Opinion Zone

Περιφερειάρχης Κουρέτας — Κριτική εκ του ασφαλούς και επικοινωνιακός θόρυβος χωρίς αντίκρισμα

Η πρόσφατη τοποθέτηση του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Δημήτρη Κουρέτα για το κλείσιμο των εκδοτηρίων της Hellenic Train σε σταθμούς της Θεσσαλίας επιχειρεί να εμφανιστεί ως δυναμική παρέμβαση υπέρ των πολιτών, ωστόσο αποκαλύπτει περισσότερο μια επικοινωνιακή στάση εντυπωσιασμού παρά μια ουσιαστική και τεκμηριωμένη πολιτική πρωτοβουλία.

Η βολική διαμαρτυρία για τα εκδοτήρια της 'Hellenic Train', κρύβει την ουσιαστική αδράνεια της Περιφέρειας Θεσσαλίας

Η πρόσφατη  — σχεδόν θεατρική —  έκρηξη του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, κ. Δημήτρη Κουρέτα, για το κλείσιμο των εκδοτηρίων της 'Hellenic Train' ·  δεν είναι παρά ένα ακόμη επεισόδιο, στο έργο της «επικοινωνιακής πόζας χωρίς ουσία»

Πρόκειται για μια "κλασική" περίπτωση πολιτικής, που εξαντλείται σε θορυβώδεις διαμαρτυρίες.

Μιά βολική κριτική — εκ του ασφαλούς — που αγνοεί επιδεικτικά την ουσία του προβλήματος  —  την παντελή απουσία στρατηγικής κι' ενεργειών, από την ίδια την Περιφέρεια !

Ο κ. Κουρέτας επιλέγει τον εύκολο στόχο — μια ιδιωτική εταιρεία, που  — καλώς, ή κακώς — λειτουργεί με επιχειρηματικά κριτήρια .

Καταγγέλλει, κατακεραυνώνει και υψώνει τους τόνους!

Αλλά την ίδια στιγμή, η Περιφέρεια που διοικεί, παραμένει ένας σιωπηλός θεατής , στην αργή αποσύνθεση των σιδηροδρομικών υποδομών.

Είναι τουλάχιστον ειρωνικό να επικαλείται την «κοινωνική δικαιοσύνη» ένας θεσμός , που δεν έχει καταθέσει ούτε μία ολοκληρωμένη πρόταση!

Δεν έχει δεσμεύσει ούτε ένα €ευρώ και δεν έχει αναζητήσει καμία 'στρατηγική συνέργεια' , για την αναβάθμιση των υπηρεσιών , που τώρα —  δήθεν — υπερασπίζεται ...!

Τα ερωτήματα, άτινα ο κ. Περιφερειάρχης αποφεύγει είναι αμείλικτα κι' αποκαλυπτικά :

Πού ήταν η Περιφέρεια Θεσσαλίας όλα τα προηγούμενα χρόνια, όταν οι σταθμοί μετατρέπονταν σε "κελύφη-φαντάσματα";

Πού ήταν η διοίκηση, όταν οι περικοπές  — κρατικές και ιδιωτικές —  "αποψίλωναν" τις σιδηροδρομικές γραμμές και υπηρεσίες;

 Και το κυριότερο!

Τι ακριβώς προτείνει ως λύση;

Να συντηρούνται εσαεί ζημιογόνα εκδοτήρια, χωρίς επιβατική κίνηση ; Απλώς και μόνο , για να συντηρείται μια "ψευδαίσθηση" κανονικότητας;

Ο κ. Κουρέτας μιλά με πάθος, για το «δικαίωμα στη δίκαιη και ισότιμη μετακίνηση» , αλλά τα λόγια του είναι κενά περιεχομένου.

Αυτή η μεγαλόστομη διακήρυξη, δεν συνοδεύεται από καμία τεκμηριωμένη μελέτη , για τις πραγματικές ανάγκες των τοπικών κοινωνιών.

Δεν υπάρχει καμία πρόταση για ψηφιακές, ή ευέλικτες εναλλακτικές λύσεις έκδοσης εισιτηρίων.

Δεν υπάρχει καμία απολύτως δέσμευση, από πλευράς της Περιφέρειας, για χρηματοδότηση, ή για την δημιουργία συμπληρωματικών υποδομών, που θα καθιστούσαν το τρένο ξανά ελκυστικό.

Η ηγεσία δεν μετριέται με τα 'decibel' της διαμαρτυρίας  —  αλλά με το βάρος των προτάσεων .

Η ανακοίνωση του κ. Κουρέτα θυμίζει περισσότερο "αντιπολιτευτική κορώνα" , παρά υπεύθυνη στάση ενός ανθρώπου , που κρατά στα χέρια του διοικητικές αρμοδιότητες .

Η Θεσσαλία έχει χορτάσει, από κούφια συνθήματα και επικοινωνιακά "πυροτεχνήματα".

Αν ο κ. Κουρέτας επιθυμεί πραγματικά να υπερασπιστεί το δικαίωμα των Θεσσαλών στην μετακίνηση , οφείλει να εγκαταλείψει την "ασφάλεια της στείρας διαμαρτυρίας" και να καταθέσει στο τραπέζι, ένα συγκροτημένο, κοστολογημένο και βιώσιμο Σχέδιο Ανάπτυξης!

Οτιδήποτε άλλο  —  είναι απλώς θόρυβος!

Σχεδιασμένος, για να καλύψει την εκκωφαντική σιωπή της αδράνειας!

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio