Οικονομία

Τελεσίγραφο για τις βραχυχρόνιες: Εκτός πλατφόρμας της ΑΑΔΕ από 1η Οκτωβρίου όσα ακίνητα δεν είναι κύριες κατοικίες

Τελεσίγραφο για τις βραχυχρόνιες: Εκτός πλατφόρμας της ΑΑΔΕ από 1η Οκτωβρίου όσα ακίνητα δεν είναι κύριες κατοικίες

Της Βίκυς Κουρλιμπίνη Από την 1ηΟκτωβρίου, χωρίς καμία παράταση, όσα ακίνητα διατίθενται προς βραχυχρόνια μίσθωση και δεν αποτελούν κύρια κατοικία, θα διαγράφονται από την πλατφόρμα της ΑΑΔΕ. Το "τελεσίγραφο" έδωσε η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη σε συνέντευξη

Της Βίκυς Κουρλιμπίνη

Από την 1ηΟκτωβρίου, χωρίς καμία παράταση, όσα ακίνητα διατίθενται προς βραχυχρόνια μίσθωση και δεν αποτελούν κύρια κατοικία, θα διαγράφονται από την πλατφόρμα της ΑΑΔΕ. Το "τελεσίγραφο" έδωσε η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη σε συνέντευξη τύπου, με αφορμή τις νέες προδιαγραφές για τις μισθώσεις που μπαίνουν σε εφαρμογή από 1ηΟκτωβρίου.

"Ο νόμος θα ισχύσει για όλους" είπε χαρακτηριστικά. Όπως τονίστηκε, ήδη από τις πρώτες ημέρες εφαρμογής των νέων "κανόνων" για τη βραχυχρόνια μίσθωση, θα γίνει ξεκαθάρισμα των ακινήτων που δεν είναι κύρια κατοικία με βάση τον πολεοδομικό κανονισμό, είπε η υπουργός Τουρισμού.

Ακολούθως, θα ξεκινήσουν δειγματοληπτικοί έλεγχοι από μεικτά κλιμάκια, τόσο της ΑΑΔΕ όσο και του υπουργείου Τουρισμού, αλλά και αυτοτελώς. Έλεγχοι θα γίνονται και έπειτα από καταγγελίες. Για κάθε παράβαση, το πρόστιμο θα ανέρχεται σε πέντε χιλιάδες ευρώ.

Ο νέος νόμος αφορά όλους τους ιδιοκτήτες και διαχειριστές ακινήτων που προσφέρονται για βραχυχρόνια μίσθωση μέσω ηλεκτρονικών πλατφορμών.

Οι ιδιοκτήτες θα ειδοποιούνται για τον επικείμενο έλεγχο 10 ημέρες πριν.

Ειδικότερα,από 1η Οκτωβρίου 2025κάθε ακίνητο που διατίθεται για βραχυχρόνια μίσθωση πρέπει να πληροί τα ακόλουθα δεδομένα:

-Χρήση ως κύριας κατοικίας, με επαρκή φυσικό φωτισμό και αερισμό.

-Υποχρεωτική ύπαρξη κλιματισμού και θέρμανσης σε όλους τους βασικούς χώρους.

-Τοποθέτηση αντιηλεκτροπληξιακού ρελέ (RCD).

-Εγκατάσταση πυροσβεστήρων και ανιχνευτών καπνού.

-Σήμανση εξόδου κινδύνου.

-Υπεύθυνη δήλωση ηλεκτρολόγου εγκαταστάτη για την ασφάλεια της ηλεκτρικής εγκατάστασης.

-Κάθε ιδιοκτήτης ή διαχειριστής πρέπει να διαθέτει ασφάλιση αστικής ευθύνης που να καλύπτει ζημιές και ατυχήματα που μπορεί να συμβούν κατά τη διάρκεια της διαμονής.

-Υποχρεωτικό πιστοποιητικό μυοκτονίας και απεντόμωσης.

-Φαρμακείο πρώτων βοηθειών στοχώρο.

-Έντυπο ή ηλεκτρονικό οδηγό έκτακτης ανάγκης.

Πρόστιμα για μη συμμόρφωση

1η παράβαση: 5.000

2η παράβαση εντός 12 μηνών: 10.000

3η και επόμενες: 20.000.

Τα πρόστιμα θα εξοφλούνται εντός 15 ημερών, αλλιώς θα ενεργοποιούνται διαδικασίες αναγκαστικής είσπραξης.

Και νέοι περιορισμοί στο προσκήνιο

Εντωμεταξύ, ανοικτό άφησε η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη το ενδεχόμενο το μέτρο απαγόρευσης νέων ΑΜΑ (Αριθμός Μητρώου Ακινήτου) που ισχύει ήδη για το 1ο, 2οκαι 3οδημοτικό διαμέρισμα της Αθήνας να επεκταθεί και σε άλλες πόλεις με μεγάλες τουριστικές ροές, που δημιουργούν πίεση όσον αφορά την εύρεση κατοικίας.

Οι πληροφορίες λένε πως οι πόλεις αυτές θα είναι η Θεσσαλονίκη, η Σαντορίνη, τα Χανιά, η Πάρος και η Χαλκιδική.

Μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουν ληφθεί οι σχετικές αποφάσεις και σύμφωνα με τα όσα επεξεργάζεται το υπουργείο Τουρισμού, θα δοθούν κίνητρα για μακροχρόνια μίσθωση και αντικίνητρα για βραχυχρόνια, ενώ φαίνεται πως θα υπάρξουν και χρονικοί περιορισμοί, όπως γίνεται για παράδειγμα ήδη στη Γαλλία.

Πηγή: capital.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio