Οικονομία

Ταξί: Νέα 18ωρη απεργία από σήμερα τα μεσάνυχτα ως τις 6 μ.μ. τη Δευτέρα

Ταξί:  Νέα 18ωρη απεργία από σήμερα τα μεσάνυχτα ως τις 6 μ.μ. τη Δευτέρα

Σε νέα κινητοποίηση διάρκειας προχωρά το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), προκυρήσσοντας νέα 18ωρη απεργία από τις 12 τα μεσάνυχτα της Κυριακής 21/9 έως τις 18:00 το απόγευμα της Δευτέρας 22/9. Στόχος είναι να διευκολυνθεί η μαζική συμμετοχή των μελών του στην έκτακτη

Σε νέα κινητοποίηση διάρκειας προχωρά το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), προκυρήσσοντας νέα 18ωρη απεργία από τις 12 τα μεσάνυχτα της Κυριακής 21/9 έως τις 18:00 το απόγευμα της Δευτέρας 22/9. Στόχος είναι να διευκολυνθεί η μαζική συμμετοχή των μελών του στην έκτακτη γενική συνέλευση του κλάδου, η οποία έχει προγραμματιστεί για τις 10 το πρωί της Δευτέρας.

Οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί εκφράζουν έντονη ανησυχία για τις εξελίξεις στον χώρο των μεταφορών, κάνοντας λόγο για "υποβάθμιση του ρόλου" του Συνδικάτου και "ανεξέλεγκτη είσοδο μεγάλων ιδιωτικών συμφερόντων στο μεταφορικό έργο".

Η θέση του ΣΑΤΑ

Σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου, ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος ειχε τονίσειότι ο κλάδος βρίσκεται "σε μία κρίσιμη και επικίνδυνη καμπή", υπογραμμίζοντας:

"Δεν θα κάνουμε πίσω. Πάνε να μας τελειώσουν, να τελειώσουν με το ελεύθερο επάγγελμα του ταξιτζή και να δώσουν τη δουλειά μας στους ιδιώτες. Θα είμαστε συνέχεια σε δράση, με διάφορες μορφές κινητοποιήσεων. Δεν θα τους αφήσουμε να μας τελειώσουν".

Παράλληλα, είχε ανακοινώσει την προσφυγή του Συνδικάτου στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), με στόχο την ακύρωση της πρόσφατης Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) των υπουργείων Τουρισμού και Υποδομών και Μεταφορών. Η ΚΥΑ προβλέπει τη δυνατότητα παροχής αστικής μεταφοράς και με ΙΧ με οδηγό, κάτι που, σύμφωνα με το ΣΑΤΑ, συνιστά "ευθεία παραβίαση των συνταγματικών διατάξεων και της υφιστάμενης νομοθεσίας, που αναγνωρίζει το συγκεκριμένο δικαίωμα αποκλειστικά στα ταξί".

Τα ζητήματα που θέτει ο κλάδος

Η ανακοίνωση του Συνδικάτου θέτει μία σειρά από ζητήματα τα οποία, όπως τονίζει, απειλούν ευθέως:

- Τη βιωσιμότητα του επαγγέλματος του ταξιτζή

- Την οικονομική αξιοπρέπεια χιλιάδων οικογενειών

- Τη νόμιμη λειτουργία του ταξί ως δημόσιας υπηρεσίας μεταφοράς

Παράλληλα, γίνεται αναφορά σε υποχρεωτική ηλεκτροκίνηση, φορολογικά βάρη, "πειρατεία" στο μεταφορικό έργο, αλλά και στην είσοδο πολυεθνικών εταιρειών που, σύμφωνα με τη ΣΑΤΑ, "απειλούν να αφανίσουν τον κλάδο με τις ευλογίες της κυβέρνησης".

Πηγή: ERTnews

Διαβάστε ακόμη:

* Δεύτερη ημέρα της απεργίας των ταξί - Συγκέντρωση στις 10 και διαδήλωση με τα οχήματά τους

* Χωρίς ταξί η Αττική - Απεργούν Τρίτη και Τετάρτη


Πηγή: capital.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio