Οικονομία

Μειώσεις τιμών: Από 4% έως 22% το ποσοστό έκπτωσης των προϊόντων στη νέα πρωτοβουλία

Μειώσεις τιμών: Από 4% έως 22% το ποσοστό έκπτωσης των προϊόντων στη νέα πρωτοβουλία

Αύριο Κυριακή θα κάνει ταμείο ο γενικός γραμματέας Εμπορίου, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος σχετικά με το πόσες εταιρείες λιανεμπορικές και προμηθευτικές έχουν ανακοινώσει συμμετοχή και με πόσα προϊόντα, στην τελευταία πρωτοβουλία του υπουργού Ανάπτυξης κ. Τάκη Θεοδωρικάκου

Αύριο Κυριακή θα κάνει ταμείο ο γενικός γραμματέας Εμπορίου, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος σχετικά με το πόσες εταιρείες λιανεμπορικές και προμηθευτικές έχουν ανακοινώσει συμμετοχή και με πόσα προϊόντα, στην τελευταία πρωτοβουλία του υπουργού Ανάπτυξης κ. Τάκη Θεοδωρικάκου σχετικά με την μείωση τιμών σε πάνω από 1.000 κωδικούς.

Και τούτο διότι χθες οι διοικήσεις του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ) και του Ελληνικού Συνδέσμου Βιομηχανιών Επωνύμων Προϊόντων (ΕΣΒΕΠ) απέστειλαν μέιλ στα μέλη τους, υπενθυμίζοντας τους για μία ακόμη φορά πως όποια προμηθευτική εταιρεία επιθυμεί να συμμετάσχει στην πρωτοβουλία να ενημερώσει σχετικά τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Κι αυτές, ως γνωστόν, εν συνεχεία ενημερώνουν την γενική γραμματεία Εμπορίου.

Η συμμετοχή στην πρωτοβουλία υπερβαίνει τις 50 εταιρείες εξ αυτών είναι 8 αλυσίδες σούπερ μάρκετ

Πόσα προϊόντα θα αφορά η μείωση τιμών

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ από πηγές της αγοράς και με βάση τις υπάρχουσες εκτιμήσεις δεδομένου ότι δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί η αποστολή των στοιχείων στο υπουργείο Ανάπτυξης μέχρι τώρα έχουν αποσταλεί κατάλογοι με μειωμένες τιμές σε περίπου 400 κωδικούς επωνύμων προϊόντων και σε περίπου 400 κωδικούς προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Η συμμετοχή στην πρωτοβουλία υπερβαίνει τις 50 εταιρείες εξ αυτών είναι 10 αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Αξίζει να σημειωθεί το λιανεμπόριο συμμετέχει με διπλό τρόπο στην πρωτοβουλία.

Πρώτον, με τους περίπου 400 κωδικούς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που προέρχονται από τις 10 αλυσίδες σούπερ μάρκετ, που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία. Και δεύτερον, με την συμμετοχή τους στο ποσοστό μείωσης της τιμής που κάνουν οι προμηθευτές τους.

Η μείωση των τιμών σε 400 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, θα προκαλέσει ένα νέο γύρο έντασης του ανταγωνισμού μεταξύ των αλυσίδων

Θα υπερκαλυφθεί ο στόχος των 1.000 κωδικών

Με βάση τις υπάρχουσες εκτιμήσεις φαίνεται ότι θα υπερκαλυφθεί ο στόχος των 1.000 κωδικών με μειωμένες τιμές, από 4% ως και 22%. Ωστόσο, οι ίδιες πηγές έλεγαν ότι τα ανώτερα και κατώτερα όρια των μείωσεων είναι ελάχιστα και συμπλήρωναν ότι η μεσοσταθμική μείωση που προκύπτει από τους τιμολοκαταλόγους που έχουν δοθεί στο υπουργείο Ανάπτυξης είναι 8%.

Στην προκειμένη περίπτωση έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι η μείωση των τιμών σε 400 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, είναι προφανές ότι θα προκαλέσει ένα νέο γύρο έντασης του ανταγωνισμού μεταξύ των αλυσίδων στη συγκεκριμένη κατηγορία, που δεν αποκλείεται να συμπεριλάβει και τα αντίστοιχα ομοειδή επώνυμα προϊόντα.

Το αντανακλαστικό σε αυτήν την περίπτωση θα προέλθει από τις προμηθευτικές εταιρείες των επωνύμων προϊόντων κυρίως με προσφορές. Και τούτο διότι υπάρχει πάντα ο κίνδυνος της απώλειας των μεριδίων.

Ετσι κι αλλιώς, όπως είναι γνωστό, ο ρυθμός ανάπτυξης των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι πλέον σημαντικά υψηλότερος από τον αντίστοιχο ρυθμό ανάπτυξης των επωνύμων προϊόντων.

Η πρωτοβουλία θα έχει διάρκεια ως τις 31 Δεκεμβρίου, ωστόσο, δεν είναι γνωστό αν θα συνεχιστεί και τον Ιανουάριο του 2026

Μέχρι πότε θα διαρκέσει η πρωτοβουλία μείωσης τιμών

Οι ίδιες πηγές έλεγαν ακόμη ότι τα επίπεδα του πληθωρισμού εντός του σούπερ μάρκετ είναι εξαιρετικά χαμηλά τα χαμηλότερα στη διάρκεια τουλάχιστον των τελευταίων τεσσάρων χρόνων με τις γνωστές βέβαια εξαιρέσεις του κακάο, της σοκολάτας και του μοσχαρίσιου κρέατος.

Η πρωτοβουλία καταρχάς θα έχει διάρκεια ως τις 31 Δεκεμβρίου. Ωστόσο, δεν είναι γνωστό αν θα συνεχιστεί και τον Ιανουάριο του 2026, αν και η πρόθεση του κ. Θεοδωρικάκου είναι να συνεχιστεί επί μακρόν.

Πηγή: Οικονομικός Ταχυδρόμος

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio