Οικονομία

Γιατί όλοι θέλουν τους Ινδούς τουρίστες

Γιατί όλοι θέλουν τους Ινδούς τουρίστες

Της Βίκυς Κουρλιμπίνη Ο τουρισμός από την Ινδία βρίσκεται σε φάση εκρηκτικής ανάπτυξης και πλέον θεωρείται από τις πιο περιζήτητες αγορές διεθνώς. Η άνοδος της μεσαίας τάξης, η βελτίωση των αεροπορικών συνδέσεων και η αλλαγή στις ταξιδιωτικές συνήθειες έχουν

Της Βίκυς Κουρλιμπίνη

Ο τουρισμός από την Ινδία βρίσκεται σε φάση εκρηκτικής ανάπτυξης και πλέον θεωρείται από τις πιο περιζήτητες αγορές διεθνώς. Η άνοδος της μεσαίας τάξης, η βελτίωση των αεροπορικών συνδέσεων και η αλλαγή στις ταξιδιωτικές συνήθειες έχουν δημιουργήσει μια νέα πραγματικότητα: οι Ινδοί ταξιδιώτες καταγράφουν συνεχώς αυξανόμενες αφίξεις και υψηλή κατά κεφαλήν δαπάνη, γεγονός που τους καθιστά "στόχο" για κάθε χώρα που θέλει να ενισχύσει τον τουρισμό της.

Είναι χαρακτηριστικό πως η Ινδία υπολογίζεται ότι θα φτάσει τα 50 εκατομμύρια εξερχόμενους ταξιδιώτες μέχρι το 2030, αριθμός σχεδόν τριπλάσιος σε σχέση με πριν από δέκα χρόνια, ενώ οι δαπάνες στο εξωτερικό εκτιμάται ότι ξεπερνούν τα 40 δισ. δολάρια ετησίως, με σταθερή ανοδική τάση.

Σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, η Ινδία εκτινάχθηκε πέρσι στην 8η θέση, από τη 14η το 2019 όσον αφορά τις δαπάνες για ταξίδια στο εξωτερικό, επιβεβαιώνοντας την αυξανόμενη σημασία της χώρας ως "δεξαμενή εσόδων".

Πρόκειται για μια αγορά "στόχο" και για την Ελλάδα, ενώ αναμένεται σημαντική άνοδος των ταξιδιωτικών ροών με την έναρξη των πρώτων απευθείας αεροπορικών πτήσεων που προανήγγειλαν για το 2026 AEGEAN και IndiGo (https://www.capital.gr/epixeiriseis/3944477/i-indigo-kai-i-aegean-upografoun-mnimonio-sunergasias-gia-ptiseis-koinou-kodikou/). Η αεροπορική εταιρεία της Ινδίας έχει ήδη ανακοινώσει την πρόθεσή της να ξεκινήσει απευθείας πτήσεις από και προς την Αθήνα από τις αρχές Ιανουαρίου 2026. Από την πλευρά της, η AEGEAN έχει επίσης ανακοινώσει την έναρξη των πτήσεων προς την Ινδία τον Μάρτιο 2026. Η IndiGo θα ξεκινήσει με έξι εβδομαδιαίες πτήσεις προς την Αθήνα, ενώ η AEGEAN θα εγκαινιάσει πέντε εβδομαδιαίες πτήσεις προς το Δελχί και στη συνέχεια, τρεις εβδομαδιαίες πτήσεις προς τη Βομβάη.

Επί του παρόντος δεν υπάρχουν ασφαλή στοιχεία για το πόσοι Ινδοί τουρίστες έρχονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα, καθώς πραγματοποιούν στάσεις σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Βασική προϋπόθεση πάντως για την αύξηση της κίνησης, είναι η διευκόλυνση των θεωρήσεων εισόδου με το άνοιγμα περισσότερων σημείων για προξενικές υπηρεσίες, όπως στη Βομβάη και στο Μπαγκαλόρ.

Σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, παρατηρείται η τάση για πιο έγκαιρο προγραμματισμό κρατήσεων, τόσο για τη διαμονή όσο και για τη μεταφορά και τις δραστηριότητες. Αναφορικά με την διάρκεια του ταξιδιού, η προτίμηση είναι κυρίως σε ταξίδια μεσαίας (5-7 ημέρες) διάρκειας.

Οι δυσκολίες

Εντωμεταξύ, την επιτακτική ανάγκη να διευθετηθεί η διαδικασία έκδοσης βίζας για τους Ινδούς πολίτες που επιθυμούν να επισκεφθούν τη χώρα μας, επανέλαβε η Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων & Τουρισμού (FedHATTA) στο υπουργείο Εξωτερικών.

Όπως αναφέρει, η Ινδία, μια αγορά με πληθυσμό 1,4 δισ. κατοίκων και με ραγδαία αναπτυσσόμενη μεσαία τάξη, αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια αγοράστόχο για τα ελληνικά τουριστικά γραφεία που δραστηριοποιούνται στον εισερχόμενο τουρισμό και η δυναμική της είναι επιβεβαιωμένη αφού τα τελευταία χρόνια καταγράφεται μεγάλο ενδιαφέρον για ταξίδια στην Ελλάδα.

"Παρά τη νέα ώθηση που αναμένεται να προσφέρουν οι νέες απευθείας αεροπορικές συνδέσεις ΕλλάδαςΙνδίας, ο στόχος ενίσχυσης του Ελληνικού τουρισμού από τη δυναμική Ινδική αγορά παραμένει μετέωρος, καθώς η πολύπλοκη διαδικασία έκδοσης βίζας και το υψηλό ποσοστό απορρίψεων αποτρέπουν τους δυνητικούς επισκέπτες.

Ειδικότερα, η περίοδος αναμονής για την τελική ενημέρωση σχετικά με το εάν εγκρίνεται ή όχι μια βίζα φτάνει τους 2 μήνες, παρόλο που για τον έλεγχο της αίτησης είναι απαραίτητο να υποβληθούν αποδείξεις κράτησης αεροπορικών εισιτηρίων και ξενοδοχείων. Αυτό σημαίνει ότι οι Ινδοί που επιθυμούν να επισκεφθούν την Ελλάδα πρέπει πρώτα να αναλάβουν το κόστος των κρατήσεων, για τις οποίες δεν γνωρίζουν αν θα αποζημιωθούν εφόσον δεν εκδοθεί η βίζα" τονίζει η FedHATTA.

Πηγή: capital.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio