Τεχνολογία

Google: Στο μικροσκόπιο της ΕΕ για αντιανταγωνιστικές πρακτικές

Google: Στο μικροσκόπιο της ΕΕ για αντιανταγωνιστικές πρακτικές

Επίσημη έρευνα για την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία ξεκίνησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να αξιολογήσει εάν η Google έχει παραβιάσει τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ, χρησιμοποιώντας το περιεχόμενο των διαδικτυακών εκδοτών, καθώς και το περιεχόμενο που έχει ανεβάσει

Επίσημη έρευνα για την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία ξεκίνησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να αξιολογήσει εάν η Google έχει παραβιάσει τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ, χρησιμοποιώντας το περιεχόμενο των διαδικτυακών εκδοτών, καθώς και το περιεχόμενο που έχει ανεβάσει στην πλατφόρμα διαδικτυακής κοινής χρήσης βίντεο YouTube, για σκοπούς τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ).

Η έρευνα θα εξετάσει κυρίως εάν η Google στρεβλώνει τον ανταγωνισμό επιβάλλοντας άδικους όρους και προϋποθέσεις σε εκδότες και δημιουργούς περιεχομένου ή εξασφαλίζοντας για την ίδια προνομιακή πρόσβαση σε τέτοιο περιεχόμενο, θέτοντας έτσι σε μειονεκτική θέση τους προγραμματιστές ανταγωνιστικών μοντέλων ΤΝ.

Οπως επισμαίνεται στην ανακοίνωση της Επιτροπή, υπάρχει προβληματισμός ότι η Google ενδέχεται να έχει χρησιμοποιήσει:

  • Το περιεχόμενο των διαδικτυακών εκδοτών για την παροχή υπηρεσιών που υποστηρίζονται από γενετική ΤΝ (Επισκοπήσεις ΤΝ και Λειτουργία ΤΝ) στις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης χωρίς κατάλληλη αποζημίωση στους εκδότες και χωρίς να τους προσφέρει τη δυνατότητα να αρνηθούν τη χρήση του περιεχομένου τους.Το AI Overviews δείχνει περιλήψεις που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη και ανταποκρίνονται στο ερώτημα αναζήτησης ενός χρήστη πάνω από τα οργανικά αποτελέσματα, ενώ το AI Mode είναι μια καρτέλα αναζήτησης παρόμοια με ένα chatbot που απαντά στα ερωτήματα των χρηστών σε συνομιλιακό στυλ. Η Επιτροπή θα διερευνήσει σε ποιο βαθμό η δημιουργία των AI Overviews και AI Mode από την Google βασίζεται στο περιεχόμενο των εκδοτών ιστού χωρίς κατάλληλη αποζημίωση για αυτό και χωρίς τη δυνατότητα των εκδοτών να αρνηθούν χωρίς να χάσουν την πρόσβαση στην Αναζήτηση Google. Πράγματι, πολλοί εκδότες εξαρτώνται από την Αναζήτηση Google για την επισκεψιμότητα των χρηστών και δεν θέλουν να διακινδυνεύσουν να χάσουν την πρόσβαση σε αυτήν.
  • Βίντεο και άλλο περιεχόμενο που ανεβαίνουν στο YouTube για την εκπαίδευση των γενετικών μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης της Google χωρίς κατάλληλη αποζημίωση στους δημιουργούς και χωρίς να τους προσφέρεται η δυνατότητα να αρνηθούν τέτοια χρήση του περιεχομένου τους. Οι δημιουργοί περιεχομένου που ανεβάζουν βίντεο στο YouTube έχουν την υποχρέωση να παραχωρήσουν στην Google άδεια χρήσης των δεδομένων τους για διαφορετικούς σκοπούς, συμπεριλαμβανομένης της εκπαίδευσης γενετικών μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης.

Η Google δεν αμείβει τους δημιουργούς περιεχομένου του YouTube για το περιεχόμενό τους, ούτε τους επιτρέπει να ανεβάζουν το περιεχόμενό τους στο YouTube χωρίς να επιτρέπει στην Google να χρησιμοποιεί τέτοια δεδομένα. Ταυτόχρονα, οι αντίπαλοι προγραμματιστές μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης απαγορεύονται από τις πολιτικές του YouTube να χρησιμοποιούν περιεχόμενο YouTube για την εκπαίδευση των δικών τους μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης. Εάν αποδειχθούν, οι υπό διερεύνηση πρακτικές ενδέχεται να παραβιάζουν τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ που απαγορεύουν την κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης (άρθρο 102 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ)) και το άρθρο 54 της Συμφωνίας για τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (ΕΟΧ).

Η Επιτροπή θα διεξάγει πλέον την εις βάθος έρευνά της κατά προτεραιότητα. Η έναρξη επίσημης έρευνας δεν προδικάζει το αποτέλεσμά της.

Ιστορικό

Το άρθρο 102 της ΣΛΕΕ απαγορεύει την κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης. Η εφαρμογή του άρθρου 102 της ΣΛΕΕ ορίζεται στον κανονισμό 1/2003.

Το άρθρο 11(6) του κανονισμού 1/2003 ορίζει ότι η έναρξη διαδικασίας από την Επιτροπή απαλλάσσει τις αρχές ανταγωνισμού των κρατών μελών από την αρμοδιότητά τους να εφαρμόζουν επίσης τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ στις εν λόγω πρακτικές. Το άρθρο 16(1) ορίζει περαιτέρω ότι τα εθνικά δικαστήρια πρέπει να αποφεύγουν την έκδοση αποφάσεων που θα έρχονταν σε αντίθεση με απόφαση που εξετάζει η Επιτροπή σε διαδικασίες που έχει κινήσει.

Η Επιτροπή ενημέρωσε την Google και τις αρχές ανταγωνισμού των κρατών μελών ότι έχει κινήσει διαδικασίες στην παρούσα υπόθεση.

Δεν υπάρχει νόμιμη προθεσμία για την ολοκλήρωση μιας έρευνας για την καταπολέμηση των μονοπωλίων. Η διάρκεια μιας έρευνας για την καταπολέμηση των μονοπωλίων εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως η πολυπλοκότητα της υπόθεσης, ο βαθμός συνεργασίας των εμπλεκόμενων εταιρειών με την Επιτροπή και η άσκηση των δικαιωμάτων υπεράσπισης από τα μέρη.

Πηγή: Οικονομικός Ταχυδρόμος

Θεσσαλία

Μπλόκο Μικροθηβών:

Ήταν έτοιμοι να κόψουν την Ελλάδα στα δυο- Προτάχθηκε η αναμονή Έντονη οργή και διάθεση κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων εκφράζουν οι αγρότες, μετά την αιφνιδιαστική αφαίρεση χρημάτων από προσωπικούς τραπεζικούς τους λογαριασμούς, χωρίς όπως καταγγέλλουν να έχει προηγηθεί

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio