Opinion Zone

Παρ’ ολίγον «νέα Τέμπη» στην Παλιά Εθνική Λάρισας–Βόλου: όταν η τύχη κάνει την δουλειά , που δεν έκαναν οι Κουρέτας & Αγοραστός

Παρ’ ολίγον «νέα Τέμπη» στην Παλιά Εθνική Λάρισας–Βόλου:  όταν η τύχη κάνει την δουλειά , που δεν έκαναν οι Κουρέτας & Αγοραστός

 Το πρόσφατο τροχαίο με την ανατροπή λεωφορείου και τον τραυματισμό 13 γυναικών στην Παλιά Εθνική Οδό Λάρισας – Βόλου έφερε ξανά στο προσκήνιο τα σοβαρά προβλήματα ασφάλειας που παρουσιάζει ο συγκεκριμένος οδικός άξονας. Ο δρόμος, που εδώ και χρόνια χαρακτηρίζεται «καρμανιόλα» λόγω της συχνότητας των ατυχημάτων, συγκεντρώνει καθημερινά αυξημένη κυκλοφορία, ιδίως μετά την κατακόρυφη αύξηση των διοδίων στην ΠΑΘΕ. Στο πλαίσιο αυτό, η Λαϊκή Συσπείρωση Θεσσαλίας τοποθετείται δημόσια, επισημαίνοντας τις χρόνιες ευθύνες των περιφερειακών αρχών και ζητώντας την άμεση ανακατασκευή του δρόμου με σύγχρονες προδιαγραφές ασφαλείας και χωρίς νέες καθυστερήσεις.

Και ξαφνικά ώ τί θαύμα!  η Παλιά Εθνική Λάρισας–Βόλου, αυτή η μαυροντυμένη "καρμανιόλα" , που την ξέρουν πλέον κι' οι πέτρες, απέκτησε άλλη μια σελίδα στο πολύτομο βιβλίο της ντροπής της. Λεωφορείο αναποδογυρίζει, δεκατρείς γυναίκες τραυματίζονται, και όλοι αναστενάζουν ανακουφισμένοι:
 «ευτυχώς, αυτή τη φορά, δεν γίναμε Τέμπη Νο 2.»
Μικρές χαρές στον τόπο της μικρής και διαρκούς εγκατάλειψης.
Φυσικά, οι ευθύνες των περιφερειακών αρχών νυν, πρώην και αιώνιων —  είναι τόσο ογκώδεις, που θα χωρούσαν μόνο σε δρόμο … διπλής κατεύθυνσης, με λεωφορειολωρίδες, αν υπήρχε.
Αλλά δεν υπάρχει.
Διότι δεν φτιάχτηκε ποτέ.

 Διότι “όλο και κάτι έμπαινε στην μέση”  προεκλογικές εξαγγελίες, επιτροπές μελετών, πανηγυρικά δελτία τύπου, κορδέλες ανύπαρκτες αλλά έτοιμες για κορδέλιασμα ... εκτός από έργο ...
Η Παλιά Εθνική , που έχει μετατραπεί σε πραγματικό μνημείο παραίτησης και κρατικής ανικανότητας , δέχεται καθημερινά φορτηγά, επιβατικά, τρακτέρ, ποδήλατα, άμαξες, καρότσες  ό,τι αποφεύγει τα πανάκριβα διόδια της ΠΑΘΕ ...
Επειδή, η άλλη επιλογή είναι να "ξεπουλήσεις νεφρό" !
Και το νεφρό δεν το ακουμπάς εύκολα !
Ειδικά άν ζεις στην Θεσσαλία και το χρειάζεσαι, για να αντέχεις την πίεση.
Και μέσα σ' όλο αυτό το μακάβριο σκηνικό  οι περιφερειακές αρχές Κουρέτα και Αγοραστού εξακολουθούν να κουνάνε το κεφάλι σε «στάση περισυλλογής» ... Λες και διαλογίζονται πάνω σε ασφάλτους, που δεν έριξαν ποτέ !

Ο ένας λέει «το εξετάζουμε».
Ο άλλος λέει «το είχαμε προγραμματίσει».
Κι' ο δρόμος λέει «έχω βαρεθεί να σκοτώνω ανθρώπους. Φτιάξτε με επιτέλους!»

Η  'Λαϊκή Συσπείρωση Θεσσαλίας' ζητάει το αυτονόητο !
Ήτοι , να σταματήσει επιτέλους το αιώνιο δράμα της καθυστέρησης, της γραφειοκρατίας και της απάθειας!
Κκαι να γίνει ένας ασφαλής δρόμος , που να μην μοιάζει περισσότερο με ρωμαϊκή αρένα , παρά με οδικό δίκτυο!

Όμως, εδώ είναι Ελλάδα !
Και στην Ελλάδα, πριν φτιαχτεί ένας δρόμος, πρέπει πρώτα να φτιαχτεί ένα … πολιτικό θαύμα.
Και θαύματα ως γνωστόν γίνονται μόνον, όταν δεν τα περιμένεις ...

 Μέχρι τότε προσδεθείτε καλά !
Στην Παλιά Εθνική η τύχη είναι ο μοναδικός δρόμος που … δεν έχει λακκούβες ... !

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio