Πολιτική

Κ. Τσιάρας: Μέρος της ελληνικής αγροτικής ταυτότητας το ρύζι - Χρειάζεται ενιαία στρατηγική υπέρ των ρυζοπαραγωγών

Κ. Τσιάρας: Μέρος της ελληνικής αγροτικής ταυτότητας το ρύζι - Χρειάζεται ενιαία στρατηγική υπέρ των ρυζοπαραγωγών

Την ανάγκη για μια ενιαία εμπορική στρατηγική υπέρ των ρυζοπαραγωγών υπογράμμισε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας από το Βερτσέλλι της Βόρειας Ιταλίας που γίνεται η Διάσκεψη με θέμα: "Το μέλλον του τομέα ρυζιού στην ΕΕ: μια κοινή στρατηγική".

Την ανάγκη για μια ενιαία εμπορική στρατηγική υπέρ των ρυζοπαραγωγών υπογράμμισε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας από το Βερτσέλλι της Βόρειας Ιταλίας που γίνεται η Διάσκεψη με θέμα: "Το μέλλον του τομέα ρυζιού στην ΕΕ: μια κοινή στρατηγική".

Αναφέρθηκε στην καλλιέργεια του Αξιού στην Κεντρική Μακεδονία, όπου καλλιεργούνται πάνω από 30.000 εκτάρια και παράγονται περισσότερα από 230.000 τόνοι ετησίως προσθέτοντας πως η χώρα μας διατηρεί θετικό εμπορικό ισοζύγιο, με τις εξαγωγές να είναι σχεδόν πέντε φορές μεγαλύτερες από τις εισαγωγές σε όγκο και τρεις φορές μεγαλύτερες σε αξία τα τελευταία χρόνια.

"Αυτό αποδεικνύει ότι το ευρωπαϊκό ρύζι μπορεί να έχει εμπορική επιτυχία, όταν προβάλλεται ως προϊόν ποιότητας, βιωσιμότητας και αυθεντικότητας", σημείωσε.

Ο κ. Τσιάρας επισήμανε ωστόσο πως το εμπορικό περιβάλλον παραμένει άνισο, λόγω μαζικών αδασμολόγητων εισαγωγών από την Ασία και χώρες του καθεστώτος EBA, που "παράγουν με μεθόδους μη συμβατές με τα ευρωπαϊκά πρότυπα". "Αυτό δεν είναι ανταγωνισμός είναι στρέβλωση", τόνισε, ζητώντας δίκαιους κανόνες.

Παρουσίασε τρεις βασικούς πυλώνες για μια ενιαία ευρωπαϊκή στρατηγική:

Δικαιοσύνη εντός αγοράς - Αμοιβαιότητα στα πρότυπα εισαγωγών και αποτελεσματικά μέτρα διασφάλισης.

Προώθηση εκτός Ευρώπης - Επένδυση στην αξία και στις ιδιαίτερες ποικιλίες (Arborio, Bomba, ελληνικές ποικιλίες) με οργανωμένες δράσεις σε αγορές υψηλής ζήτησης, όπως η Μέση Ανατολή και η Αφρική.

Ενότητα παραγωγών - Στήριξη του νέου φορέα EURice, που φέρνει μαζί Ιταλία, Ισπανία, Ελλάδα, Πορτογαλία, Γαλλία, Ουγγαρία, Βουλγαρία και Ρουμανία σε κοινή φωνή προς τις Βρυξέλλες.

"Το ευρωπαϊκό ρύζι δεν είναι απλώς ένα εμπόρευμα. Είναι οικολογικός θησαυρός και εμπορική ευκαιρία. Με μια ισχυρή και ενωμένη στρατηγική μπορούμε να προστατεύσουμε τους αγρότες μας, να ανοίξουμε νέες αγορές και να διασφαλίσουμε ότι οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο θα επιλέγουν το ευρωπαϊκό ρύζι για την ποιότητα, τη δικαιοσύνη και τη βιωσιμότητά του", κατέληξε ο Έλληνας υπουργός.

Πηγή: capital.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio