Τεχνολογία

Ιπτάμενα ταξί: Μια λύση 200 δολαρίων για την κόλαση των μετακινήσεων του Μαϊάμι

Ιπτάμενα ταξί: Μια λύση 200 δολαρίων για την κόλαση των μετακινήσεων του Μαϊάμι

Η κυκλοφοριακή συμφόρηση στην ευρύτερη περιοχή του Μαϊάμι κάνει την Λεωφόρο Κηφισού σε ώρα αιχμής να φαντάζει εκδρομή αναψυχής. Όμως, ο μεγιστάνας ακινήτων Στίβεν Ρος πιστεύει ότι βρήκε έναν τρόπο να μειώσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση μεταξύ του Μαϊάμι και της

Η κυκλοφοριακή συμφόρηση στην ευρύτερη περιοχή του Μαϊάμι κάνει την Λεωφόρο Κηφισού σε ώρα αιχμής να φαντάζει εκδρομή αναψυχής. Όμως, ο μεγιστάνας ακινήτων Στίβεν Ρος πιστεύει ότι βρήκε έναν τρόπο να μειώσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση μεταξύ του Μαϊάμι και της αυτοκρατορίας ακινήτων του στο Γουέστ Παλμ Μπιτς: δημιουργεί εταιρεία ιπτάμενων ταξί.

Ο δισεκατομμυριούχος κατασκευαστής συμφώνησε να συνεργαστεί με την Archer Aviation για να βοηθήσει στην κατασκευή ενός δικτύου εξεδρών από/προσγείωσης με σταθμούς φόρτισης ιπτάμενων ηλεκτρικών οχημάτων για την τροφοδοσία ενός στόλου ιπτάμενων οχημάτων που μοιάζουν με μικρά αεροπλάνα με έλικα.

Μια απλή διαδρομή από το Μαϊάμι, στο γραφείο έως τις κατοικίες του Ρος στο Γουέστ Παλμ θα κόστιζε έως και 200 δολάρια και θα διαρκούσε περίπου 30 λεπτά.

Τα λεγόμενα vertiports θα εξυπηρετούσαν το ιδιωτικό γήπεδο γκολφ του Ρος στο Hobe Sound και το Hard Rock Stadium στο Μαϊάμι. Το δίκτυο αεροταξί θα συνδεόταν επίσης με αεροδρόμια στο Μαϊάμι, το Φορτ Λόντερντεϊλ και το Παλμ Μπιτς, μεταξύ άλλων τοποθεσιών.

Archer Aviation Midnight

Πτήσεις από το 2026

Επειδή η νότια Φλόριντα έχει αρκετούς ακμάζοντες πληθυσμιακούς κόμβους διάσπαρτους σε όλη την περιοχή, πιστεύουμε ότι η Νότια Φλόριντα είναι ένα από τα καλύτερα μέρη στη χώρα για να γίνει αυτό, δήλωσε στην Wall Street Journal ο Άνταμ Γκόλντσταϊν, διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της Archer Aviation.

Η εταιρεία εδρεύει στο Σαν Χοσέ της Καλιφόρνια, όπου έχει ολοκληρώσει δοκιμαστικές πτήσεις. Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης να κατασκευάσει δίκτυα αεροταξί στο Άμπου Ντάμπι και λέει ότι στοχεύει στη Νέα Υόρκη και το Λος Άντζελες.

Η συνεργασία του Ρος με την Archer Aviation είναι μια από τις προσπάθειές του να αντιμετωπίσει ένα αναδυόμενο πρόβλημα που σχετίζεται με την ταχεία ανάπτυξη της Νότιας Φλόριντα: το κυκλοφοριακό. Ο Ρος βλέπει το αεροταξί ως τρόπο να μειώσει τον χρόνο μετακίνησης προς το Μαϊάμι για τους ενοικιαστές του σε πύργους γραφείων και διαμερίσματα στο Γουέστ Παλμ.

Η υπηρεσία ιπτάμενων ταξί θα απευθύνεται αρχικά σε εταιρικά στελέχη και στον πλούσιο πληθυσμό που έχει αυξηθεί σημαντικά στη Νότια Φλόριντα. Αλλά το κόστος αυτών των ταξιδιών θα είναι ανταγωνιστικό με ορισμένες υπάρχουσες μεταφορές, είπε ο Γκόλντσταϊν.

Μια διαδρομή με αυτοκίνητο Uber Black, για παράδειγμα, από το Μαϊάμι στο Γουέστ Παλμ θα κόστιζε περίπου 230 δολάρια και τα αεροταξί στοχεύουν να φτάσουν σε μια περίπου ισοδύναμη τιμή. Αλλά μια διαδρομή με αυτοκίνητο από το Μαϊάμι στο κέντρο του Γουέστ Παλμ θα μπορούσε να διαρκέσει περίπου δύο ώρες κατά την ώρα αιχμής, ενώ το αεροταξί θα χρειαζόταν λιγότερο από το μισό χρόνο.

Η υπηρεσία τρένων Brightline εκτελεί δρομολόγια από το Μαϊάμι στο Γουέστ Παλμ σε λίγο περισσότερο από μία ώρα και κοστίζει μόλις 20 δολάρια για απλή μετάβαση. Ο Γκόλντσταϊν είπε ότι ελπίζει να μειώσει το κόστος των αεροταξί με την πάροδο του χρόνου και να κάνει την υπηρεσία ευρύτερα διαθέσιμη.

Στίβεν Ρος

Ιπτάμενα ταξί: Αθόρυβα και ασφαλή

Τα ηλεκτρικά αεροσκάφη κάθετης απογείωσης και προσγείωσης της Archer Aviation, ή eVTOL, απογειώνονται και προσγειώνονται κάθετα και έχουν σχεδιαστεί για να μεταφέρουν έως και τέσσερις επιβάτες συν έναν πιλότο. Η τεχνολογία είναι πιο αθόρυβη από ελικόπτερο και έχει σχεδιαστεί να είναι πολύ ασφαλέστερη. Αντί για μία έλικα, για παράδειγμα, το αεροσκάφος έχει 12, οπότε αν κάποια χαλάσει, το αεροσκάφος και ο πιλότος μπορούν να συνεχίσουν να πετούν.

Το όχημα Midnight της Archer έχει σχεδιαστεί για ταξίδια περίπου 35 έως 80 χιλιομέτρων, με μέγιστη (διαφημιζόμενη) εμβέλεια 160 χιλιομέτρων. Τον Αύγουστο, η εταιρεία ολοκλήρωσε τη μεγαλύτερη πτήση της μέχρι σήμερα, 83 χιλιομέτρων με ταχύτητες έως και 200 χιλιόμετρα την ώρα, η οποία διήρκεσε περίπου 31 λεπτά.

Ενώ είναι τεχνικά εφικτό, ένα ταξίδι 85 χιλιομέτρων χωρίς στάση από το Μαϊάμι στο Παλμ Μπιτς είναι μεγαλύτερο από τα σύντομα αστικά ταξίδια τα οποία στοχεύει η εταιρεία επί του παρόντος.

Μικρότερα ταξίδια μεταξύ Μαϊάμι και Φορτ Λόντερντεϊλ, και στη συνέχεια μέχρι το Παλμ Μπιτς, είναι πιο πιθανό στην αρχή, αλλά η εταιρεία σχεδιάζει να επεκτείνει την πλήρη διαδρομή. Ο θυελλώδης καιρός, που είναι χαρακτηριστικός στη Νότια Φλόριντα, ιδιαίτερα το καλοκαίρι και τους πρώτους φθινοπωρινούς μήνες, θα είναι επίσης ένας παράγοντας, καθώς αυτά τα οχήματα, όπως τα ελικόπτερα, περιορίζονται από ισχυρούς ανέμους, έντονες βροχοπτώσεις ή κεραυνούς.

Οι ελλείψεις στην Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας λόγω υποστελεχωμένων εγκαταστάσεων ελέγχου κυκλοφορίας θα επηρεάσουν επίσης την ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας.

Ο πρόεδρος Τραμπ υπέγραψε ένα εκτελεστικό διάταγμα το καλοκαίρι για την επιτάχυνση ανάπτυξης των eVTOL και θα δώσει προτεραιότητα σε πέντε πόλεις σε όλη τη χώρα για την εφαρμογή της τεχνολογίας, τις οποίες θα επιλέξει το υπουργείο Μεταφορών την άνοιξη.

Πηγή: Οικονομικός Ταχυδρόμος

Θεσσαλία

Μπλόκο Μικροθηβών:

Ήταν έτοιμοι να κόψουν την Ελλάδα στα δυο- Προτάχθηκε η αναμονή Έντονη οργή και διάθεση κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων εκφράζουν οι αγρότες, μετά την αιφνιδιαστική αφαίρεση χρημάτων από προσωπικούς τραπεζικούς τους λογαριασμούς, χωρίς όπως καταγγέλλουν να έχει προηγηθεί

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio