Τεχνολογία

Χατζηδάκης: Τρία τα στρατηγικά σημεία της κυβερνητικής πολιτικής για την ΑΙ

Χατζηδάκης: Τρία τα στρατηγικά σημεία της κυβερνητικής πολιτικής για την ΑΙ

Εστιάζοντας στο φετινό μήνυμα του Future Unfold της Grant Thornton, που υλοποιείται για τρίτη χρονιά, ο διευθύνων σύμβουλος, Βασίλης Καζάς, άνοιξε τις πύλες του συνεδρίου, αναφερόμενος στη συμβίωση τεχνολογίας και ανθρώπινης δραστηριότητας, που αποτυπώνει αυτό που χρειαζόμαστε όλοι

Εστιάζοντας στο φετινό μήνυμα του Future Unfold της Grant Thornton, που υλοποιείται για τρίτη χρονιά, ο διευθύνων σύμβουλος, Βασίλης Καζάς, άνοιξε τις πύλες του συνεδρίου, αναφερόμενος στη συμβίωση τεχνολογίας και ανθρώπινης δραστηριότητας, που αποτυπώνει αυτό που χρειαζόμαστε όλοι σήμερα.

Ο συγκεκριμένος θεσμός για τρίτη συνεχή χρονιά αποτελεί βήμα διαλόγου σε μια στιγμή που η Ελλάδα βρίσκεται στο επίκεντρο του τεχνολογικού μετασχηματισμού. Πέρυσι μιλήσαμε για αυτή την αλλαγή που σήμερα είναι πραγματικότητα και θέλουμε να την υλοποιήσουμε με τόλμη και υπευθυνότητα, με την πρόοδο να συνοδεύεταικαι από πρωτοποριακές προκλήσεις.

Χατζηδάκης: Η ΑΙείναι ένας καταλύτης για το μέλλον

Για το πόσο σημαντικό είναι που ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας και κυρίως οι νέοι αντιλαμβάνονται την προστιθέμενη αξία των νέων τεχνολογιών, μίλησε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης στο πλαίσιο του συνεδρίου Future Unfold της Grant Thornton, επισημαίνοντας πως είναι μια μοναική ευκαιρία καθώςέρχονται στο ίδιο τραπέζι η επιχειρηματικότητα, η τεχνολογία και η πολιτική.

Για να αντιληφθούμε το άλμα που έχουμε κάνει ως χώρα, αρκεί να σκεφτούμε όλα όσα έγιναν τα προηγούμενα 6,5 χρόνια αλλά και να αναλογιστούμε όσα θα κάνουμε στο μέλλον. Πίσω στο 2018, η ψηφιοποίηση ήταν μακρινό όνειρο τότε που οι πολίτες έπρεπε να επισκεφτούν ένα ΚΕΠ, να κάτσει σε μια ουρά για να φέρει σε πέρας μια πράξη όπως η έκδοση ενός πιστοποιητικού γέννησης. Από το καλοκαίρι του 2019 ξεκίνησε μια μεγάλη προσπάθεια από την κυβέρνηση και έγινανπολλά και σημαντικά βήματα για μια νέα σχέση κράτους-πολίτη. Αρχικά με τηνίδρυση του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, την έναρξη λειτουργίας του gov.gr που σήμερα περιλαμβάνει πάνω από 2.000 ψηφιακές υπηρεσίες, τηνάυλη συνταγογράφηση, το ΚΕΠlive, την τηλεκπαίδευση καινοτομίες που λόγω ανάγκης έγιναν πια μέρος της καθημερινότητάς μας, τόνισε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης.

Αναφέρθηκε και στις πρωτοβουλίες που ελήφθησαν κατά τη θητεία του ως υπουργός. Το 2021 ως υπουργός Εργασίας για την ψηφοποίηση των διαδικασιών και αρχείων του ΕΦΚΑ και με την ενιαία πλατφόρμα 1555, με στόχο να αναβαθμίσουν την εξυπηρέτηση προσεγγίζοντας το αυτονόητο. Ενώ καιως υπουργός Εθνικής Οικονομίας, για την ψηφιοποίηση της ΑΑΔΕ και τη διασύνδεση POS με ταμειακές σε 400 χιλιάδες διαφορετικές επιχερήσεις, ταmyData, τα ηλεκτρονικά τιμολόγια, την υποχρεωτική αποδοχή του IRIS για πληρωμές.

Τα 3 επόμενα βήματα

Η στρατηγική της κυβερνησης ήταν κεντρική επιλογή και αναγνωρίστηκε καιως καλή πρακτική από πλήθος άλλων κρατών και μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ό,τι ίσχυε πριν από 10 χρόνια για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, το ίδιο είναι και η ΑΙ. Δεν είναι όμως επιστημονικη φαντασία, αλλά έρχεται για να αλλάξει τον τρόπο που εργαζόμαστε, που επικοινωνούμε και αλληλεπιδρούμε.Πρόκειται για μια νέα πραγματικότητα και μεγάλη επανάσταση που φυσικά κρύβει πολλούς κινδύνους και μεγάλες ευθύνες, εξήγησε ο κ. Χατζηδάκης.

Από εδώ και πέρα ένας βασικός στόχος είναι να γίνουν μεγάλα βήματα με την ΑΙ και χάρη στην ΑΙ σε κάθε πτυχή της κρατικής και οικονομικής δραστηριότητας.

  1. Πώς η ΑΙ θα ενσωματωθεί περισσότερο στην παραγωγή και την επιχειρηματικότητα για οφέλη στην παραγωγικότητα και ανταγωνιστικότητα. Ήδη υπάρχουν data center, κάποια από κολοσσούς και gigafactory από τη ΔΕΗ στη Δυτική Μακεδονία, AI εργοστάσιο όπως ο Pharos. Αν αθροίσουμε τα κονδύλια έχουν διατεθεί 3,4 δισ. ευρώ υποστηρίζοντας δράσεις και χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις για να αναπτυχθούν ψηφιακά. Στα τέλη του 2024, ενεργοποιήθηκε ένα από τα πλέον σύγχρονα πλαίσια κινήτρων για έρευνα με χρηματοδοτικά εργαλία ΕΑΤΕ και το νεοσύστατο Ταμείο Υποδομών. Όλα αυτά βοηθούν τις ΜμΕ να ακολουθήσουν τη νέα πραγματικότητα. Οι μικρές θα έχουν συγκριτικό πλεονέκτημα, ενώ πρέπει να σημειώσουμε πως κινδυνεύουν να έχουν προβλήματα στο άμεσο μέλλον χωρίς την ΑΙ. Ό,τι είναι η ρευστότητα για τις επιχειρήσεις, η ΑΙ είναι πλέον το ίδιο αναγκαία.
  2. Αξιοποίηση νέων τεχνολογιών για την ενίσχυση της δημόσιας διοίκησης. Είναι το επόμενο μεγάλο βήμα η αξιοποίηση ΑΙ στο πλαίσιο του ΜΙΤΟΣ για την απλοποίηση των διαδικασιών -επαφών πολιτών δηλαδή με το κράτος καθώς σκοπεύουμε να αξιοποιήσουμε την τεχνολογία για να καταγραφούν και να απλοποιηθούν 4.050 διαδικασίες, ξεκινώντας από 400 που έχουν μεγάλη σημασία για τους πολιτες, μέσα στους επόμενους μήνες. Και όσο και αν φαίνεται περίεργο, το ίδιο ισχύει και για τη δικαιοσύνη όπου η ΑΙ μπορεί να απλουστεύσει διαδικασίες, να μειώσει το φόρτο εργασίας και να επιτρέψει στους δικαστές να επικεντωθούν σην ποιπτική ουσία, χωρίς να λειτουργήσουν φοβικά. Γιατί η συζήτηση δεν έχει να κάνει με την αντικατάσταση, αλλά με τη συνεργασία και τη συμβίωση.
  3. Το τρίτο βήμα αφορά στους κινδύνους που δημιουργούν οι νέες τεχνολογίες όπως ανάπτυξη και γνώσεων δεξιοτήτων, κίνδυνος παραπληροφόρησης πχ τα deepfakes, που είναι επικίνδυνα για το δημόσιο διάλογο και την ίδια τη δημοκρατία, ενώ και η χρήση χωρίς εποπτεία από ανηλίκους είναι επίσης κρίσιμη. Απάντηση είναι η εκπαίδευση, ωστόσο δεν φτάνειμόνο η δράση μιας κυβέρνησης αλλά χρειάζεται σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.

Θα μιλάμε για τον κόσμο πριν την ΑΙ και μετά την ΑΙ

Όπως σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης, η εμπειρία των πρόσφατων ετών μας δίνει τη δυνατότητα να μιλάμε για τον κόσμο πριν την ΑΙ και μετά την ΑΙ χωρίς αυταπάτες τόσο το κράτος όσο και οι επχειρήσεις έχουν πολλά να κερδίσουν αλλά και να χάσουμε ως κοινωνία αν δεν κινηθούμε έγκαιρα και σωστά για να μην γίνουμε θεατές των εξελίξεων. Η ΑΙ θα είναι σύμμαχος μας αν συνεχίσουμε να τα πηγαίνουμε καλά στην οικονομία, να ασκούμε μια υγιή κοινωνική πολιτική, σταθερότητα το ένα συνδέεται με το άλλο. Οι Έλληνες μπορούμε να καταφέρουμε θαύματα αν αντιλαμβανόμαστε την κρισιμότητα των καιρών και των αποφάσεων, με αίσθημα εθνικής ευθύνης.

Πηγή: Οικονομικός Ταχυδρόμος

Θεσσαλία

Μπλόκο Μικροθηβών:

Ήταν έτοιμοι να κόψουν την Ελλάδα στα δυο- Προτάχθηκε η αναμονή Έντονη οργή και διάθεση κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων εκφράζουν οι αγρότες, μετά την αιφνιδιαστική αφαίρεση χρημάτων από προσωπικούς τραπεζικούς τους λογαριασμούς, χωρίς όπως καταγγέλλουν να έχει προηγηθεί

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio