Αθλητισμός

Αντίο στο Σαντιάγο; Η συζήτηση που διχάζει τη Ρεάλ

Αντίο στο Σαντιάγο; Η συζήτηση που διχάζει τη Ρεάλ

Η Ρεάλ Μαδρίτης επιλέγει να διατηρήσει μόνο το Bernabéu σε όλες τις επικοινωνίες και στην πρόσοψη του σταδίου, προκαλώντας αντιδράσεις για την απάλειψη του ονόματος του εμβληματικού προέδρου. Το νέο Estadio Bernabéu λάμπει στο κέντρο της Μαδρίτης μετά τη μεγαλεπήβολη ανακαίνιση που

Η Ρεάλ Μαδρίτης επιλέγει να διατηρήσει μόνο το Bernabéu σε όλες τις επικοινωνίες και στην πρόσοψη του σταδίου, προκαλώντας αντιδράσεις για την απάλειψη του ονόματος του εμβληματικού προέδρου.

Το νέο Estadio Bernabéu λάμπει στο κέντρο της Μαδρίτης μετά τη μεγαλεπήβολη ανακαίνιση που ξεκίνησε το 2019, όμως μαζί με τη σύγχρονη όψη του φέρνει και μια συμβολική αλλαγή που έχει διχάσει την κοινότητα των madridistas: η λέξη Santiago εξαφανίζεται σιωπηρά από την επίσημη ονομασία του γηπέδου.

Η απόφαση της Ρεάλ Μαδρίτης να χρησιμοποιεί πλέον μόνο τον όρο Bernabéu τόσο στην εξωτερική σήμανση όσο και σε όλες τις εμπορικές και ψηφιακές αναφορές έχει προκαλέσει έντονο δημόσιο διάλογο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στους κόλπους των φιλάθλων. Ο σύλλογος υποστηρίζει ότι πρόκειται για λόγους απλοποίησης και εμπορικής αναγνωρισιμότητας, αφού ένα πιο σύντομο όνομα ταιριάζει καλύτερα στις σύγχρονες διεθνείς αγορές. Ωστόσο, πολλοί οπαδοί θεωρούν ότι η αλλαγή αλλοιώνει την ιστορία του κλαμπ.

Δεν υπάρχει Μπερναμπέου χωρίς Σαντιάγο αύριο θα είναι Starbucks, μετά Adidas και σε 25 χρόνια κανείς δεν θα θυμάται ποιος ήταν ο Σαντιάγο Μπερναμπέου, σχολίασε χαρακτηριστικά ένας φίλαθλος στο X, αντικατοπτρίζοντας το αίσθημα απογοήτευσης πολλών παραδοσιακών οπαδών.

Τα naming rights

Η εξέλιξη αυτή αναζωπυρώνει τη συζήτηση για τα εμπορικά δικαιώματα ονοματοδοσίας (naming rights) που έχουν μετατρέψει τα γήπεδα σε πηγές τεράστιων εσόδων. Παραδείγματα όπως το Spotify Camp Nou ή το Riyadh Metropolitano δείχνουν ότι το branding ενός σταδίου μπορεί να αποφέρει δεκάδες εκατομμύρια ετησίως. Η Ρεάλ Μαδρίτης είχε απορρίψει στο παρελθόν προτάσεις από την Emirates και επενδυτικά ταμεία του Άμπου Ντάμπι, διαβεβαιώνοντας πως το όνομα Santiago Bernabéu θα παραμείνει αναλλοίωτο.

Όμως η πραγματικότητα φαίνεται να έχει αλλάξει. Η εγκατάσταση νέας σήμανσης στην πρόσοψη της Λεωφόρου Καστεγιάνα θα φέρει μόνο τη λέξη Bernabéu, όπως ήδη συμβαίνει στην επίσημη ιστοσελίδα του συλλόγου, στο Tour Bernabéu και στα νέα καταστήματα και επιχειρήσεις που λειτουργούν μέσα στο γήπεδο ανάμεσά τους και το πρώτο Starbucks flagship store της Ρεάλ.

Ορισμένοι σύνδεσμοι μελών, όπως το Movimiento Ámbar, καταγγέλλουν ότι η αλλαγή συνιστά προδοσία προς τους socios, αφού το εγκεκριμένο σχέδιο του 2018 περιλάμβανε ρητά την πλήρη ονομασία Estadio Santiago Bernabéu. Ωστόσο, όλα δείχνουν πως η απόφαση είναι οριστική και μη αναστρέψιμη: για τη Ρεάλ του Φλορεντίνο Πέρεθ, ο Σαντιάγο ανήκει στην ιστορία, αλλά το Μπερναμπέου ανήκει στο μέλλον.

Πηγή: in.gr

Θεσσαλία

Μπλόκο Μικροθηβών:

Ήταν έτοιμοι να κόψουν την Ελλάδα στα δυο- Προτάχθηκε η αναμονή Έντονη οργή και διάθεση κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων εκφράζουν οι αγρότες, μετά την αιφνιδιαστική αφαίρεση χρημάτων από προσωπικούς τραπεζικούς τους λογαριασμούς, χωρίς όπως καταγγέλλουν να έχει προηγηθεί

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio