Οικονομία

Αύξηση κοντά στο 30% στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο

Αύξηση κοντά στο 30% στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο

Αύξηση 20,7%σημειώθηκε στα αυτοκίνητα πουκυκλοφόρησαν για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο, ενώ σε ό,τι αφορά τα καινούργιααυτοκίνητα, η αύξηση αυτή ανήλθε σε 29,5%. Τα καινούργια αυτοκίνητα ανέρχονται σε 13.412, σχεδόν τα μισά από τον συνολικό αριθμό των αυτοκινήτων που κυκλοφόρησαν

Αύξηση 20,7%σημειώθηκε στα αυτοκίνητα πουκυκλοφόρησαν για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο, ενώ σε ό,τι αφορά τα καινούργιααυτοκίνητα, η αύξηση αυτή ανήλθε σε 29,5%. Τα καινούργια αυτοκίνητα ανέρχονται σε 13.412, σχεδόν τα μισά από τον συνολικό αριθμό των αυτοκινήτων που κυκλοφόρησαν τον Σεπτέμβριο. Την ίδια ώρα, η αγορά μοτοσυκλετών κινήθηκε πτωτικά.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή, κατά το μήνα Σεπτέμβριο του 2025 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 21.642 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 17.935 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 20,7%. Μείωση 5,6% είχε παρουσιάσει η κυκλοφορία για πρώτη φορά αυτοκινήτων (καινούργιων ή μεταχειρισμένων εξωτερικού) τoν Σεπτέμβριο του έτους 2024 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023. Τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν τον Σεπτέμβριο του 2025 ανέρχονται σε 13.412 έναντι 10.357 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 29,5%.

Η κυκλοφορία νέων μοτοσυκλετών κυβισμού άνω των 50 cc (καινούργιων και μεταχειρισμένων εξωτερικού) κατά το μήνα Σεπτέμβριο του 2025, ανήλθε σε 7.172 έναντι 7.865 τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2024, παρουσιάζοντας μείωση 8,8%. Αύξηση 37,7% είχε παρουσιάσει η κυκλοφορία νέων μοτοσυκλετών (άνω των 50 cc) τον Σεπτέμβριο του 2024 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023. Οι καινούργιες μοτοσυκλέτες που κυκλοφόρησαν τον Σεπτέμβριο του 2025 ανέρχονται σε 6.905 έναντι 7.580 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2024, παρουσιάζοντας μείωση 8,9%.

Την περίοδο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2025 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 200.034 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 190.692 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 4,9%. Αύξηση 3,6% είχε παρουσιάσει το εννεάμηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου του 2024 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2023. Τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν την περίοδο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2025 ανέρχονται σε 121.237 έναντι 116.756 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 3,8%.

Η κυκλοφορία νέων μοτοσυκλετών άνω των 50 cc (καινούργιων και μεταχειρισμένων εξωτερικού) κατά την περίοδο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2025, ανήλθε σε 68.671 έναντι 66.281 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 3,6%. Αύξηση 19,6% είχε παρουσιάσει το εννεάμηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου του 2024 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2023. Οι καινούργιες μοτοσυκλέτες που κυκλοφόρησαν την περίοδο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2025 ανέρχονται σε 65.739 έναντι 63.119 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 4,2%.

Πηγή: capital.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio