Πολιτική

Κ. Κυρανάκης: Τέλος του 2025 τα πρώτα δρομολόγια του δυτικού προαστιακού προς τη Σίνδο

Κ. Κυρανάκης: Τέλος του 2025 τα πρώτα δρομολόγια του δυτικού προαστιακού προς τη Σίνδο

Ο δυτικός προαστιακός θα ξεκινήσει τα πρώτα του δρομολόγια προς τη Σίνδο από το τέλος του 2025, για να εξυπηρετηθούν οι φοιτητές αλλά και οι εργαζόμενοι της βιομηχανικής περιοχής, όπως δήλωσε σήμερα ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μετά από τη

Ο δυτικός προαστιακός θα ξεκινήσει τα πρώτα του δρομολόγια προς τη Σίνδο από το τέλος του 2025, για να εξυπηρετηθούν οι φοιτητές αλλά και οι εργαζόμενοι της βιομηχανικής περιοχής, όπως δήλωσε σήμερα ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μετά από τη συνάντησή του με την Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Αθηνά Αηδονά, στην Βίλα Αλλατίνη.

Ο ίδιος τόνισε ότι στόχος είναι να εξυπηρετηθεί ολόκληρη η δυτική Θεσσαλονίκη από τον προαστιακό με τον τρόπο που αξίζει ενώ συμπλήρωσε: "από το 2026 ένας πολίτης από την Καλαμαριά μέχρι και τη Σίνδο θα μπορεί να μετακινείται σε ράγες. Αυτός είναι ένας στόχος που θα βελτιώσει την καθημερινότητα πάρα πολλών ανθρώπων και θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο μετακινούνται". Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Κυρανάκης αλλά και η κ. Αηδονά επανέλαβαν ότι η επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά προχωράει και ισχύει η δέσμευση του υπουργείου ότι το πρώτο δρομολόγιο θα γίνει μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2026.

Άλλωστε ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών έκανε λόγο για "ορατή βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών, που μέσα στο 2026 θα έχουν ουσιαστικά διπλασιάσει τα εκτελεσμένα δρομολόγια σε σχέση με την κατάσταση που επικρατούσε το 2019". "Ήδη από αυτό το φθινόπωρο, λόγω της πρόσληψης καινούριων οδηγών οι Θεσσαλονικείς βλέπουν διαφορά στη συχνότητα" πρόσθεσε.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο κ. Κυρανάκης στους στόχους για την οδική ασφάλεια λέγοντας ότι "είναι εθνική η προσπάθεια, εθνική η βούληση να μπορέσουμε να σώσουμε ζωές στον δρόμο". "Με τους δήμους της Κεντρικής Μακεδονίας θα έχουμε στενή συνεργασία, ώστε να μπορέσουμε στοχευμένα να εντοπίσουμε τα σημεία που έχουν πρόβλημα και να μπορέσουμε να σώσουμε ζωές. Τα τροχαία είναι δυστυχώς η κύρια αιτία θανάτου για τους νέους κάτω των 29 ετών. Η οδική ασφάλεια είναι προτεραιότητά μας σε πάρα πολλά επίπεδα" συμπλήρωσε.

Αναφερόμενος στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σχολίασε ότι προσφέρει την καλύτερη εξυπηρέτηση μακράν από όλες τις περιφέρειες σε επίπεδο υπηρεσιών μεταφορών σε ό,τι αφορά τα διπλώματα, τις ανανεώσεις, μια σειρά από υπηρεσίες, οι οποίες πλέον στην πλειοψηφία τους παραδίδονται και εξυπηρετούνται ψηφιακά. "Έχουμε φτάσει σε ένα επίπεδο 70% σε σχέση με τις δια ζώσης εξυπηρετήσεις. Αυτός είναι ένας αριθμός πολύ εντυπωσιακός και πολύ μεγάλος σε σχέση με άλλες περιφέρειες της χώρας. Και σε αυτόν τον άξονα θα συνεχίσουμε με πρότυπο την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Σήμερα μαζί με την κ. Αηδονά και τον αντιπεριφερειάρχη Μεταφορών Σωκράτη Δωρή ανακοινώνουμε επέκταση αυτών των υπηρεσιών, ειδικά σε μια σειρά από διαδικασίες οι οποίες εμπεριέχουν και προβλήματα, τριβή μεταξύ του δημοσίου και των πολιτών. Αυτές αφορούν τις ιατρικές εξετάσεις, την αρχική χορήγηση ενός διπλώματος, την προβληματική διαδικασία που έχει να κάνει με την εξέταση ενός νέου οδηγού, για να αποκτήσει δίπλωμα. Και όλα αυτά αλλάζουν εδώ από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και στη συνέχεια θα επεκταθούν και σε όλη την Ελλάδα" τόνισε.

Από την πλευρά της η κ. Αηδονά ανέφερε ότι υπέβαλε στον υπουργό το αίτημα γρήγορα να δοθεί η δυνατότητα για επέκταση των δρομολογίων του προαστιακού σιδηροδρόμου και μετά την Αγχίαλο μέχρι τη Γέφυρα και τον Άγιο Αθανάσιο, ώστε να καλυφθεί στο σύνολό του και ο Δήμος Χαλκηδόνος. Η ίδια επισήμανε ότι "οι αστικές συγκοινωνίες σε όλη τη Μητροπολιτική Ενότητα της Θεσσαλονίκης έχουν βελτιωθεί σημαντικά και δεν έχουν καμιά σχέση με την εικόνα που είχαν πριν από λίγα χρόνια" ενώ για τις ψηφιακές υπηρεσίες στους πολίτες υπογράμμισε ότι υπάρχει συνεχής και σταθερή συνεργασία με το υπουργείο.

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλία

Μπλόκο Μικροθηβών:

Ήταν έτοιμοι να κόψουν την Ελλάδα στα δυο- Προτάχθηκε η αναμονή Έντονη οργή και διάθεση κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων εκφράζουν οι αγρότες, μετά την αιφνιδιαστική αφαίρεση χρημάτων από προσωπικούς τραπεζικούς τους λογαριασμούς, χωρίς όπως καταγγέλλουν να έχει προηγηθεί

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio