Οικονομία

Eurostat: Αύξηση 3,6% στο κόστος εργασίας στην ευρωζώνη το δεύτερο τρίμηνο Άνοδος 10,1% στην Ελλάδα

Eurostat: Αύξηση 3,6% στο κόστος εργασίας στην ευρωζώνη το δεύτερο τρίμηνο  Άνοδος 10,1% στην Ελλάδα

Άνοδος της τάξης του 3,6% παρουσίασε το κόστος εργασίας στην ευρωζώνη κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2025.Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, το δεύτερο τρίμηνο του 2025, το ωρομίσθιο αυξήθηκε κατά 3,6% στη ζώνη του ευρώ και κατά 4,0% στην ΕΕ, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο

Άνοδος της τάξης του 3,6% παρουσίασε το κόστος εργασίας στην ευρωζώνη κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2025.

Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, το δεύτερο τρίμηνο του 2025, το ωρομίσθιο αυξήθηκε κατά 3,6% στη ζώνη του ευρώ και κατά 4,0% στην ΕΕ, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.

Το δεύτερο τρίμηνο του 2025, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, οι υψηλότερες αυξήσεις στο ωρομίσθιο για το σύνολο της οικονομίας καταγράφηκαν στη Βουλγαρία (+13,4 %) και την Ουγγαρία (+11,0 %). Τρία ακόμη κράτη μέλη της ΕΕ κατέγραψαν αύξηση 10 % ή περισσότερο: η Ρουμανία (+10,4 %), η Εσθονία (+10,3 %) και η Ελλάδα (+10,1 %). Οι χαμηλότερες αυξήσεις καταγράφηκαν στη Γαλλία (+1,4 %), τη Δανία (+1,5 %) και τη Μάλτα (+1,9 %).

Οι κύριες συνιστώσες

Οι δύο κύριες συνιστώσες του κόστους εργασίας είναι οι μισθοί και τα μη μισθολογικό κόστος.

Στη ζώνη του ευρώ, το δεύτερο τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους

-το κόστος των ωρομίσθιων και των μισθών αυξήθηκε κατά 3,7%, ενώ

-το μη μισθολογικό κόστος αυξήθηκε κατά 3,4%.

Στην ΕΕ, το δεύτερο τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους

το κόστος των ωρομισθίων και των μισθών αυξήθηκε κατά 4,1%, ενώ

η μη μισθολογική συνιστώσα αυξήθηκε κατά 3,8%.

Ανάλυση ανά οικονομική δραστηριότητα

Το δεύτερο τρίμηνο του 2025, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, το ωρομίσθιο στην ευρωζώνη αυξήθηκε κατά 2,7 % στον (κυρίως) μη επιχειρηματικό τομέα και κατά 4,0 % στον επιχειρηματικό τομέα:

+3,3 % στη βιομηχανία,

+4,7 % στις κατασκευές και

+4,3 % στις υπηρεσίες.

Στην ΕΕ, το ωρομίσθιο αυξήθηκε κατά 3,1% στον (κυρίως) μη επιχειρηματικό τομέα και κατά 4,4% στον επιχειρηματικό τομέα:

+3,9% στη βιομηχανία,

+4,8% στις κατασκευές και

+4,6% στις υπηρεσίες.

Στην ΕΕ, το δεύτερο τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, οι οικονομικές δραστηριότητες (τμήματα NACE Rev. 2) που κατέγραψαν τις υψηλότερες αυξήσεις στο ωρομίσθιο κόστος ήταν:

Επαγγελματικές, επιστημονικές και τεχνικές δραστηριότητες (+8,9 %) και

Ορυχεία και λατομεία (+6,7 %).

Η χαμηλότερη ετήσια αύξηση καταγράφηκε στις Δραστηριότητες στον τομέα των ακινήτων (+1,6 %).

Στην ΕΕ, κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, οι οικονομικές δραστηριότητες (τομείς της NACE Rev. 2) που κατέγραψαν τις υψηλότερες αυξήσεις στη μη μισθολογική συνιστώσα ήταν:

Επαγγελματικές, επιστημονικές και τεχνικές δραστηριότητες (+7,3%) και

Ορυχεία και λατομεία (+6,6%).

Η χαμηλότερη ετήσια αύξηση καταγράφηκε στις Δραστηριότητες διοικητικών και υποστηρικτικών υπηρεσιών (+1,8%).

Πηγή: Οικονομικός Ταχυδρόμος

Θεσσαλία

Μπλόκο Μικροθηβών:

Ήταν έτοιμοι να κόψουν την Ελλάδα στα δυο- Προτάχθηκε η αναμονή Έντονη οργή και διάθεση κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων εκφράζουν οι αγρότες, μετά την αιφνιδιαστική αφαίρεση χρημάτων από προσωπικούς τραπεζικούς τους λογαριασμούς, χωρίς όπως καταγγέλλουν να έχει προηγηθεί

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio