Χωρίς Φίλτρο

Καταγγελία — η «Φέτα» στο έλεος της πολιτικής αυταπάτης

Καταγγελία — η «Φέτα» στο έλεος της πολιτικής αυταπάτης

 Η Θεσσαλία δεν χρειάζεται άλλες παραστάσεις. Χρειάζεται πράξεις. Κι' όμως, ο Περιφερειάρχης Δημήτρης Κουρέτας επιμένει να παίζει το ίδιο , πληκτικό πλέον, έργο βαφτίζει «καινοτομία» την επικοινωνιακή του αυτοπροβολή και χρησιμοποιεί την 'φέτα'  — το εμβληματικό τυροκομικό προϊόν —  ως "σκηνικό" για την προσωπική του φιγούρα .

Το έργο FoodFACT παρουσιάστηκε ως δήθεν θωράκιση της φέτας.
Στην ουσία , όμως , δεν είναι τίποτε άλλο παρά μία ακόμα "λαμπερή ανούσια διαφήμιση" κι' αυτοπροβολή · μιά ακόμα επικοινωνιακή "φούσκα".  
Δαπανώνται €200.000 ευρώ για μια επιστημονική δράση , χωρίς στρατηγικό πλαίσιο . Χωρίς συνέχεια ! Χωρίς θεσμική υποστήριξη!
Η 'φέτα' , που καθημερινά η ποιοτική της ονομασία  λεηλατείται , από νοθείες και παραπλανητικές ετικέτες στο εξωτερικό, δεν σώζεται με φορητά φασματόμετρα και επικοινωνιακές φιέστες.

Αλλά το πρόβλημα δεν σταματά εδώ.
Η εμπλοκή του κ. Κουρέτα με την εταιρεία 'FoodOxys' δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνειών . Η σύγκρουση συμφερόντων είναι κραυγαλέα .
Πώς μπορεί ο Περιφερειάρχης να κατευθύνει δημόσιους πόρους σε έργα που άμεσα , ή έμμεσα ενισχύουν την ιδιωτική του εταιρεία ;
Η απάντηση είναι ξεκάθαρη     δεν μπορεί!
Κι' αν το κάνει , τότε το δημόσιο συμφέρον βιάζεται , και η 'φέτα' υποβιβάζεται σε όχημα προσωπικής επιχειρηματικής προβολής ...!

Η Θεσσαλία , με τα παραδοσιακά της προϊόντα , αξίζει καλλίτερη παρουσίαση και προβολή!  
Οι παραγωγοί δεν ζητούν βαρύγδουπες δηλώσεις , αλλά θεσμική θωράκιση, ελεγκτικούς μηχανισμούς , πραγματική στήριξη.
Η 'φέτα' χρειάζεται στρατηγική προστασίας και διεθνές κύρος  —  όχι πολιτικά , επικοινωνιακά "τεχνάσματα" και ακαδημαϊκές φιέστες.

Αν ο κ. Κουρέτας θέλει πραγματικά να υπερασπιστεί την ταυτότητα της Θεσσαλίας , ας συγκρουστεί με τα συμφέροντα , που την αποδυναμώνουν .
Αλλιώς , η Περιφέρεια θα συνεχίσει να πουλά αυταπάτες , και η «Ελληνική Φέτα/Greek Feta» θα συνεχίσει να "εξεφτιλίζεται" , ως 'Greek-style cheese' , στα ράφια των Super Market του εξωτερικού ...!

Αρκετά με τις επικοινωνιακές φούσκες!
Η φέτα δεν είναι διαφημιστικό κόλπο! 
Είναι η Ψυχή της Θεσσαλίας.
Κι' αυτήν την Ψυχή δεν δικαιούται κανείς να την εμπορεύεται διά ίδιον όφελος ...!

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio