Οικονομία

Αλμα στα 1.469 ευρώ για τον μέσο μισθό πλήρους απασχόλησης τον περασμένο Φεβρουάριο

Αλμα στα 1.469 ευρώ για τον μέσο μισθό πλήρους απασχόλησης τον περασμένο Φεβρουάριο

Του Κώστα Κατίκου Πορεία για πάνω από τα 1.500 ευρώ έχει χαράξει ο μέσος μισθός πλήρους απασχόλησης καθώς τα στοιχεία που στέλνουν οι ίδιες οι επιχειρήσεις τον ΕΦΚΑ μέσω των μηνιαίων Αναλυτικών Περιοδικών τους Δηλώσεων (ΑΠΔ), δείχνουν ότι οι μέσες μικτές μηνιαίες αποδοχές

Του Κώστα Κατίκου

Πορεία για πάνω από τα 1.500 ευρώ έχει χαράξει ο μέσος μισθός πλήρους απασχόλησης καθώς τα στοιχεία που στέλνουν οι ίδιες οι επιχειρήσεις τον ΕΦΚΑ μέσω των μηνιαίων Αναλυτικών Περιοδικών τους Δηλώσεων (ΑΠΔ), δείχνουν ότι οι μέσες μικτές μηνιαίες αποδοχές πλήρους απασχόλησης για τον Φεβρουάριο του 2025, είχαν διαμορφωθεί στα 1.469,93 ευρώ.

Στους άνδρες με πλήρη απασχόληση οι μέσες μικτές μηνιαίες αποδοχές ελιχαν διαμορφωθεί στα 1.565 ευρώ κα στις γυναίκες στα 1.353 ευρώ.

Αν και η ανάρτηση των εν λόγω στοιχείων γίνεται με χρονοκαθυστέρηση γιατί θα πρέπει να ελεγχθούν και οι εισφορές που δηλώνονται μέσω των ΑΠΔ, εντούτοις η εικόνα που δείχνουν τα πιο πρόσφατα στοιχεία που αφορούν στον Φεβρουάριο του 2025, είναι ενθαρρυντική καθώς ο μέσος μισθός πλήρους απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα κινείται σταθερά ανοδικά. Σε σχέση με τα 1.385 ευρώ που ήταν ο μέσος μισθός πλήρους απασχόλησης τον Δεκέμβριο του 2024, η αύξηση στα 1.469 ευρώ τον Φεβρουάριο είναι της τάξης των 6 ποσοστιαίων μονάδων (6%), και μάλιστα πριν η απόφαση για την αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 6,02% που τέθηκε σε ισχύ από την 1η Απριλίου.

Τα νέα στοιχεία των ΑΠΔ του ΕΦΚΑ συνηγορούν στην εκτίμηση ότι ο στόχος για μέσο μισθό πλήρους απασχόλησης στα 1.500 ευρώ θα έρθει μέσα 2026 αντί για το 2027 που ήταν η αρχική εκτίμηση της κυβέρνησης.

Η βελτίωση των αποδοχών καταγράφεται τόσο στις νέες προσλήψεις που κατά πλειοψηφία το 2025 είναι πλήρους απασχόλησης, όσο και στις έξτρα αμοιβές για υπερωριακή απασχόληση που καταβάλουν οι επιχειρήσεις καθώς πλέον μετά την επέκταση της ψηφιακής κάρτας σε όλους τους κλάδους, οι υπερωρίες δηλώνονται και πληρώνονται.

Ένα ακόμα μέτρο που θα δώσει περαιτέρω ώθηση στις αποδοχές των 2,8 εκατ. μισθωτών εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα για το 2026 είναι οι συλλογικές συμβάσεις και οι παρεμβάσεις που θα ανακοινωθούν από το υπουργείο Εργασίας ως το τέλος του 2025 για την αύξησή τους..

Ο στόχος που θέτει η ευρωπαϊκή οδηγία για τους μισθούς είναι να καλύπτεται από συλλογική σύμβαση το 80% των εργαζομένων, ενώ αυτή τη στιγμή οι ενεργές συλλογικές συμβάσεις καλύπτουν λιγότερο από το 30% των εργαζομένων. Οσο περισσότερες συλλογικές συμβάσεις υπογραφούν, τόσο περισσότεροι εργαζόμενοι θα πάρουν βελτιώσουν τις αποδοχές τους που σήμερα υπολείπονται του μέσου μισθού.

Σύμφωνα με τις ΑΠΔ του Φεβρουαρίου από τα 3 εκατ. εργαζομένους του ιδιωτικού τομέα, περίπου οι 1,6 εκατ. εργαζόμενοι δηλώθηκαν με πλήρη απασχόληση σε επιχειρήσεις άνω των 10 ατόμων, με μέσο μισθό 1.469 ευρώ μικτά.

Με καθεστώς μερικής απασχόλησης ήταν 385.249 εργαζόμενοι με μέσο μισθό 568,69 ευρώ ενώ περίπου 960.000 εργαζόμενοι δηλώθηκαν σε επιχειρήσεις κάτω των 10 ατόμων με μέσο μισθό 1.028 ευρώ, ο οποίος ήταν χαμηλότερος κατά 10 ευρώ από τον μέσο μισθό του Δεκεμβρίου για τους εργαζόμενους στις ίδιες επιχειρήσεις.

Πηγή: capital.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio