι ρόλοι

Το 1959 πρωταγωνίστησε στο Πειραϊκό Θέατρο του Δημήτρη Ροντήρη στα έργα Η λοκαντιέρα, Γάμοι του Φίγκαρο και Ηλέκτρα για να ακολουθήσει μία περίοδος πλέον των 20 ετών συνεργασίας με το Εθνικό Θέατρο, ξεκινώντας με μία μεγάλη επιτυχία ως Καλλιόπη στον Πειρασμό του Γρηγόριου Ξενόπουλου.

Στο Εθνικό Θέατρο συμμετείχε σε πρωταγωνιστικούς ρόλους σε 34 έργα από το 1960 έως το 1981! Το 1982 συνεργάστηκε με το Απλό Θέατρο των Αντώνη Αντύπα Χρήστου Πολίτη στο εναρκτήριο έργο του θεάτρου Τα γούστα του Κυρίου Σλόαν και το 1988 στα μονόπρακτα του Χάρολντ Πίντερ, Άλλοι τόποι. Το 1998 πρωταγωνιστεί στο Μποζό του Βασίλη Ζιώγα στο θέατρο Μαριέττα Ριάλδη.

Η διαδρομή της στον κινηματογράφο

Ο μεθύστακας (1950), Τα τέσσερα σκαλοπάτια (1951), Η Αγνή του λιμανιού (1952), Να πεθερός να μάλαμα (1959), Ζητείται ψεύτης (1961), Αλέξης Ζορμπάς (1964), Ζητείται επειγόντως γαμπρός (1971), Safe Sex (1999), Το κλάμα βγήκε απ τον παράδεισο (2001), Οξυγόνο (2003) κ.ά.

Η τηλεόραση και ο ρόλος στις Τρεις Χάριτες

Έλαβε μέρος σε πολλές τηλεοπτικές σειρές, από το Εκείνος κι εκείνος, τη Γειτονιά μας και τον Γιούγκερμαν της δεκαετίας του 1970, έως τις Οι τρεις Χάριτες (1989 1992) που ενσάρκωσε τη θρυλική θεία Μπεμπέκα. Εμφανίστηκε σε γκεστ ρόλο στο Κωνσταντίνου και Ελένης, ερμηνεύοντας το ρόλο της θείας Μάρως, καθώς και στις Επτά θανάσιμες πεθερές, όπου έκανε την κακιά πεθερά. Ιδιαίτερα πλούσιο είναι και το θεατρικό ρεπερτόριο της στο ραδιόφωνο, στις γνωστές εκπομπές Το θέατρο στο ραδιόφωνο, Το θέατρο της Δευτέρας κ.ά.

Το 1949 γράφτηκε στο Σ.Ε.Η. Παντρεύτηκε τον γνωστό μοντερνιστή αρχιτέκτονα Μαργαρίτη Αποστολίδη, με τον οποίο απέκτησαν έναν γιο, τον πολιτικό μηχανικό Χρήστο Αποστολίδη, Πρόεδρο της Ελληνικής Μένσα (Mensa) από το 2009 μέχρι και σήμερα.

Πότε θα γίνει η κηδεία της

Η κηδεία της ηθοποιύ θα γίνει την Τετάρτη 15 Οκτώβρη στο ΑΚοιμητήριο Αθηνών.

Πηγή: in.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio