Τεχνολογία

Kaspersky: Τι να κάνετε αν το παιδί σας θέλει να γίνει influencer

Kaspersky: Τι να κάνετε αν το παιδί σας θέλει να γίνει influencer

Πάνω από 3 στα 10 παιδιά της Gen Alpha δηλώνουν ότι θέλουν να γίνουν δημιουργοί περιεχομένου στα social media, ενώ μελέτες δείχνουν ότι περίπου το 32% των παιδιών μεταξύ 1215 ετών ήδη αναφέρουν σαν το ιδανικό τους επάγγελμα το YouTuber, όπως επισημαίνει η εταιρεία κυβερνοασφάλειας και

Πάνω από 3 στα 10 παιδιά της Gen Alpha δηλώνουν ότι θέλουν να γίνουν δημιουργοί περιεχομένου στα social media, ενώ μελέτες δείχνουν ότι περίπου το 32% των παιδιών μεταξύ 1215 ετών ήδη αναφέρουν σαν το ιδανικό τους επάγγελμα το YouTuber, όπως επισημαίνει η εταιρεία κυβερνοασφάλειας και ψηφιακής ιδιωτικότητας Kaspersky.

Για πολλά παιδιά, οι ψηφιακοί δημιουργοί αποτελούν πρότυπα, και η επιθυμία τους να ξεχωρίσουν στο διαδίκτυο εμφανίζεται ακόμα πριν την εφηβεία. Σε αυτή την περίπτωση, η συμμετοχή των γονέων κρίνεται απαραίτητη.

Όταν οι γονείς εμπλέκονται ενεργά, οι κίνδυνοι γίνονται ευκαιρίες μάθησης και τα παιδιά αποκτούν αυτοπεποίθηση να δημιουργούν online.

1. Να ρωτάτε και να ενδιαφέρεστε, όχι να επικρίνετε. Έτσι χτίζετε το δίχτυ ασφαλείας τους

Αν ένα παιδί πει Θέλω να γίνωYouTuber, αυτό μπορεί να προκαλέσει ανησυχία στους γονείς. Ωστόσο, το ασφαλέστερο πρώτο βήμα δεν είναι να το σταματήσετε, αλλά να ανοίξετε διάλογο. Ρωτήστε το παιδί γιατί θέλει να έχει παρουσία στο διαδίκτυο και τι θέλει να μοιράζεται, και ενημερωθείτε για τα πιο πρόσφατα ενδιαφέροντά τους στο διαδίκτυο μέσω τηςέρευνάςμας. Μέσα από την προσέγγιση αυτή δείχνετε πρώτον ότι παίρνετε στα σοβαρά τα ενδιαφέροντά τους, χτίζοντας εμπιστοσύνη, ενώ ταυτόχρονα σας δίνεται η ευκαιρία να συζητήσετε για τη διαδικτυακή ασφάλεια.

Για να γίνει η συζήτηση πιο εύκολη και ενδιαφέρουσα, χρησιμοποιήστε υλικό κατάλληλο για την ηλικία τους. Για παράδειγμα, οι ειδικοί τηςKasperskyέχουν δημιουργήσει τοKasperskys Cybersecurity Alphabetτο οποίο εισάγει βασικές έννοιες κυβερνοασφάλειας με κατανοητή γλώσσα και έγχρωμες εικόνες, διευκολύνοντας τα παιδιά να καταλάβουν πώς να εντοπίζουν απάτες, να προστατεύουν τα δεδομένα τους και να παραμένουν ασφαλή ενώ εκφράζουν τη δημιουργικότητά τουςonline.

2. Δημιουργήστε λογαριασμούς μαζί

Αντί να παραδώσετε απλά στο παιδί το τηλέφωνο και να το αφήσετε να τα καταφέρει μόνο του, αφιερώστε χρόνο για να δημιουργήσετε λογαριασμούς μαζί. Είτε πρόκειται γιαYouTube,TikTok,Instagramή άλλη πλατφόρμα, καθίστε δίπλα στο παιδί και περάστε τα βήματα μαζί. Βοηθήστε το παιδί να:

Eπιλέξει κατάλληλες ρυθμίσεις ιδιωτικότητας (π.χ. ποιος μπορεί να βλέπει δημοσιεύσεις, να σχολιάζει ή να στέλνει μηνύματα).
Απενεργοποιήσει την ετικέτα τοποθεσίας από προεπιλογή.
Χρησιμοποιεί ισχυρούς, μοναδικούς κωδικούς πρόσβασης.
Ενεργοποιήσει τον έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων (2FA) για επιπλέον προστασία.
Αυτό όχι μόνο μειώνει την έκθεση σε κίνδυνο, αλλά παράλληλα μαθαίνει στο παιδί καλές συνήθειες στο διαδίκτυο από την αρχή.

3. Διδάξτε τους τι να μην μοιράζονται

Όταν τα παιδιά ανεβάζουν περιεχόμενο στο διαδίκτυο, συχνά θέλουν να μοιράζονται τα πάντα: πού βρίσκονται, τι κάνουν, με ποιον είναι. Ωστόσο, μέρος της πορείας προς τη διαδικτυακή ωρίμανση είναι να κατανοούν ότι όλες οι πληροφορίες ανήκουν στο κοινό. Δείξτε στο παιδί πότε το περιεχόμενο είναι διασκεδαστικό και ασφαλές και πότε μπορεί να είναι επικίνδυνο. Συνεπώς, δεν πρέπει να μοιράζονται προσωπικές πληροφορίες όπως διεύθυνση, σχολείο, πρόγραμμα ή μέρη που επισκέπτονται συχνά. Αυτές οι πληροφορίες μπορούν να κάνουν το παιδί ευάλωτο σε εντοπισμό, ειδικά όταν συνδυάζονται με φωτογραφίες, ετικέτες τοποθεσίας ή χρονικές σημάνσεις.

4. Κάνετε συχνά αναζήτηση στο Googleτο ψευδώνυμό τους

Όταν το παιδί χρησιμοποιεί ψευδώνυμο, πρέπει να παρακολουθείτε πόσο εμφανίζεται online. Ένας απλός τρόπος είναι να ψάξετε στοGoogleτο όνομα χρήστη ή τοhandleτους και να δείτε τι εμφανίζεται. Υπάρχουν προσωπικές φωτογραφίες, ετικέτες τοποθεσίας ή σχόλια που αποκαλύπτουν περισσότερα από όσα πρέπει; Έχει κάποιος αντιγράψει το περιεχόμενό τους ή προσπαθήσει να τους μιμηθεί;

5. Προειδοποιήστε για απάτες συνεργασιών ή ύποπτες προσφορές

Καθώς οι νέοιinfluencersαποκτούν ορατότητα, μπορεί να αρχίσουν να λαμβάνουν μηνύματα από δήθενbrandsή λογαριασμούς που προσφέρουν δωρεάν προϊόντα, χορηγίες ή ευκαιρίες συνεργασίας. Για ένα παιδί, αυτό μπορεί να μοιάζει σαν όνειρο που γίνεται πραγματικότητα, αλλά σε πολλές περιπτώσεις πρόκειται για απάτη. Διδάξτε στο παιδί να αντιμετωπίζει κάθε απροσδόκητη προσφορά με προσοχή. Οι ψεύτικες συνεργασίες συχνά έρχονται μέσω προσωπικών μηνυμάτων ήemailκαι μπορεί να περιλαμβάνουν συνδέσμους που οδηγούν σεphishing sites, σχεδιασμένα να κλέψουν στοιχεία σύνδεσης, προσωπικά δεδομένα ή ακόμα και τραπεζικές πληροφορίες. Ορισμένοι απατεώνες ζητούν επίσης έξοδα αποστολής για ψεύτικα δώρα ή προσπαθούν να πείσουν τα παιδιά να εγκαταστήσουν κακόβουλες εφαρμογές.

Βοηθήστε τα να εντοπίζουν τα προειδοποιητικά σημάδια, όπως: κακή γραμματική, πιεστικά μηνύματα (κάνε το τώρα!), αιτήματα να δώσουν προσωπικά δεδομένα, ύποπτοι σύνδεσμοι ή ιστοσελίδες, μη επαληθευμένοι λογαριασμοί που προσποιούνται ότι είναι αληθινάbrands.

Για τα μικρότερα παιδιά, οι γονείς πρέπει να αναλαμβάνουν όλες τις επαγγελματικές επικοινωνίες όπως τα μηνύματα, τις προσφορές από brands και οποιαδήποτε αιτήματα συνεργασίας. Συζητήστε μαζί ποιαbrandsείναι κατάλληλα για συνεργασία και εξηγήστε γιατί κάποιες προσφορές μπορεί να είναι επικίνδυνες.

6. Συζητήστε για τους αγνώστους στο διαδίκτυο

Καθώς αποκτά περισσότερους ακόλουθους, μπορεί να συναντήσει άτομα που προσπαθούν να το εκμεταλλευτούν. Δυστυχώς, η διαδικτυακή παρενόχληση αποτελεί πραγματική απειλή, ειδικά για νέους δημιουργούς που μοιράζονται λεπτομέρειες της ζωής τους. Εξηγήστε ότι δεν έχουν όλοι οι διαδικτυακοί φίλοι καλές προθέσεις. Οιgroomersσυχνά υποδύονται τους κάλους φίλους λένε καλά λόγια, προσφέρουν βοήθεια ή προσποιούνται ότι έχουν κοινά ενδιαφέροντα. Με τον καιρό, μπορεί να ζητήσουν προσωπικές λεπτομέρειες, ιδιωτικές φωτογραφίες ή να προσπαθήσουν να μεταφέρουν τη συνομιλία σε λιγότερο ασφαλείς πλατφόρμες (όπως ιδιωτικάchat,video callsή κρυπτογραφημένουςmessenger).

Μάθετε στο παιδί να αναγνωρίζει πότε κάτι είναι επικίνδυνο:

  • Ένας άγνωστος που στέλνει μηνύματα συχνά ή πολύ προσωπικά.
  • Κάποιος που επιμένει στη μυστικότητα (Μην το πεις στους γονείς σου).
  • Κάποιος που το πιέζει να μοιραστεί προσωπικά δεδομένα ή φωτογραφίες του.
  • Συναισθηματικός χειρισμός ενοχές, κολακεία ή απειλές.
  • Το πιο σημαντικό είναι να καταλάβουν ότι μπορούν να σας πουν ό,τι συμβαίνει, χωρίς φόβο.

Όταν ένα παιδί θέλει να γίνειinfluencer, αυτό είναι ο τρόπος του να εκφράσει την ταυτότητα και τη δημιουργικότητά του. Ως ενήλικες, ο ρόλος μας είναι να στηρίζουμε αυτήν τη φιλοδοξία, ενώ διασφαλίζουμε ότι κατανοούν τους ψηφιακούς κινδύνους που συνοδεύουν την παρουσία στο διαδίκτυο. Εργαλεία όπως τοKaspersky Safe Kidsβοηθούν τους γονείς να παραμένουν σε εγρήγορση χωρίς να είναι παρεμβατικοί προσφέροντας πληροφορίες για τη διαδικτυακή δραστηριότητα του παιδιού, διαχειριζόμενοι τον χρόνο οθόνης και ειδοποιώντας για πιθανούς κινδύνους. Όταν τα παιδιά έχουν στήριξη και μιλούν ανοιχτά με τους γονείς τους, μπορούμε να τα βοηθήσουμε να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο με ασφάλεια,δήλωσε ηAnna Larkina,Privacy Expert στηνKaspersky.

Πηγή: Οικονομικός Ταχυδρόμος

Θεσσαλία

Σύνδεσμος Θεσσαλικών

Επιστολή προς τον Πρωθυπουργό και τους αρμόδιους Υπουργούς της Κυβέρνησης απέστειλε ο Σύνδεσμος Θεσσαλικών Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΘΕΒ) απευθύνοντας έκκληση, τόσο προς την Πολιτεία, όσο και τους εκπροσώπους των αγροτικών κινητοποιήσεων, να ξεκινήσουν ένα γόνιμο

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio