Οικονομία

Πιερρακάκης: Ο προϋπολογισμός δεν είναι ο επίλογος αλλά ο πρόλογος μιας περιόδου ευθύνης

Πιερρακάκης: Ο προϋπολογισμός δεν είναι ο επίλογος αλλά ο πρόλογος μιας περιόδου ευθύνης

Ο προϋπολογισμός του 2026 δεν είναι ο επίλογος αλλά ο πρόλογος μιας περιόδου ευθύνης, είπε ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, κατά την ομιλία του στη Βουλή στη συζήτηση επί του προϋπολογισμού του 2026.Τα τελευταία 6,5 χρόνια με τον Κυριάκο

Ο προϋπολογισμός του 2026 δεν είναι ο επίλογος αλλά ο πρόλογος μιας περιόδου ευθύνης, είπε ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, κατά την ομιλία του στη Βουλή στη συζήτηση επί του προϋπολογισμού του 2026.

Τα τελευταία 6,5 χρόνια με τον Κυριάκο Μητσοτάκη πρωθυπουργό, η Ελλάδα κατέκτησε πολλά. Πέτυχε τη δημοσιονομική σταθερότητα, πέτυχε τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους, πέτυχε την αλλαγή του ενεργειακού της υποδείγματος, ενισχύοντας την ασφάλεια και την αυτονομία της, πέτυχε τη συστηματική αμυντική της θωράκιση ως αναγκαία προϋπόθεση εθνικής ασφάλειας και σταθερότητας αν και σήμερα βλέπω και κόμματα που έχουν κυβερνήσει να μας λένε ότι δεν θα ψηφίσουν τις αμυντικές δαπάνες στον προϋπολογισμό και αυτό νομίζω μιλάει από μόνο του πέτυχε την αλλαγή του παραγωγικού της μοντέλου, πέτυχε την ενίσχυση την κοινωνικής της συνοχής. Έγιναν πολλά, όχι όλα, όχι τέλεια, αλλά αρκετά ώστε να λέμε ότι αλλάζει το ερώτημα. Το ερώτημα πλέον δεν είναι αν η χώρα αντέχει. Το ερώτημα είναι τι είδους ανάπτυξη θα γεννήσει. Και αυτό ακριβώς είναι που καλείται να απαντήσει ο προϋπολογισμός αυτός, υπογράμμισε ο κ. Πιερρακάκης.

Συγκρίσεις

Η συζήτηση όπως εξελίχθηκε τις τελευταίες ημέρες, είναι σε μεγάλο βαθμό συζήτηση συγκρίσεων, ανάφερε ο ίδιος για να προσθέσει ότι σήμερα το Grexit μοιάζει να ανήκει σε μια μακρινή εποχή. Όχι γιατί ξεχάσαμε, αλλά γιατί αλλάξαμε. Από χώρα υπό επιτήρηση, γίναμε μια χώρα που κατέκτησε τη δημοσιονομική σοβαρότητα, τη μεταρρυθμιστική συνέχεια, την ανθεκτικότητα της οικονομίας. Εκεί που κάποτε μιλάγαμε για ρήτρες εξαίρεσης και σενάρια αποχώρησης, σήμερα μιλάμε για επενδύσεις, για ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις, για κοινές πρωτοβουλίες. Η συνολική μας πρόοδος στηρίζεται στη δημοσιονομική μας διαχείριση και στηρίζεται και στον προϋπολογισμό που σήμερα ψηφίζουμε.

Πιερρακάκης: Αξιοποιείται μέρος των πλεονασμάτων

Ο υπουργός τόνισε ότι ένα σημαντικό μέρος των πλεονασμάτων αξιοποιείται για τη στήριξη της κοινωνίας, ενώ ένα άλλο κατευθύνεται στην πρόωρη αποπληρωμή του δημοσίου χρέους. Η Ελλάδα σημειώνει τη γρηγορότερη μείωση χρέους σε ολόκληρη την ΕΕ, με το χρέος να αναμένεται στο 145,9% του ΑΕΠ το 2025 και με στόχο να πέσει κάτω από 120% μέχρι το 2029.

Σύμφωνα με το νέο δημοσιονομικό πλαίσιο της ΕΕ, οι πόροι που προορίζονται για την αποπληρωμή του χρέους δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για άλλους σκοπούς. Ο κ. Πιερρακάκης εξήγησε ότι η πρόωρη αποπληρωμή μειώνει το κόστος εξυπηρέτησης λόγω εξοικονόμησης τόκων. Με την αποπληρωμή των δανείων του πρώτου μνημονίου μέχρι το 2030, η ελληνική οικονομία θα εξοικονομεί περίπου 800 εκατ. ευρώ ετησίως την περίοδο 2031-2040.

Πηγή: Οικονομικός Ταχυδρόμος

Θεσσαλία

Σύνδεσμος Θεσσαλικών

Επιστολή προς τον Πρωθυπουργό και τους αρμόδιους Υπουργούς της Κυβέρνησης απέστειλε ο Σύνδεσμος Θεσσαλικών Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΘΕΒ) απευθύνοντας έκκληση, τόσο προς την Πολιτεία, όσο και τους εκπροσώπους των αγροτικών κινητοποιήσεων, να ξεκινήσουν ένα γόνιμο

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio