Οικονομία

Τουρισμός: Οι νικητές και οι χαμένοι της φετινής σεζόν

Τουρισμός: Οι νικητές και οι χαμένοι της φετινής σεζόν

Της Βίκυς Κουρλιμπίνη Και αυτή τη σεζόν δεν λείπουν οι διαφορές όσον αφορά την τουριστική ζήτηση στους δημοφιλείς προορισμούς. Η Κρήτη κατάφερε να διατηρήσει τη δυναμική της, η Ρόδος εμφάνισε σταθερότητα στις αφίξεις, ενώ η Σαντορίνη εξακολουθεί να μετρά απώλειες. Η

Της Βίκυς Κουρλιμπίνη

Και αυτή τη σεζόν δεν λείπουν οι διαφορές όσον αφορά την τουριστική ζήτηση στους δημοφιλείς προορισμούς. Η Κρήτη κατάφερε να διατηρήσει τη δυναμική της, η Ρόδος εμφάνισε σταθερότητα στις αφίξεις, ενώ η Σαντορίνη εξακολουθεί να μετρά απώλειες.

Η φετινή τουριστική περίοδος έχει θετικό πρόσημο, καθώς οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις στα κυριότερα αεροδρόμια της χώρας κατέγραψαν αύξηση κατά 5,3% (στοιχεία επταμήνου) σε σχέση με πέρσι. Συνολικά, περισσότεροι από 15,2 εκατομμύρια επισκέπτες πέρασαν τις πύλες της χώρας, ωστόσο, πίσω από τον συνολικό αριθμό, καταγράφονται διαφορετικές δυναμικές ανά προορισμό.

Ανάμεσα στους "πρωταθλητές" της φετινής σεζόν ξεχωρίζει η Αθήνα, η οποία εμφανίζει εντυπωσιακή αύξηση 9,5%, και σύμφωνα με το ρεπορτάζ, το αεροδρόμιο δεν αποτέλεσε μόνο ενδιάμεσος σταθμός για τα ελληνικά νησιά. Αντίθετα, μεγαλώνει ο αριθμός των επισκεπτών που επιλέγει την πρωτεύουσα για city break, κάτι που φάνηκε και από τα ποσοστά πληροτήτων στα ξενοδοχεία, που ξεπέρασαν το 80%.

Στους κερδισμένους συγκαταλέγονται επίσης η Θεσσαλονίκη (+9,3%), η Ζάκυνθος (+4,2%), η οποία διατηρεί τη δυναμική της βρετανικής αγοράς, καθώς και η Κέρκυρα (+4,8%) που εξακολουθεί να αποτελεί έναν από τους δημοφιλέστερους προορισμούς για τους Ευρωπαίους ταξιδιώτες.

Στο Ηράκλειο οι αφίξεις ανήλθαν σε 2,1 εκατ., αυξημένες κατά 5,3% ενώ στα Χανιά καταγράφηκαν 863 χιλ. αφίξεις, αυξημένες κατά 1,7%. Την ίδια ώρα, η Ρόδος σημειώνει αύξηση 1,3% και παραμένει σταθερά ένας από τους ισχυρότερους προορισμούς της χώρας.

Αντίστοιχα, η Καλαμάτα εμφανίζει αύξηση 7,9%, αποδεικνύοντας πως η Πελοπόννησος σταδιακά κερδίζει μερίδιο στη διεθνή αγορά. Η Μυτιλήνη καταγράφει άνοδο 2,8% στις αφίξεις από το εξωτερικό. Το νησί του Βορειοανατολικού Αιγαίου φαίνεται πως κερδίζει έδαφος, ενδεχομένως λόγω της καλύτερης αεροπορικής συνδεσιμότητας αλλά και της αυξημένης ζήτησης για πιο αυθεντικούς προορισμούς, μακριά από τον υπερτουρισμό.

Και η Μύκονος όμως, παρά τις πιέσεις και τη μεγάλη πτώση τα προηγούμενα δύο χρόνια στις αφίξεις (που έχει οδηγήσεις και σε σημαντική μείωση των τιμών στα καταλύματα) καταγράφει φέτος άνοδο κατά 2,8%.

Οι χαμένοι της φετινής περιόδου

Από την άλλη πλευρά, δεν λείπουν και οι προορισμοί που φέτος κατέγραψαν σημαντική πτώση. Η Σαντορίνη είναι ο μεγάλος "χαμένος" της σεζόν με μείωση 14,5%. Το διάσημο νησί των Κυκλάδων -πέρα από τις επιπτώσεις της σεισμικής δραστηριότητας- φαίνεται πως αντιμετωπίζει σημάδια κόπωσης, πιθανόν λόγω του υπερκορεσμού, των υψηλών τιμών αλλά και της στροφής των ταξιδιωτών σε εναλλακτικούς προορισμούς.

Σημαντική πτώση καταγράφει και η Κάρπαθος (-10,4%), διαφοροποιούμενη από την εικόνα των υπόλοιπων Δωδεκανήσων. Αρνητικό ισοζύγιο παρουσιάζει επίσης η Σάμος (-5,2%) που τα προηγούμενα χρόνια είχε κερδίσει έδαφος. Οι απώλειες αυτές ενδεχομένως να σχετίζονται με ζητήματα συνδεσιμότητας, περιορισμένη τουριστική προβολή ή αυξημένο ανταγωνισμό από άλλους προορισμούς.

Πηγή: capital.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio