Οικονομία

Υποχώρησε στο 3,1% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Αύγουστο - Στο 2,1% η ευρωζώνη

Υποχώρησε στο 3,1% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Αύγουστο - Στο 2,1% η ευρωζώνη

Τάσεις αποκλιμάκωσης των πληθωριστικών πιέσεων στην Ελλάδα έδειξε η προκαταρκτική μέτρηση του δείκτη τιμών καταναλωτή (ΔΤΚ) της Eurostat για τον Αύγουστο, με τον ρυθμό των ανατιμήσεων ωστόσο να συνεχίζει να υπερβαίνει αισθητά τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό. Ειδικότερα, ο ΔΤΚ στην

Τάσεις αποκλιμάκωσης των πληθωριστικών πιέσεων στην Ελλάδα έδειξε η προκαταρκτική μέτρηση του δείκτη τιμών καταναλωτή (ΔΤΚ) της Eurostat για τον Αύγουστο, με τον ρυθμό των ανατιμήσεων ωστόσο να συνεχίζει να υπερβαίνει αισθητά τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό.

Ειδικότερα, ο ΔΤΚ στην Ελλάδα εκτιμάται ότι έτρεξε με ετήσιο ρυθμό 3,1% τον περασμένο μήνα επιβραδύνοντας από το 3,7% ετησίως του Ιουλίου.

Σε επίπεδο μήνα δε, η σύγκριση Ιουλίου - Αυγούστου έδειξε μείωση των τιμών κατά 0,6%.

Η επιβράδυνση του δείκτη στην Ελλάδα προέκυψε καθώς οι ανατιμήσεις στα τρόφιμα επιβράδυναν σε ρυθμό 2,4% ετησίως από το 3,3% του Ιουλίου, στις υπηρεσίες στο 4,9% από το 5,4% καιστα ενεργειακά αγαθά στο 1% από το 1,3%, ενώ η ενέργεια εμφάνισε μείωση τιμών με ρυθμό 1,9% ετησίως μετά την αύξηση κατά 0,7% τον περασμένο μήνα.

Οριακή επιτάχυνση στην ευρωζώνη

Στο σύνολο της ευρωζώνης, ο ΔΤΚ επιτάχυνε οριακά στο 2,1% τον Αύγουστο από το 2%, ενώ η μέση εκτίμηση των αναλυτών προέβλεπε ότι θα διατηρηθεί αμετάβλητος. Σε μηνιαία βάση, οι τιμές στην ευρωζώνη αυξήθηκαν με ρυθμό 0,2%, αφότου δεν είχαν παρουσιάσει μεταβολή (0%) στην περασμένη μηναία σύγκριση.

Αντίστοιχα, στο πιο στενό μέτρο που δεν προσμετρά τις ευμετάβλητες τιμές της ενέργειας και των τροφίμων, ο λεγόμενος δομικός πληθωρισμός διατήρησε ετήσιο ρυθμό 2,3% όπως και τον Ιούλιο ενώ η αγορά προέβλεπε μία οριακή αποκλιμάκωση στο 2,2%.

Σε μηνιαία βάση ο δομικός ΔΤΚ στην ευρωζώνη εμφάνισε αύξηση με ρυθμό 0,3% μετά τη μείωση κατά 0,2% της περασμένης μηνιαίας σύγκρισης.

Στις επιμέρους συνιστώσες του ΔΤΚ, οι πληθωριστικές πιέσεις στον κρίσιμο κλάδο των υπηρεσιών συνέχισαν να περιορίζονται έστω και οριακά, με την κατηγορία να παρουσιάζει ετήσιοπληθωρισμό 3,1% από το 3,2% του Ιουλίου. Παρομοίως, ο πληθωρισμός στα τρόφιμα/αλκοόλ/καπνικάεπιβράδυνε στο 3,2% από το 3,3%, παραμένοντας όμως ο κλάδος με τη μεγαλύτερη συμβολή στον ρυθμό του δείκτη.

Τα μη ενεργειακά αγαθά διατήρησαν ετήσιο ρυθμό αύξησης 0,8% όπως και τον Ιούλιο, ενώ οι τιμές της ενέργειας μειώθηκαν με ρυθμό -1,9% ετησίως, μετά το -2,4% ετησίως του περασμένου μήνα.

eurostat

Στις κατά τόπους μετρήσεις της Eurostat, ουψηλότερος ετήσιος ρυθμός πληθωρισμού παρατηρήθηκε στην Εσθονία με 6,2%, με την Κροατία στο 4,6% και την Σλοβακία στο 4,4%.

Αντίθετα, ο ΔΤΚ επιβράδυνε κατά 0,1% στην Κύπρο, στην Γαλλία αυξήθηκε με ήπιο ρυθμό 0,8% ετησίως και στην Ιταλία με 1,7%.

Σε μηνιαία βάση η μείωση κατά 0,6% στην Ελλάδα ήταν η μεγαλύτερη στη ευρωζώνη, ακολουθούμενη από τη μείωση κατά 0,3% στην Λιθουανία και στην Φινλανδία.

Στον αντίποδα, οι τιμές αυξήθηκαν με μηνιαίο ρυθμό 1,5% στο Βέλγιο, με 1,2% στο Λουξεμβούργο και 0,9% στην Εσθονία.

Πηγή: capital.gr

ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στις 12 Δεκεμβρίου 2025 ανακοινώθηκε η έναρξη ενημερωτικής καμπάνιας για δύο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο υφιστάμενες όσο και νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις. Οι δράσεις «Αναπτύσσομαι Έξυπνα» και «Επιχειρώ Έξυπνα» χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα «Θεσσαλία 2021–2027» με πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσονται στη...
OPINION ZONE

γράφει
Παπαϊωάννου Στέργιος

THINK TANK

1. Ποιοι τελικά θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι των 40 εκατ. ευρώ;
Θα κατευθυνθούν οι πόροι σε μικρές, ανεξάρτητες και μη «δικτυωμένες» επιχειρήσεις που ασφυκτιούν ή, όπως συχνά συμβαίνει, σε περιορισμένο κύκλο ήδη ισχυρών, διασυνδεδεμένων ή «ημετέρων» φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων;

2. Πρόκειται για ουσιαστική οικονομική στήριξη ή για επικοινωνιακή διαχείριση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων;
Η Περιφέρεια ασκεί πράγματι αναπτυξιακή πολιτική με στρατηγικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία της Θεσσαλίας ή απλώς επενδύει πολιτικά στη διαχείριση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρουσιάζοντας θεσμικές υποχρεώσεις ως προσωπικές πρωτοβουλίες;

3. Πόσο διαφανείς και προσβάσιμες είναι στην πράξη οι διαδικασίες αξιολόγησης;
Υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ότι οι κρίσεις θα είναι αντικειμενικές και ανοιχτές σε όλους ή θα επιβεβαιωθεί, για ακόμη μία φορά, ότι η «έξυπνη εξειδίκευση» ευνοεί όσους γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς λειτουργεί το σύστημα και ποιον πρέπει να γνωρίζουν;

designed & hosted by
32bit Creative Studio