Οικονομία

ΠΟΜΙΔΑ: Οι κατηγορίες μισθωμάτων που ζητά να εξαιρεθούν από τις κυρώσεις

ΠΟΜΙΔΑ: Οι κατηγορίες μισθωμάτων που ζητά να εξαιρεθούν από τις κυρώσεις

Να συμπεριληφθούν πέντε κατηγορίες μισθωμάτων στην εξαίρεση από τις κυρώσεις, σε περίπτωση μη τραπεζικής καταβολής τους, ζητά η ΠΟΜΙΔΑ με επιστολή της στον Διοικητή της ΑΑΔΕ, κ. Γιώργο Πιτσιλή.Η ΠΟΜΙΔΑ προτείνει τέσσερις πρόσθετες ρυθμίσεις που θα πρέπει να ισχύσουν για

Να συμπεριληφθούν πέντε κατηγορίες μισθωμάτων στην εξαίρεση από τις κυρώσεις, σε περίπτωση μη τραπεζικής καταβολής τους, ζητά η ΠΟΜΙΔΑ με επιστολή της στον Διοικητή της ΑΑΔΕ, κ. Γιώργο Πιτσιλή.

Η ΠΟΜΙΔΑ προτείνει τέσσερις πρόσθετες ρυθμίσεις που θα πρέπει να ισχύσουν για την εύρυθμη εφαρμογή του μέτρου, το οποίο θα τεθεί σε εφαρμογή από 1.1.2026.

Η επιστολή

Προς τον Διοικητή της ΑΑΔΕ κ. Γιώργο Πιτσιλή

ΘΕΜΑ: Πρόταση αναγκαίων εξαιρέσεων από την τραπεζική καταβολή μισθωμάτων.

Αξιότιμε κε Διοικητά

Εν όψει της σύνταξης, σύμφωνα με το άρθρο 210 Ν. 5222/2025, της εισήγησης σας για τον καθορισμό με απόφαση ΥΠΕΘΟ, εξαιρέσεων από την εφαρμογή των κυρώσεων σε βάρος ιδιοκτητών και ενοικιαστών της παρ. 5 του άρθρου 39 ΚΦΕ, και προς αποφυγή ευλόγων διαμαρτυριών των ενδιαφερομένων και των δύο πλευρών λόγω της ταλαιπωρίας τους αλλά και της άδικης απώλειας νομίμων εκπτώσεων και επιδομάτων τους, σας προτείνουμε να εισηγηθείτε να εξαιρεθούν από τις κυρώσεις αυτές, τα εξής μισθώματα κατοικιών:

1. Τα μισθώματα έως πεντακόσια ευρώ (500) μηνιαίως

2. Τα μισθώματα μεταξύ συμβαλλομένων ηλικίας άνω των 70 ετών, για τους οποίους δεν ισχύει η φορολογική υποχρέωση διενέργειας ηλεκτρονικών συναλλαγών

3. Τα μισθώματα που έχουν ήδη προκαταβληθεί στον εκμισθωτή

4. Τα μισθώματα που έχουν κατασχεθεί από το Δημόσιο ή ιδιώτη εις χείρας τρίτου ή έχουν εκχωρηθεί προς τρίτο έναντι οφειλής

5. Τα μισθώματα που παρακατατίθενται για οποιοδήποτε λόγο στο ΤΠ&Δ.

Επίσης, ως προς τις λεπτομέρειες εφαρμογής της ρύθμισης, ζητούμε να οριστεί ρητά ότι:

  • Τα μισθώματα που οφείλονται σε πολλούς συνεκμισθωτές συνιδιοκτήτες θα μπορεί έγκυρα να καταβάλλονται σε κοινό λογαριασμό τους και
  • Τα μισθώματα που έχει συμφωνηθεί να εισπράττονται από πληρεξουσίους, δικηγόρους, εταιρείες διαχείρισης ακινήτων, κατοίκους εξωτερικού κλπ., θα μπορούν να καταβάλλονται νόμιμα στους λογαριασμούς αυτών, εφόσον έχουν δηλωθεί από τους ιδιοκτήτες-εκμισθωτές προς την ΑΑΔΕ.
  • Τα μισθώματα ύψους έως 1250 να είναι εκ του νόμου ακατάσχετα σε τραπεζικούς λογαριασμούς ή εις χείρας τρίτου, ιδίως αν αποτελούν το μοναδικό εισόδημα του εκμισθωτή πέραν της εθνικής σύνταξης και αμελητέου ποσού τραπεζικών τόκων.
  • Να καθοριστεί διαδικασία υποβολής ένστασης μέσω της ιστοσελίδας της ΑΑΔΕ, όταν οι ενδιαφερόμενοι αμφισβητούν τεκμηριωμένα την επιβολή της κύρωσης αυτής.

Με εξαιρετική εκτίμηση

Ο Πρόεδρος, Στράτος Παραδιάς, Δικηγόρος Α.Π. Επίτ. Πρόεδρος UIPI

Ο Γεν. Γραμματεύς, Τάσος Βάππας, Πρόεδρος UIPI Δικηγόρος Α.Π. υ.Δ.Ν.

Πηγή: Οικονομικός Ταχυδρόμος

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio