Οικονομία

Μεγάλη άνοδος στο μισθολογικό κόστος - Πτώση στις κενές θέσεις εργασίας

Μεγάλη άνοδος στο μισθολογικό κόστος - Πτώση στις κενές θέσεις εργασίας

Του Κώστα Κατίκου Αύξηση της απασχόλησης με καλύτερους μισθούς δείχνουν τα στοιχεία για την άνοδο του μισθολογικού κόστους κατά 7,4% και τημείωση των κενών θέσεων εργασίας κατά 6,4% στο γ τρίμηνο του 2025. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν από την ΕΛΣΤΑΤ ο δείκτης για το

Του Κώστα Κατίκου

Αύξηση της απασχόλησης με καλύτερους μισθούς δείχνουν τα στοιχεία για την άνοδο του μισθολογικού κόστους κατά 7,4% και τημείωση των κενών θέσεων εργασίας κατά 6,4% στο γ τρίμηνο του 2025.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν από την ΕΛΣΤΑΤ ο δείκτης για το κόστος μισθοδοσίας των επιχειρήσεων κατά το γτρίμηνο του 2025, χωρίς καμία διόρθωση (εποχική ή διόρθωση ως προς τον αριθμό των εργάσιμων ημερών), σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του γ τριμήνου 2024, παρουσίασε αύξηση 8,1% έναντι αύξησης μόλις 1% κατά την αντίστοιχη σύγκριση του γ τριμήνου του 2024 προς το γ τρίμηνο του 2023.

Ο Δείκτης Μισθολογικού Κόστους του Γ τριμήνου 2025, με εποχική διόρθωση αλλά χωρίς διόρθωση ως προς τον αριθμό των εργάσιμων ημερών, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Γ τριμήνου 2024, παρουσιάζει αύξηση 7,4% έναντι αύξησης 1,8% κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Γ τριμήνου έτους 2024 προς το Γ τρίμηνο του 2023. Ο Δείκτης Μισθολογικού Κόστους του Γ τριμήνου 2025, με διόρθωση ως προς τον αριθμό των εργάσιμων ημερών αλλά χωρίς εποχική διόρθωση, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Γ τριμήνου 2024, παρουσιάζει αύξηση 8,0% έναντι αύξησης 1,0% κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Γ τριμήνου 2024 προς το Γ τρίμηνο 2023.

Λαμβάνοντας υπόψη την εποχική διόρθωση ο δείκτης μισθολογικού κόστους του γ τριμήνου 2025 παρουσίασε αύξηση 7,4% έναντι του γ τριμήνου του 2024, ενώ υποχώρησε σε σύγκριση με το β τρίμηνο του 2025, που ήταν 8,7%.

Η αύξηση του μισθολογικού κόστους δείχνει ότι το σύνολο των αποδοχών των εργαζομένων αυξήθηκε μέσα από νέες προσλήψεις που έγιναν με υψηλότερους μισθούς.

Τα στοιχεία για την κατάρτιση του Δείκτη Μισθολογικού Κόστους συλλέγονται για το σύνολο των επιχειρήσεων που απασχολούν τουλάχιστον 5 μισθωτούς και υπολογίζεται με βάση τις ακαθάριστες αμοιβές των εργαζομένων που περιλαμβάνουν τους μισθούς και τα ημερομίσθια (τακτικές αμοιβές και υπερωρίες), τα επιμίσθια και τις έκτακτες αμοιβές (δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα, επίδομα αδείας και κάθε μορφή bonus που δεν καταβάλλεται τακτικά), καθώς και τις αμοιβές για τις ημέρες που δεν πραγματοποιήθηκε εργασία (π.χ. ημέρες άδειας, αργίας, κύησης, λοχείας, ασθένειας, κ.λπ.). Οι αποζημιώσεις απόλυσης δεν συνυπολογίζονται στις ακαθάριστες αμοιβές.

Την ίδια στιγμή η έρευνα Κενών Θέσεων Εργασίας που διενεργείται στο σύνολο των επιχειρήσεων που απασχολούν τουλάχιστον 3 μισθωτούς έδειξε ότι στο γτρίμηνο του 2025, καταγράφηκαν 45.687 κενές θέσεις εργασίας έναντι 48.813 κενών θέσεων που είχαν καταγραφεί το γτρίμηνο του 2024. Οι κενές θέσεις που είχαν καταγραφεί στις έρευνες του β και του ατριμήνου του 2025 ήταν 38.834 και 52.070 αντίστοιχα.

Πηγή: capital.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio