Οικονομία

Κυριαρχία των Γερμανών αγοραστών εξοχικής κατοικίας στην Ελλάδα

Κυριαρχία των Γερμανών αγοραστών εξοχικής κατοικίας στην Ελλάδα

Του Νίκου Ρουσάνογλου Σε "hotspot για εξοχικές κατοικίες έχει εξελιχθεί η Ελλάδα, με τους αγοραστές από το εξωτερικό και ιδίως τις ευρωπαϊκές χώρες να κινούνται όλο και πιο δυναμικά. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, φαίνεται πως το μεγαλύτερο μερίδιο κατέχουν οι Γερμανοί

Του Νίκου Ρουσάνογλου

Σε "hotspot για εξοχικές κατοικίες έχει εξελιχθεί η Ελλάδα, με τους αγοραστές από το εξωτερικό και ιδίως τις ευρωπαϊκές χώρες να κινούνται όλο και πιο δυναμικά.

Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, φαίνεται πως το μεγαλύτερο μερίδιο κατέχουν οι Γερμανοί αγοραστές, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται και αρκετοί ομογενείς, δεύτερης ή ακόμα και τρίτης γενιάς. Οι άνθρωποι αυτοί επιθυμούν να έχουν ένα σπίτι στη γενέτειρα των γονιών ή των παππούδων τους, θέλοντας να διατηρήσουν τους δεσμούς αυτούς, παρότι η μόνιμη κατοικία τους βρίσκεται πλέον στη Γερμανία.

Σύμφωνα με σχετική έρευνα του Bellevue, που ειδικεύεται σε αναλύσεις για την αγορά ακινήτων, με έμφαση σε γερμανόφωνες χώρες, με τη συνεργασία και της πλατφόρμας ακινήτων Ferimmo, οι Γερμανοί αγοραστές είναι πλέον υπεύθυνοι για το 32% του συνόλου των ξένων αγοραστών εξοχικής κατοικίας στην Ελλάδα.

Με βάση την ανάλυση, "από το 2023, η αγορά δείχνει μια εντυπωσιακή δυναμική, καθώς οι τιμές για εξοχικές κατοικίες αυξήθηκαν κατά μέσο όρο κατά 12,3%. Ενώ γνωστές περιοχές όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη συνεχίζουν να καταγράφουν κορυφαίες τιμές, λιγότερο γνωστά μέρη όπως το Γύθειο στην Πελοπόννησο (+18%) και η Χίος (+11%) έρχονται όλο και περισσότερο στο επίκεντρο", επισημαίνεται χαρακτηριστικά.

Η Ferimmo έχει συνάψει συνεργασίες με μεσιτικά γραφεία στην Ελλάδα και προωθεί εξοχικά ακίνητα στην αγορά της Γερμανίας και άλλες γερμανόφωνες περιοχές, όπως η Ελβετία και η Αυστρία.

Με βάση τη σχετική ανάλυση, η ελληνική αγορά ακινήτων έχει αλλάξει σημαντικά. "Ενώ στο παρελθόν τα γνωστά νησιά ήταν στο επίκεντρο, σήμερα οι αγοραστές αναζητούν αυθεντικά μέρη μακριά από τις τουριστικές μάζες. Περιοχές όπως η Πελοπόννησος ή μικρότερα νησιά όπως η Αλόννησος και η Ικαρία κερδίζουν σε σημασία. Εδώ δεν πρόκειται μόνο για την κατοχή ενός ακινήτου στην Ελλάδα, αλλά για την ποιότητα ζωής που προσφέρουν αυτά τα μέρη: ηρεμία, φύση και μια αυθεντική αίσθηση κοινότητας".

Στο πλαίσιο αυτό, μέρη όπως το Μονολίθι ή ο Πάλαιρος στην ηπειρωτική Ελλάδα, καθώς και η περιοχή της Μάνης στην Πελοπόννησο, συγκεντρώνουν όλο και μεγαλύτερη ζήτηση.

Αυτή η εξέλιξη δείχνει ότι οι αγοραστές ακινήτων δεν αποκτούν απλώς τετραγωνικά μέτρα, αλλά μια φιλοσοφία ζωής. Πολλοί αγοραστές δεν είναι πλέον τουρίστες, αλλά "κάτοικοι μερικής απασχόλησης" που μετακινούνται μεταξύ δύο χωρών και αναπτύσσουν σταθερές καθημερινές ρουτίνες και στα δύο μέρη.

Έτσι, άλλη μια αυξανόμενη τάση είναι ακριβώς εκείνη του "Workation, που αφορά στον συνδυασμό εργασίας και διακοπών και μεταφράζεται και σε μεγαλύτερο χρόνο παραμονής στην Ελλάδα.

Σχεδόν οι μισοί από τους νέους αγοραστές αναζητούν συγκεκριμένα ακίνητα με γρήγορο internet και δυνατότητα home-office. Πόλεις όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, καθώς και νησιά όπως η Πάρος, προσφέρουν τον τέλειο συνδυασμό υποδομής και χαλάρωσης που προσελκύει ψηφιακούς νομάδες και σύγχρονους επαγγελματίες.

Αυξανόμενη είναι και η έμφαση που δίνεται σε βιώσιμες και σύγχρονες κατασκευαστικές μορφές. Οι αγοραστές προτιμούν ενεργειακά αποδοτικές βίλες που εντυπωσιάζουν με φυσική πέτρα, μινιμαλιστική κομψότητα και σύγχρονη τεχνολογία.

Η τάση απομακρύνεται από τις παραδοσιακές πολυτελείς βίλες και κινείται προς το "Silent Luxury" μινιμαλιστικές πετρόκτιστες κατοικίες από φυσικά υλικά, που ενσωματώνονται αρμονικά στο τοπίο. Οι νέες κατασκευές είναι συχνά εξοπλισμένες με τεχνολογία Smart-Home, ηλιακές λύσεις και συστήματα συλλογής βρόχινου νερού, καθιστώντας τις όχι μόνο φιλικές προς το περιβάλλον, αλλά και βιώσιμες για το μέλλον.

Πηγή: capital.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio