Κόσμος

Λισαβόνα: Συνεχίζονται οι έρευνες για το δυστύχημα με το τελεφερίκ Τα τεχνικά προβλήματα και η πορεία της τραγωδίας

Λισαβόνα: Συνεχίζονται οι έρευνες για το δυστύχημα με το τελεφερίκ  Τα τεχνικά προβλήματα και η πορεία της τραγωδίας

Τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος που σημειώθηκε στο τελεφερίκ της Λισαβόνας εστιάζει η πρώτη προκαταρκτική αναφορά των αρχών, η οποία αποδίδει το περιστατικό σε προβλήματα σε καλώδιο. Το αποτέλεσμα ήταν η καμπίνα του τελεφερίκ να χάσει τον έλεγχο, κατεβαίνοντας με

Τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος που σημειώθηκε στο τελεφερίκ της Λισαβόνας εστιάζει η πρώτη προκαταρκτική αναφορά των αρχών, η οποία αποδίδει το περιστατικό σε προβλήματα σε καλώδιο. Το αποτέλεσμα ήταν η καμπίνα του τελεφερίκ να χάσει τον έλεγχο, κατεβαίνοντας με μεγάλη ταχύτητα έναν λόφο, γεγονός που οδήγησε σε σύγκρουση με κτίριο και σε βαρύ απολογισμό.

Η τραγωδία στο γνωστό τελεφερίκ που έχει τη μορφή χαρακτηριστικού κίτρινου τραμ και εξυπηρετεί καθημερινά κατοίκους και τουρίστες σε απότομες πλαγιές της πορτογαλικής πρωτεύουσας σημειώθηκε όταν η καμπίνα εκτροχιάστηκε, βρισκόμενη σε μικρή απόσταση από το αντίστοιχο δίδυμο όχημά της, στη βάση ενός απότομου λόφου. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, τουλάχιστον 16 άτομα έχασαν τη ζωή τους, ενώ τουλάχιστον 22 τραυματίστηκαν.

Το Γραφείο Πορτογαλίας για τις Έρευνες Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων δημοσιοποίησε τα πρώτα συμπεράσματα της έρευνας για το δυστύχημα, αποκαλύπτοντας λεπτομέρειες που φωτίζουν τις δραματικές στιγμές πριν την πρόσκρουση.

Τα τεχνικά προβλήματα και η πορεία της τραγωδίας

Σύμφωνα με την προκαταρκτική αναφορά, οι δύο καμπίνες του τελεφερίκ κινήθηκαν όχι περισσότερο από περίπου έξι μέτρα όταν ξαφνικά έχασαν τη δύναμη που τις εξισορροπεί μέσω του καλωδίου που τις συνέδεε. Η δεύτερη καμπίνα (Νούμερο 2) αναποδογύρισε ξαφνικά εξαιτίας του μερικού εκτροχιασμού της και του ότι είχε θαφτεί η κάτω πλευρά του τρόλεϊ στο τέλος του χαντακιού του καλωδίου, με συνέπεια να σταματήσει βίαια η κίνησή της περίπου 10 μέτρα εκτός της γραμμής.

Αντίθετα, η πρώτη καμπίνα (Νούμερο 1), που βρισκόταν στην κορυφή της Calcada da Gloria, συνέχισε την καθοδική πορεία της, αυξάνοντας ολοένα την ταχύτητά της. Παρά την προσπάθεια του οδηγού να παρέμβει όπως περιγράφεται, εφάρμοσε άμεσα το φρένο πεπιεσμένου αέρα, αλλά και το χειρόφρενο, σε μία προσπάθεια να σταματήσει άμεσα την κίνηση του τελεφερίκ οι ενέργειες αυτές δεν απέφεραν κανένα αποτέλεσμα για το φρενάρισμα ή τη μείωση της ταχύτητας της καμπίνας, με αποτέλεσμα να χαθεί πλήρως ο έλεγχος.

Η συγκεκριμένη υπόθεση παραμένει υπό διερεύνηση από τις αρμόδιες αρχές, με βασικό ερώτημα τα ακριβή τεχνικά αίτια του δυστυχήματος και την εξέταση πιθανών παραλείψεων στη συντήρηση και λειτουργία του τελεφερίκ.

Πηγή: tanea.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio