Οικονομία

Άξονας Αλεξανδρούπολης - Οδησσού: Επί τάπητος σε τηλεδιάσκεψη η ενίσχυση των υποδομών

Άξονας Αλεξανδρούπολης - Οδησσού: Επί τάπητος σε τηλεδιάσκεψη η ενίσχυση των υποδομών

Τηλεδιάσκεψη με θέμα την αναβάθμιση του άξονα Αλεξανδρούπολη Οδησσός συγκάλεσε, σήμερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας με συναρμόδιους υπουργούς από τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, τη Μολδαβία και την Ουκρανία και με τη συμμετοχή του Επιτρόπου Βιώσιμων

Τηλεδιάσκεψη με θέμα την αναβάθμιση του άξονα Αλεξανδρούπολη Οδησσός συγκάλεσε, σήμερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας με συναρμόδιους υπουργούς από τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, τη Μολδαβία και την Ουκρανία και με τη συμμετοχή του Επιτρόπου Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολου Τζιτζικώστα, καθώς και του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η εντατικοποίηση του συντονισμού και των ενεργειών για την αναβάθμιση του άξονα Αλεξανδρούπολη - Οδησσός, προέκυψε έπειτα από τηλεφωνική επικοινωνία του Έλληνα πρωθυπουργούμε τον Ουκρανό πρόεδρο.

Ο Άξονας Αλεξανδρούπολης - Οδησσού εντάσσεται ήδη στον σχεδιασμό του τριμερούς σχήματος Ελλάδας - Βουλγαρίας - Ρουμανίας, υπό την καθοδήγηση της Επιτροπής και του αρμόδιου Επιτρόπου της, με τη συνεργασία της Μολδαβίας και της Ουκρανίας και σκοπό τη βελτίωση της συνδεσιμότητας και των υποδομών των μεταφορών στο πλαίσιο του Διαδρόμου Βαλτική - Μαύρη Θάλασσα - Αιγαίο Πέλαγος (Baltic-Black Sea- Aegean Sea).

Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούνιο του 2024, το Συμβούλιο της ΕΕ ενέκρινε τον αναθεωρημένο κανονισμό για το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (TEN-T), ο οποίος περιλαμβάνει την επέκταση του δικτύου Ευρωπαϊκών Διαδρόμων Μεταφορών προς την Ουκρανία και τη Μολδαβία. Εν προκειμένω, ο άξονας Αλεξανδρούπολη - Οδησσός εντάσσεται στον Ευρωπαϊκό Διάδρομο Μεταφορών "Βαλτική - Μαύρη Θάλασσα - Αιγαίο Πέλαγος - ΒΒΑ".

Αντικείμενο της τηλεδιάσκεψης ήταν η προετοιμασία της συνάντησης των αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων των πέντεχωρών, τον Σεπτέμβριο στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών.

Πολιτικό διακύβευμα των εν λόγω συναντήσεων για την Ελλάδα, όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών,αποτελεί η ενεργός στήριξη και ουσιαστική συμβολή στην ενίσχυση της διασυνοριακής και περιφερειακής συνεργασίας, με σκοπό την αντιμετώπιση των σύγχρονων προκλήσεων για την απρόσκοπτη κυκλοφορία προσώπων και εμπορίου, με ταυτόχρονη ανάδειξη του συγκριτικού πλεονεκτήματος των λιμένων της χώρας μας ως σημείων σύνδεσης της ΕΕ με τα διεθνή δίκτυα μεταφορών.

Πηγή: capital.gr

Θεσσαλία

Απόφαση ετών έγινε

Ολοκληρώθηκε και τέθηκε σε πλήρη λειτουργία το έργο μεταφοράς της δραστηριότητας διακίνησης και επεξεργασίας παλαιοσιδήρου (σκραπ) από τον Προβλήτα Νο 1 στον Προβλήτα Νο 3 του λιμένα Βόλου, σηματοδοτώντας το τέλος μιας πολυετούς εκκρεμότητας και της όχλησης που βίωναν οι

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio