Οικονομία

Σούπερ μάρκετ: Από 5% έως 10% οι μειώσεις τιμών σε 1.000 προϊόντα

Σούπερ μάρκετ: Από 5% έως 10% οι μειώσεις τιμών σε 1.000 προϊόντα

Από την επόμενη Παρασκευή 10 Οκτωβρίου οι καταναλωτές αναμένεται να δουν εκπτώσεις σε περισσότερους από 1.000 κωδικούς προϊόντων στα ράφια και στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ. Στη συμφωνία αυτή κατέληξαν η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και οι εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ και

Από την επόμενη Παρασκευή 10 Οκτωβρίου οι καταναλωτές αναμένεται να δουν εκπτώσεις σε περισσότερους από 1.000 κωδικούς προϊόντων στα ράφια και στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ. Στη συμφωνία αυτή κατέληξαν η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και οι εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ και της βιομηχανίας τροφίμων, στο πλαίσιο της προσπάθειας που καταβάλλεται για την αντιμετώπισης της ακρίβειας.

Στη συμφωνία αυτή κατέληξαν η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και οι εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ και της βιομηχανίας τροφίμων

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι μειώσεις τιμών θα κυμαίνονται μεσοσταθμικά από 5% έως 10%, χωρίς ωστόσο να αποκλείεται το ενδεχόμενο σε κάποιες περιπτώσεις προϊόντων να ξεπεράσουν ακόμη και το 10%. Η πρώτη λίστα προϊόντων με τις μειωμένες τιμές αναμένεται να σταλεί στο υπουργείο από την πλευρά των προμηθευτών την προσεχή Κυριακή.

Στα ράφια των σούπερ μάρκετ και τα Χριστούγεννα

Στόχος είναι η συγκεκριμένη πρωτοβουλία να διαρκέσει και πέρα από τα φετινά Χριστούγεννα, φθάνοντας και στις αρχές του επόμενου έτους. Οι τεχνικές λεπτομέρειες που αφορούν τη σήμανση αλλά και ζητήματα που αφορούν τον σκόπελο του Κώδικα Δεοντολογίας που περιορίζει τις προσφορές αναμένεται να συζητηθούν σε συναντήσεις που θα έχουν τις επόμενες ημέρες οι λιανέμποροι με στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης.

Σε κάθε περίπτωση, πρόθεση όλων είναι η πρωτοβουλία να φέρει ειδική σήμανση, ώστε να γίνεται αντιληπτή από τους καταναλωτές, ωστόσο είναι πολύ πιθανόν η κάθε αλυσίδα να επιλέξει το χρώμα που θα επιθυμεί. Επιπλέον, στα καταστήματα θα υπάρχει αφίσα που θα ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό για τη συμμετοχή στην πρωτοβουλία.

Συνεχή μάχη

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος μετά το τέλος της χθεσινής συνάντησης με εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ και της βιομηχανίας τροφίμων δήλωσε πως η πρωτοβουλία μείωσης τιμών σε 1.000 κωδικούς στα ράφια των σούπερ μάρκετ είναι αναμφίβολα θετική και αναγκαία και προέτρεψε τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ να μειώσουν το μεσοσταθμικό τους κέρδος, για να μειωθούν οι τιμές σε ακόμα περισσότερους κωδικούς, για ακόμα μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, με όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ποσοστό μείωσης, ώστε να διευκολυνθούν και τα νοικοκυριά που δυσκολεύονται. Είναι ζήτημα κοινωνικής ευθύνης και συνοχής, σημείωσε χαρακτηριστικά.

Αναφέρθηκε ακόμη στους διαρκείς ελέγχους που πραγματοποιούνται για την προστασία των καταναλωτών, την εφαρμογή του κώδικα δεοντολογίας, αλλά και στην πίεση που ασκεί για μειώσεις τιμών με αποτελέσματα, πετυχαίνοντας να έχουμε πληθωρισμό τροφίμων 1,4% έναντι 3% στην Ευρωζώνη.

Χαμηλότερος πληθωρισμός από την Ευρώπη

Στο μεταξύ, το του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) αναλύοντας τα στοιχεία που παρέχει η Eurostat κατέληξε στο συμπέρασμα πως ο πληθωρισμός τροφίμων στην Ελλάδα καταγράφεται στο 2,6% σύμφωνα με τον εναρμονισμένο δείκτη καταναλωτή της Eurostat, ο οποίος αντικατοπτρίζει τη μεταβολή ανάμεσα στον Αύγουστο 2025 και τον Αύγουστο 2024. Όταν συνολικά η Ευρωπαϊκή Ένωση καταγράφει πληθωρισμό τροφίμων 3,9%.

Το ΙΕΛΚΑ σημείωσε ακόμη ότι η Ελλάδα κατέγραψε τον Αύγουστο την 4η χαμηλότερη τιμή στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η υψηλότερη τιμή καταγράφεται στη Ρουμανία με 9,1% (η οποία υλοποίησε το προηγούμενο διάστημα αυξήσεις στους συντελεστές ΦΠΑ) και η χαμηλότερη στην Κύπρο με αποπληθωρισμό -2,3% η οποία εφαρμόζει το 2025 μηδενικό συντελεστή ΦΠΑ σε αρκετά βασικά είδη.

Σημειώνεται ότι ο δείκτης της Eurostat αφορά όλα τα σημεία πώλησης τροφίμων και ποτών, δηλαδή εκτός των σουπερμάρκετ και τα μικρά μη ειδικευμένα πώλησης, παντοπωλεία, εξειδικευμένα καταστήματα, αρτοπωλεία, κρεοπωλεία, οπωροπωλεία, λαϊκές αγορές κλπ.

Πηγή: Οικονομικός Ταχυδρόμος

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio