Θεσσαλία

Σταθερά υψηλές οι παραβάσεις στη Μαγνησία- Μειωμένα τα τροχαία ατυχήματα στη Θεσσαλία

Σταθερά υψηλές οι παραβάσεις στη Μαγνησία- Μειωμένα τα τροχαία ατυχήματα στη Θεσσαλία

Μείωση καταγράφηκε στα τροχαία ατυχήματα που σημειώθηκαν τον Αύγουστο του 2025 στη Θεσσαλία, σύμφωνα με τον μηνιαίο απολογισμό της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης. Στο επίκεντρο βρίσκεται η Μαγνησία, όπου οι αριθμοί των παραβάσεων παραμένουν υψηλοί,

Μείωση καταγράφηκε στα τροχαία ατυχήματα που σημειώθηκαν τον Αύγουστο του 2025 στη Θεσσαλία, σύμφωνα με τον μηνιαίο απολογισμό της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης. Στο επίκεντρο βρίσκεται η Μαγνησία, όπου οι αριθμοί των παραβάσεων παραμένουν υψηλοί, δείχνοντας ότι η οδηγική συμπεριφορά εξακολουθεί να αποτελεί βασικό παράγοντα κινδύνου.

Συνολικά στη Θεσσαλία καταγράφηκαν 17 τροχαία ατυχήματα, έναντι 21 τον περσινό Αύγουστο. Από αυτά, 2 ήταν θανατηφόρα (έναντι 3 το 2024), 2 σοβαρά (έναντι 6) και 13 ελαφρά (έναντι 12). Οι παθόντες ανήλθαν σε 22, μειωμένοι σε σχέση με τους 28 της προηγούμενης χρονιάς. Από αυτούς, 2 έχασαν τη ζωή τους (έναντι 3), 2 τραυματίστηκαν σοβαρά (έναντι 7), ενώ 18 υπέστησαν ελαφρά τραύματα, αριθμός ίδιος με το 2024.

Η εικόνα στη Μαγνησία

Η Μαγνησία διαχρονικά συγκαταλέγεται στις περιοχές με αυξημένη κυκλοφορία και τουριστική πίεση τους θερινούς μήνες. Παρά τη μείωση των ατυχημάτων σε περιφερειακό επίπεδο, ο νομός παραμένει από τους πιο επιβαρυμένους σε παραβάσεις. Ενδεικτικά, η Τροχαία κατέγραψε τον Αύγουστο χιλιάδες ελέγχους στο οδικό δίκτυο του νομού, με έμφαση σε επικίνδυνες συμπεριφορές όπως υπερβολική ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και μη χρήση κράνους.

Συγκεκριμένα, σε επίπεδο Θεσσαλίας βεβαιώθηκαν 9.354 παραβάσεις (σε 43.894 ελέγχους). Από αυτές ξεχωρίζουν:

  • 2.452 για υπερβολική ταχύτητα,
  • 114 για οδήγηση υπό μέθη,
  • 406 για μη χρήση κράνους,
  • 154 για μη χρήση ζώνης,
  • 109 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.

Η Μαγνησία, λόγω έντονης τουριστικής κίνησης και επιβαρυμένου παραλιακού οδικού δικτύου, καταγράφει ποσοστά άνω του μέσου όρου σε παραβάσεις ταχύτητας και χρήσης κράνους, σε σύγκριση με τη Λάρισα ή τα Τρίκαλα, όπου το πρόβλημα εστιάζεται κυρίως σε επαγγελματικά οχήματα.

Συγκριτικά στοιχεία

Αν συγκρίνουμε τον Αύγουστο του 2025 με τον αντίστοιχο μήνα του 2024, η εικόνα είναι μικτή:

  • Τα θανατηφόρα και σοβαρά ατυχήματα μειώθηκαν αισθητά (από 9 συνολικά πέρυσι σε 4 φέτος).
  • Οι ελαφρά τραυματίες παρέμειναν στα ίδια επίπεδα (18).
  • Οι παραβάσεις ωστόσο παραμένουν σε υψηλά νούμερα, γεγονός που δείχνει ότι η βελτίωση της οδικής ασφάλειας προϋποθέτει αλλαγή νοοτροπίας και όχι μόνο αστυνομική επιτήρηση.

www.ertnews.gr

 

Επικαιρότητα

Επιβράδυνε στο 1,7% η

Του Τάσου Δασόπουλου Στο1,7% διαμορφώθηκε η ανάπτυξη για το δεύτερο τρίμηνο του χρόνου από 2,2% το πρώτο, με οδηγούς τις επενδύσεις, την ιδιωτική κατανάλωση και τις εξαγωγές, οι οποίες αυξήθηκαν μεν αλλά με ρυθμούς κατώτερους του αναμενόμενου.

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio