Οικονομία

Τι ρυθμίσεις έκαναν τον Αύγουστο servicers και τράπεζες

Τι ρυθμίσεις έκαναν τον Αύγουστο servicers και τράπεζες

Του Νίκου Κωτσικόπουλου Σε υψηλά επίπεδα σταθεροποιήθηκαν τον Αύγουστο τα ποσοστά έγκρισης για νέες ρυθμίσεις οφειλών από τους μεγαλύτερους πιστωτές της αγοράς, servicers και τράπεζες, παρά το γεγονός ότι η κορύφωση του καλοκαιριού επέδρασε στον αριθμό και τα ποσά των

Του Νίκου Κωτσικόπουλου

Σε υψηλά επίπεδα σταθεροποιήθηκαν τον Αύγουστο τα ποσοστά έγκρισης για νέες ρυθμίσεις οφειλών από τους μεγαλύτερους πιστωτές της αγοράς, servicers και τράπεζες, παρά το γεγονός ότι η κορύφωση του καλοκαιριού επέδρασε στον αριθμό και τα ποσά των ρυθμίσεων.

Έτσι ρυθμίστηκαν συνολικά οφειλές 316,73 εκατ. ευρώ για 1.231 οφειλέτες έναντι ρυθμίσεων οφειλών 540,9 εκατ. ευρώ για 1.948 οφειλέτες τον Ιούλιο. Ωστόσο οι 10 πιστωτές με το μεγαλύτερο αριθμό αιτήσεων για ρυθμίσεις, διατήρησαν υψηλό ρυθμό εγκρισιμότητας ρυθμίζοντας κατά μέσο όρο το 81,1% των αιτημάτων από οφειλέτες αξιοποιώντας τον Εξωδικαστικό Μηχανισμού.
Μετά τον Ιούνιο, ο αριθμός των αιτήσεων μειώθηκε και τον Αύγουστο οι αιτήσεις για ρύθμιση οφειλών μέσω του Μηχανισμού υποχώρησαν σε 3.340 συνολικά.

Τα υψηλότερα ποσοστά εγκρισιμότητας είχαν τον Αύγουστο η Cepal, QQuant και Eurobank. Περισσότερες από 260 ρυθμίσεις οφειλών με ποσοστό 91% έκανε η doValue, ενώ η Cepal ρύθμισε 40 οφειλές στις 41 αιτήσεις με ποσοστό 98%, η Eurobank 162 οφειλές στις 174 αιτήσεις με ποσοστό 93% και με το ίδιο ποσοστό εγκρισιμότητας 93% η QQuant, ρύθμισε 43 οφειλές σε 46 αιτήσεις συνολικά.

Επτά από τους μεγαλύτερους πιστωτές με βάση τις αιτήσεις για ρύθμιση, ενέκριναν ρυθμίσεις με ποσοστά αποδοχής από 83% έως 98%. Πρόκειται για τις doValue, Eurobank, Πειραιώς, Intrum, Veraltis, QQuant και Cepal, ενώ η Εθνική Τράπεζα ενέκρινε 160 ιτήσεις για ρυθμίσεις δανείων αλλά με χαμηλότερο ποσοστό 57%. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι αυτές οι ρυθμίσεις αφορούν αιτήματα δανειοληπτών με οφειλές έως 250.000 ευρώ.

Στις απορρίψεις των πιστωτών έχει ήδη δημιουργηθεί ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο, με το 30% των αιτημάτων οφειλετών για ρύθμιση να απορρίπτεται, λόγω έλλειψης οικονομικής δυνατότητας. Κρίνεται δηλαδή, ότι οι δανειολήπτες δεν έχουν τα μέσα για να επιτύχουν συμβιβασμό και ρύθμιση οφειλών.

Από συνολικά 626 αιτήσεις σε διάφορα στάδια με χρήση του μέτρου της προκαταβολής, οι 482 έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο και οι 281 είχαν θετική έκβαση με ρύθμιση, επιτυγχάνοντας την αναστολή του πλειστηριασμού.


Πηγή: capital.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio