Ελλάδα

Τροχαία: Πάνω από 1.700 παραβάσεις βεβαιώθηκαν σε οδηγούς και επιβάτες δίκυκλων την περασμένη εβδομάδα

Τροχαία: Πάνω από 1.700 παραβάσεις βεβαιώθηκαν σε οδηγούς και επιβάτες δίκυκλων την περασμένη εβδομάδα

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Τροχαία την εβδομάδα 6/10 έως 12/10 πραγματοποιήθηκαν20.017έλεγχοι Συνεχίστηκαν για 15η εβδομάδα οι έλεγχοι και οι ενημερωτικές δράσεις της Ελληνικής Αστυνομίας στο πλαίσιο της εκστρατείαςΜηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους, με

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Τροχαία την εβδομάδα 6/10 έως 12/10 πραγματοποιήθηκαν20.017έλεγχοι

Συνεχίστηκαν για 15η εβδομάδα οι έλεγχοι και οι ενημερωτικές δράσεις της Ελληνικής Αστυνομίας στο πλαίσιο της εκστρατείαςΜηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους, με σκοπό την καθολική συμμόρφωση των οδηγών και επιβατών δίκυκλων, καθώς και των χρηστών Ε.Π.Η.Ο. (Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων).

Ειδικότερα, κατά τη δέκατη πέμπτη εβδομάδα εφαρμογής της δράσης (6/10/2025-12/10/2025) πραγματοποιήθηκαν20.017έλεγχοι, στο πλαίσιο των οποίων βεβαιώθηκαν1.532παραβάσεις σε οδηγούς (από τις οποίες74σε εργαζόμενους σε υπηρεσίες διανομής), καθώς και217παραβάσεις σε επιβάτες.

Οι παραβάτες

Ενδεικτικά, μεταξύ των παραβάσεων, οι1.232αφορούσαν οδηγούς δίκυκλων (από τους οποίους73διανομείς),204επιβάτες δίκυκλων,289οδηγούς Ε.Π.Η.Ο. και11οδηγούς οχημάτων ATV (γουρούνες).

Πιο αναλυτικά, ανά περιφέρεια, βεβαιώθηκαν οι παρακάτω παραβάσεις:

  • -517- στην Αττική,
  • -207- στα Ιόνια Νησιά,
  • -195- στην Κρήτη,
  • -165- στο Νότιο Αιγαίο,
  • -144- στη Θεσσαλία,
  • -142- στη Δυτική Ελλάδα,
  • -83- στη Θεσσαλονίκη,
  • -70- στην Κεντρική Μακεδονία,
  • -62- στη Στερεά Ελλάδα,
  • -61- στην Πελοπόννησο,
  • -37- στην Ήπειρο,
  • -34- στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη,
  • -25- στο Βόρειο Αιγαίο και
  • -7- στη Δυτική Μακεδονία.

Επισημαίνεται ότι, με τη θέσπιση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 5209/2025), η Πολιτεία δίνει σαφές μήνυμα μηδενικής ανοχής απέναντι στη μη χρήση κράνους, μέσω της αυστηροποίησης των ποινών, ως εξής:

  • -350- ευρώ πρόστιμο και αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης για -30- ημέρες για τονοδηγόδικύκλων (Οι ίδιες κυρώσεις ισχύουν και για τον οδηγό που δεν μεριμνά για την ασφάλεια του επιβάτη).
  • -350- ευρώ πρόστιμο για τονεπιβάτηδικύκλων.
  • -30- ευρώ πρόστιμο για τονοδηγό Ε.Π.Η.Ο.

Υπενθυμίζεται ότι, στις περιπτώσεις υποτροπής, οι ποινές αυξάνονται σημαντικά.

Η εκστρατεία δεν αποσκοπεί στην επιβολή κυρώσεων, αλλά στην αλλαγή της αντίληψης των οδηγών και επιβατών σχετικά με την υποχρεωτική χρήση πιστοποιημένου κράνους, ως στοιχειώδους μέτρου προστασίας της ζωής.

Όπως επισημαίνεται η Ελληνική Αστυνομία θα συνεχίσει να βρίσκεται καθημερινά στους δρόμους, με ισχυρή παρουσία και συνέπεια, προκειμένου να διασφαλίσει την καθολική εφαρμογή της υποχρεωτικής χρήσης κράνους και να εδραιωθεί μια πιο υπεύθυνη οδηγική συμπεριφορά.

Πηγή: in.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio